Shetlander op het balkon, mogelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:38

Als weiland met een schuilhokje huren te duur is, dan houd het helaas op.

Ik heb een tuin van 300m2 en ik denk er niet eens aan om daar een pony in te zetten omdat het te klein is.
Vind het raar dat jij denkt dat het wel kan op een balkonnetje.
Waar laat je je mest, voer enz.
En als het al zo duur allemaal is, wat doe je dan als hij een koliek operatie moet.

Maar nogmaals zulke vraag kan ik niet serieus nemen.
Ik heb wel eens gezegd dat domme vragen niet bestaan, maar denk dat ik die zin eens in twijfel ga brengen Tong uitsteken

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:39

lucinda72"]
[quote="xKatleentjex"][quote="lucinda72 schreef:
dank je wel voor je reactie
nee tuurlijk niet op tegels er zijn toch genoeg alternatieven voor echt gras
en ik heb altijd honden gehad dus ik weet echt wel hoe je voor beesten moet zorgen hoor.. dat kan ik best!



Alleen jammer dat je een shet niet kan vergelijken met een hond, dat is toch héél iets anders hoor... Scheve mond
[/quote]

welnee een beest is een beest, ze hebben beiden verzorging nodig en dat kan ik geven
mijn kinderen en ik zijn echt gek op dieren
[/quote]

Dus in jouw ogen als je een hond kan verzorgen kan je evengoed een shet verzorgen? leuk hoor

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 17:40

Apple schreef:
Lucinda: de pony's die je langs de kant van de weg ziet staan hebben op dat moment wellicht weinig ruimte, maar je ziet niet wat er verder mee gedaan wordt. Wellicht wordt zo'n beestje 4 keer in de week meegenomen voor een ritje, wandeling of loopt hij aangespannen.

Volgens mij onderschat je de verzorging van een shetje. Ze produceren grote hoeveelheden mest en urine. Op een dakterras gaat dit doorlekken naar je benedenburen. Verder heb je stankoverlast en geluidsoverlast door de shet. Het zijn kuddedieren dus ze kunnen niet alleen gehouden worden. Je hebt een hoefsmid nodig voor de hoefverzorging.
De shet zal, om gezond te moeten blijven, ook regelmatig meer beweging moeten krijgen.

Het is idd goed dat je je aan het orienteren bent.

Dat je niet serieus genomen wordt hier heeft er wellicht ook mee te maken dat jouw vraag voor paardenliefhebbers een volkomen belachelijke vraag is (waar ze dus niet eens serieus op in willen gaan).


dank je wel voor je (serieuze) reactie hoor
ja dat van die stank- en urine overlast kan wel inderdaad slecht uitpakken
dat van die beweging is niet waar, ik woon vlakbij een park dus ik kan de shet regelmatig een wandeling laten maken. vervoer gewoon met de lift (dat is het voordeel van het formaat! Haha!

en die hoefsmid, die kan ik heus wel langs laten komen hoor. alleen dat andere probleem dat het een kuddedier is. misschien is er een mogelijkheid om hem eens in de zoveel tijd te laten spelen met beestjes op de kinderboerderij in de buurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:40

Ik vind olifanten ook wel leuke beesten, mensen kan ik die in mijn tuin houden?
Als hij alleen is wil ik er graag een kameel bij zetten

want een beest is een beest Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:41

Mag ik vragen in welke buurt je woont? Dan ben ik de eerste die komt kijken naar hoe de pony de trap op klimt Haha!

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:42

hahaha.. Sorry, ben je nou echt serieus?? *LOL*

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:43

Kan je niet beter een my little pony kopen voor je kinderen Verward *LOL* Is ook een stuk goedkoper in onderhoud.. of een hobbelpaard Of ze gewoon rijles laten nemen op de manege Verward

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 17:43

ArwenLune"]
[quote="lucinda72 schreef:
nee tuurlijk niet op tegels er zijn toch genoeg alternatieven voor echt gras
en ik heb altijd honden gehad dus ik weet echt wel hoe je voor beesten moet zorgen hoor.. dat kan ik best!


Geloof ik best hoor. Maar een hond neem je toch mee naar de begane grond en laat 'm in het park lekker een uurtje achter een bal aan rennen? Hoe wilde je een pony boven krijgen, en dan ooit weer naar beneden? Traplopen is erg slecht voor de gewrichten, en een hele trap op of af kunnen ze niet.

