Shetlander op het balkon, mogelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:07

haha Haha!

Wat nou als de pony bokt naar zijn spiegelbeeld in de ruit?? Haha! Rinkel!! Haha!

Duur grappie als hij dat 2x doet Haha!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:08

haha wat erg dat zulke mensen nog bestaan zeg, dan spoor je echt niet, dit kán toch gewoon echt niet serieus zijn??!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:08

runningkawa"]
[quote="Angelique18 schreef:
Ik heb de gouden tip.. Als je die shet nou leert blaffen (had er perongelijk een ander woord van gemaakt) kun je zeggen dat je een waakshet hebt...

Je kunt hem beter leren miauwen, anders moet je hondenbelasting betalen Haha!
[/quote]


Hmm moet dat Bloos! Whahaha
Pas maar op dat ie niet gaat krabbelen dan.. of bij je op schoot wil komen liggen spinnen Haha!

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 18:08

runningkawa"]
[quote="Angelique18 schreef:
Ik heb de gouden tip.. Als je die shet nou leert blaffen (had er perongelijk een ander woord van gemaakt) kun je zeggen dat je een waakshet hebt...

Je kunt hem beter leren miauwen, anders moet je hondenbelasting betalen Haha!
[/quote]

ok ok het was achteraf een slecht idee Bloos! , maar daarom hoeven jullie me nu niet belachelijk te maken
ik kies ervoor om hem buiten de deur te stallen zoals ik al net aangaf
willen jullie me wel verder helpen met de keuze van een shet? en de andere dingen die spelen bij de aanschaf?

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:08

ik heb ook een maatje shetlander, en ik zal wel eens even vertellen wat het beestje allemaal inhoud;
boefie heeft 3 (kleine) weitjes, de ene is een bakje van ongeveer 15 bij 6 met een schuilstalletje(van ongeveer 3 bij 2), daaraan zitten nog twee weitjes van allebei ongeveer 20 bij 6), en nóg heeft het beestje het gras zo op, hij staat nu af en toe overdag in een grote wei en hij krijgt voer erbij. (zak normale brokken kost € 7,-) daarbij krijgt hij ook nog hooi, een baal kost gauw € 4/5,- en daarvan kan je ook wel 1 baal per week voor rekenen(als je paard bijna geen gras heeft nog meer zelfs) een paard, hoe klein die ook is, eet dus veel!
volgende punt, de mest, naar mijn mening denk jij dat het bij een klein paardje niet veel is, maar mijn pony produceerd iedere dag bijna een halve kruiwagen vol met mest!
daarbij heeft een pony(vooral op zulke kleine stukjes grond) heel veel beweging nodig, hij moet in jouw geval minimaal een half uur zich even kunnen strekken, ook met k*t weer!
voor de hoefsmid kan je voor het bekappen(om de 6 tot 8 weken) zo'n 25 euro rekenen, de hoefsmid is met zijn entingen ook lekker prijzig, zeg ook maar zo'n € 35,- minimaal voor één spuitje. om de 6 tot 8 weken heeft je pony ook nog een wormenkuur nodig, nou is een shet niet zo zwaar en doe je er denk ik zo'n 3/4 keer mee, maar toch kosten die krengen ook weer zo'n € 15/20,- en dan komen inderdaad nog de andere dingen, zoals al werd gezegt, halster, borstels etc.
o ja, een shetlander drinkt minimaal 4 (volle) emmers water per dag
zo zie je maar, een pony is géén hond, hij kost véél meer geld en heeft veel meer ruimte nodig.
en denk ook eens, wat als je kinderen het zo weer zat zijn, want als het regent gaan veel kinderen niet vrolijk in de regen huppellen hoor, in het begin misschien, maar na een poosje word de pony normaal en 'weggegooid', net als het andere 'oude' speelgoed. en dan? ik heb boefie nu sinds gisteren een jaar en heb daarvoor jaren lopen zeiken om een pony, ik had nooit verwacht dat er zo veel bij kwam, ook al had ik al een paar pony's verzorgd. maar goed, ik ben er nog steeds blij mee maar ik heb ook wel eens mijn dagen waarop ik denk weer al, was net met dit en dat bezig(en ik word dus in mei 15!)

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:09

Angelique18 schreef:
Hmm moet dat Bloos! Whahaha
Pas maar op dat ie niet gaat krabbelen dan.. of bij je op schoot wil komen liggen spinnen Haha!


Hoefnagels ipv nagels in je been Tong uitsteken

Nahauw, ik wil op schoot!!! Hoppa, 300 kilo op schoot, zie dat er maar eens zonder blauw gezicht van af te brengen Haha!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:10

lucinda72"]
[quote="runningkawa"][quote="Angelique18 schreef:
Ik heb de gouden tip.. Als je die shet nou leert blaffen (had er perongelijk een ander woord van gemaakt) kun je zeggen dat je een waakshet hebt...