Citaat:
en opslag voor hooi en voer is geen probleem hoor daar vind ik heus wel een oplossing voor


En je mest dan? Keil je die van het balkon ofzo? (onder) buren zullen wel niet blij zijn met de ammoniaklucht. En de woningbouwvereniging/flatcommisie zullen het plan ook wel niet waarderen.

Waarom wil je eigenlijk per se een pony? Je klinkt niet alsof je zelf met paarden van doen hebt of hebt gehad. Nogmaals, als je zelf, met je kinderen, wat met paarden wil doen en ook nog echt wat wil leren, haast je dan naar een manege. Het enige wat je van dit plan gaat leren - mocht je het doorzetten - is dat het praktisch gezien onmogelijk is om een pony op een dakterras te houden. Daar kom je dan achter als het balkon vol ligt met mest en pis, de buren de politie waarschuwen vanwege de stank, al dat groen dat je geplant hebt binnen een week is weggevreten en de pony vals word omdat hij geen ruimte, gezelschap en groen om zich heen heeft. En dan leer je hoe het voelt om als een kaderberichtje in de regionale krant te staan....

"Politie en dierenbescherming haalden gisteren een pony van het dak van een flat. Volgens de eigenaresse hield ze het dier daar voor haar kinderen, en was het allemaal wat uit de hand gelopen. Het dier was gedragsgestoord en is nu in verzorging bij de dierenbescherming. Het geval werd ontdekt nadat buren klaagden over de stank."
[/quote]

ja dat is wel waar ja
kijk ik wil gewoon een leuk dier voor mijn kinderen
het nadeel van een kinderboerderij is dat het daar niet van jou is, snap je
maar er zitten inderdaad een hoop nadelen aan vast
ik moet er maar even goed over nadenken inderdaad
bedankt!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:43

runningkawa schreef:
Ik vind olifanten ook wel leuke beesten, mensen kan ik die in mijn tuin houden?
Als hij alleen is wil ik er graag een kameel bij zetten

want een beest is een beest Haha!


Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:44

Of naar die kinderboerderij op de hoek gaan om te knuffelen?

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:45

lucinda72 schreef:
alleen dat andere probleem dat het een kuddedier is. misschien is er een mogelijkheid om hem eens in de zoveel tijd te laten spelen met beestjes op de kinderboerderij in de buurt?


Het si geen hond Knipoog Een pony is een kuddedier en zal dus ook iedere keer dat je hem bij een kudde zet eerst uit moeten maken waar hij in de rangorde thuis hoort.

Knokken allom dus Knipoog Met als gevolg dat hij iedere keer klappen krijgt van de andere paarden omdat hij iedere keer als vreemd ertussen word gezet.

Neem gewoon een klein huisdier en breng je kinderen zo nu en dan eens naar de manege, daar doe je hun ook een groter plezier mee, geloof mij Knipoog

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:45

Prachtig topic.. echt geweldig hoe verzin je t..

Lijkt me leuk, denk dat ik Dribbel maar terug ga halen en hem dan hier op t dak zet.. kan makkelijk heb een plat dak Haha!

nee zonder dollen.. een paard of t nu om een shetlander van 60 cm of om een paard van 180 gaat kost geld, veel geld.
Zijn verzorging, zijn voer, zijn bed, alles kost geld en niet te zuinig ook.

Als je een weitje al niet kunt betalen, denk ik dat je ook niet in staat bent zijn voer, water, stro, hooi, eventueel krachtvoer, snoepjes, likstenen, borstels, dierenarts, hoefsmidt, dekentjes misschien? halstertje, te betalen.
Denk goed na voor je aan een dier begint! t kost meer tijd en energie dan je denkt!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:45

lucinda72 schreef:
ja dat is wel waar ja
kijk ik wil gewoon een leuk dier voor mijn kinderen
het nadeel van een kinderboerderij is dat het daar niet van jou is, snap je
maar er zitten inderdaad een hoop nadelen aan vast
ik moet er maar even goed over nadenken inderdaad
bedankt!


Dan moet je al zeker niet voor een shet gaan Knipoog . Shetten zien er misschien braaf en schattig uit, maar als je er niets van kent heb je al héél snel kans dat ze eigenweis en agressief worden. Dan kan je beter een liever gezelschapshond kopen, of een klein katje..

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:46

Idd, bij het gemini staat geloof ik ook een ponietje op de kinderboerderij. En anders kom je toch gezellig bij ons op de manege ponietjes knuffelen, er staan er genoeg Knipoog

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:47

Lucinda neem een cavia.. heb gezien dat die ook perfect kunnen springen Haha! hahaha

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:47

Angelique18 schreef:
Prachtig topic.. echt geweldig hoe verzin je t..

Lijkt me leuk, denk dat ik Dribbel maar terug ga halen en hem dan hier op t dak zet.. kan makkelijk heb een plat dak Haha!

nee zonder dollen.. een paard of t nu om een shetlander van 60 cm of om een paard van 180 gaat kost geld, veel geld.
Zijn verzorging, zijn voer, zijn bed, alles kost geld en niet te zuinig ook.

Als je een weitje al niet kunt betalen, denk ik dat je ook niet in staat bent zijn voer, water, stro, hooi, eventueel krachtvoer, snoepjes, likstenen, borstels, dierenarts, hoefsmidt, dekentjes misschien? halstertje, te betalen.
Denk goed na voor je aan een dier begint! t kost meer tijd en energie dan je denkt!


Heey, maar jij kan wel een shet in je tuin houden !! Haha! Plek zat Haha!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:48

Zal Gwendo leuk vinden.. die eet ook Konijnen Haha!

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 17:48

Angelique18 schreef:
Prachtig topic.. echt geweldig hoe verzin je t..

Lijkt me leuk, denk dat ik Dribbel maar terug ga halen en hem dan hier op t dak zet.. kan makkelijk heb een plat dak Haha!

nee zonder dollen.. een paard of t nu om een shetlander van 60 cm of om een paard van 180 gaat kost geld, veel geld.
Zijn verzorging, zijn voer, zijn bed, alles kost geld en niet te zuinig ook.

Als je een weitje al niet kunt betalen, denk ik dat je ook niet in staat bent zijn voer, water, stro, hooi, eventueel krachtvoer, snoepjes, likstenen, borstels, dierenarts, hoefsmidt, dekentjes misschien? halstertje, te betalen.
Denk goed na voor je aan een dier begint! t kost meer tijd en energie dan je denkt!


ja inderdaad een hoop spullen, gelukkig kan je wel een hoop 2dehands kopen toch?

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:49

Maar dan is het nog steeds niet gratis Knipoog

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:49

Eens denken... Water, stro, hooi, krachtvoer, snoepjes, likstenen, dierenarts, en hoefsmidt wordt 2 e hands wat lastig...

Maar aan spulletjes is 2 e hands wel te komen ja..

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 17:50

flair schreef:
Idd, bij het gemini staat geloof ik ook een ponietje op de kinderboerderij. En anders kom je toch gezellig bij ons op de manege ponietjes knuffelen, er staan er genoeg Knipoog


haha je moet eens weten hoevaak ik al ben wezen kijken, te vaak! maar zoals ik al eerder heb gezegd ik wil er gewoon eentje hebben zodat het echt van jou is zeg maar

Ann

Berichten: 13280
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:50

Ik ben sprakeloos... Haha!
Wist niet dat er nog mensen bestaan die zoiets serieus overwegen

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 17:50

Tallie1979 schreef:
Maar dan is het nog steeds niet gratis Knipoog


nee maar wel een stuk goedkoper

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:50

lucinda72"]
[quote="Angelique18 schreef:
Prachtig topic.. echt geweldig hoe verzin je t..

Lijkt me leuk, denk dat ik Dribbel maar terug ga halen en hem dan hier op t dak zet.. kan makkelijk heb een plat dak Haha!

nee zonder dollen.. een paard of t nu om een shetlander van 60 cm of om een paard van 180 gaat kost geld, veel geld.
Zijn verzorging, zijn voer, zijn bed, alles kost geld en niet te zuinig ook.

Als je een weitje al niet kunt betalen, denk ik dat je ook niet in staat bent zijn voer, water, stro, hooi, eventueel krachtvoer, snoepjes, likstenen, borstels, dierenarts, hoefsmidt, dekentjes misschien? halstertje, te betalen.
Denk goed na voor je aan een dier begint! t kost meer tijd en energie dan je denkt!


ja inderdaad een hoop spullen, gelukkig kan je wel een hoop 2dehands kopen toch?
[/quote]

Ja joh en ook een pony kan je 2e hands kopen Scheve mond maar een DA en een hoefsmid e.d. kost toch wel wat meer dan 2e hands geld hoor en reken er maar op dat dat shetje ziek gaat worden op jouw dakterras Scheve mond Ik heb nu al medelijden met dat beest!!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:51

Wat denk je van een leuke verzorgpony voor je kids???