Je kunt hem beter leren miauwen, anders moet je hondenbelasting betalen Haha!
[/quote]

ok ok het was achteraf een slecht idee Bloos! , maar daarom hoeven jullie me nu niet belachelijk te maken
ik kies ervoor om hem buiten de deur te stallen zoals ik al net aangaf
willen jullie me wel verder helpen met de keuze van een shet? en de andere dingen die spelen bij de aanschaf?
[/quote]

OK dan! OK dan! hebben we toch nog een goede daad verricht op de valreep dit jaar Schijnheilig

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:10

Sorry Lucinda t was niet de bedoeling je belachelijk te maken
heb je min of meer zelf al gedaan Scheve mond

Ga eens rond kijken hier op bokt en ga EERST op zoek naar een goede stal VOOR je aan een pony begint..
Een goede voorkennis is beter als achteraf voor onnodige problemen komen te staan..
je kunt niet alles weten, maar probeer iig wel om flink wat informatie bij elkaar te sprokkelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:11

lucinda72"]
[quote="runningkawa"][quote="Angelique18 schreef:
Ik heb de gouden tip.. Als je die shet nou leert blaffen (had er perongelijk een ander woord van gemaakt) kun je zeggen dat je een waakshet hebt...

Je kunt hem beter leren miauwen, anders moet je hondenbelasting betalen Haha!
[/quote]

ok ok het was achteraf een slecht idee Bloos! , maar daarom hoeven jullie me nu niet belachelijk te maken
ik kies ervoor om hem buiten de deur te stallen zoals ik al net aangaf
willen jullie me wel verder helpen met de keuze van een shet? en de andere dingen die spelen bij de aanschaf?
[/quote]
We willen je ook niet belachelijk maken, sorry Ach gut
Maar we maken er wel lol om *LOL*

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:11

Tuurlijk willen wij je wel helpen Knipoog Ken je iemand in je omgeving die veel verstand van paarden heeft?

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:12

hahaha dat lijkt me niet zon goed idee!
ik had mijn shetlander ook een tijdje in de achtertuin staan om het gras op te eten, nou na een dag was alles platgetrapt en was ie ontsnapt door het hek.
als ik er nu bij terugdenk denk ik Bloos! dat ik ooit dacht dat die pony daar wel ff zou kunnen staan Bloos! . en ik denk ook niet dat het leuk is voor je pony Scheve mond .
groetjes anne

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:12

runningkawa"]
[quote="lucinda72"][quote="runningkawa"]
[quote="Angelique18 schreef:
Ik heb de gouden tip.. Als je die shet nou leert blaffen (had er perongelijk een ander woord van gemaakt) kun je zeggen dat je een waakshet hebt...

Je kunt hem beter leren miauwen, anders moet je hondenbelasting betalen Haha!
[/quote]

ok ok het was achteraf een slecht idee Bloos! , maar daarom hoeven jullie me nu niet belachelijk te maken
ik kies ervoor om hem buiten de deur te stallen zoals ik al net aangaf
willen jullie me wel verder helpen met de keuze van een shet? en de andere dingen die spelen bij de aanschaf?
[/quote]
We willen je ook niet belachelijk maken, sorry Ach gut
Maar we maken er wel lol om *LOL*
[/quote]

Tis hier gewoon een beetje saai op bokt vandaag, en zo een topic nodigt uit voor paardenliefhebbers Haha!

Apple

Berichten: 76191
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:12

Ik denk dat je al een heleboel kunt opsteken van het meelezen op Bokt Lachen.

En hier zijn genoeg mensen die je altijd advies willen geven over pony's Lachen.

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:12

hahaha dat lijkt me niet zon goed idee!
ik had mijn shetlander ook een tijdje in de achtertuin staan om het gras op te eten, nou na een dag was alles platgetrapt en was ie ontsnapt door het hek.
als ik er nu bij terugdenk denk ik Bloos! dat ik ooit dacht dat die pony daar wel ff zou kunnen staan Bloos! . en ik denk ook niet dat het leuk is voor je pony Scheve mond .
groetjes anne

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:12

runningkawa"]
[quote="lucinda72"][quote="runningkawa"]
[quote="Angelique18 schreef:
Ik heb de gouden tip.. Als je die shet nou leert blaffen (had er perongelijk een ander woord van gemaakt) kun je zeggen dat je een waakshet hebt...

Je kunt hem beter leren miauwen, anders moet je hondenbelasting betalen Haha!
[/quote]

ok ok het was achteraf een slecht idee Bloos! , maar daarom hoeven jullie me nu niet belachelijk te maken
ik kies ervoor om hem buiten de deur te stallen zoals ik al net aangaf
willen jullie me wel verder helpen met de keuze van een shet? en de andere dingen die spelen bij de aanschaf?
[/quote]
We willen je ook niet belachelijk maken, sorry Ach gut
Maar we maken er wel lol om *LOL*
[/quote]

gebeurd niet vaak dat dit mag
waar notabenen een mod bij zit zonder dat t topic een enkeltje mesthoop krijgt.. Vandaar dat we zo'n lol hebben..
t was niet de bedoeling je voor schut te zetten.. echt niet.. Schijnheilig

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:13

Angelique18 schreef:
Ga eens rond kijken hier op bokt en ga EERST op zoek naar een goede stal VOOR je aan een pony begint..
Een goede voorkennis is beter als achteraf voor onnodige problemen komen te staan..
je kunt niet alles weten, maar probeer iig wel om flink wat informatie bij elkaar te sprokkelen..

inderdaad ja, eerst een stal zoeken, dan op zoek naar een pony, aangezien het nog knap lastig kan zijn om een (goedkoop) stalletje te vinden..

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:14

Ik wil je gerust helpen hoor, met zoeken naar een shet of plekje voor je shet. Ik woon ten slotte in de buurt en ken de plekjes

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:14

Is dit pokemon die een nieuwe acount aangemaakt heeft *LOL*

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:14

Inderdaad.. vergeten.. shetlanders staan bekent om het uitbreken straks staat hij bij de buurvrouw onder de douche *LOL* zal ze leuk vinden Tong uitsteken

Sorry hoor luncinda maar ik kan het niet laten dit is gewoon erg komisch Knipoog

Ben blij dat we je om hebben hoor OK dan! als het echt serieus was van jouw kant dan, want ik heb mijn twijfels Knipoog

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:15

haha ik snap sowieso niet dat je een shet wilt! Je weet zo te horen echt niet wat t inhoud om een pony te hebben..
Ga jij elke dag naar je pony toe om m beweging te geven, te poetsen, enz?? Ponys kosten ook geld hoor, dat kan je niet vergelijken met een hond, je bent er veel meer geld aan kwijt!
Ik zou als ik jou was eerst s ergens een verzorgponytje voor je kinderen gaan zoeken, en dan kijken of jullie t na een paar jaar dag in dag uit verzorgen nog steeds zo leuk vinden! Dan leer je misschien s iets over paarden...

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 18:16

PePpeRL0vE schreef:
hahaha dat lijkt me niet zon goed idee!
ik had mijn shetlander ook een tijdje in de achtertuin staan om het gras op te eten, nou na een dag was alles platgetrapt en was ie ontsnapt door het hek.
als ik er nu bij terugdenk denk ik Bloos! dat ik ooit dacht dat die pony daar wel ff zou kunnen staan Bloos! . en ik denk ook niet dat het leuk is voor je pony Scheve mond .
groetjes anne


dat is nog stommer dan mijn idee, ik zoek het tenminste nog uit

maar ik heb er eentje gevonden op marktplaats. maar 84 cm groot en maar 175 euro!!! ik dacht dat ze veel duurder waren

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:17

hmm, begin eens met een geit Haha! Van geiten leer je vloeken en die til je toch wat makkelijker over de rand van het balkon als je em zat bent *LOL*

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:17

Lucinda... stop er alsjeblieft mee voor je echt de grond in getrapt wordt door de bokkers...tis echt niet verstandig wat je doet..

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 18:18

Tallie1979 schreef:
hmm, begin eens met een geit Haha! Van geiten leer je vloeken en die til je toch wat makkelijker over de rand van het balkon als je em zat bent *LOL*


haha grappig hoor maar niet heus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:18

lucinda72"]
[quote="PePpeRL0vE schreef:
hahaha dat lijkt me niet zon goed idee!
ik had mijn shetlander ook een tijdje in de achtertuin staan om het gras op te eten, nou na een dag was alles platgetrapt en was ie ontsnapt door het hek.
als ik er nu bij terugdenk denk ik Bloos! dat ik ooit dacht dat die pony daar wel ff zou kunnen staan Bloos! . en ik denk ook niet dat het leuk is voor je pony Scheve mond .
groetjes anne


dat is nog stommer dan mijn idee, ik zoek het tenminste nog uit

maar ik heb er eentje gevonden op marktplaats. maar 84 cm groot en maar 175 euro!!! ik dacht dat ze veel duurder waren
[/quote]

En jouw idee was niet stom??? Ik vind een achtertuintje minder erg dan een balkonnetje Scheve mond