toppaarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 06:27

Hoe vindt je tegenwoordig nog een goed sportpaard voor een normale prijs? Ik bedoel dus echt een getalenteerd paard met supergangen en aanleg voor het hogere werk. Fl 30000 voor een groene 3 jarige vind ik behoorlijk geprijst. Of is dat tegenwoordig normaal ofzo? Waar zoeken jullie (dus een vraag voor de bokkers die in de betere paarden handelen. Sjuimpje, Mytens?) Gaan jullie de fokkers af ofzo? Hier in Amerika is het al helemaal absurd, daar kijk ik niet eens meer. Ik denk erover de hengst te verkopen en een nieuwe crack te zoeken in Nederland en ik heb nog twee mensen die ook wat zoeken, maar als je tegenwoordig alleen nog maar paarden hebt voor belachelijke bedragen blijf ik thuis haha! Dus de hamvraag, waar zoeken jullie? Ik heb het vooral over zeer goede 2/3 jarige (voor dressuur), al dan niet groen. THNX

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 13:39

Ik zoek gewoon een 3 jarige en ga naar 1 advertentie bellen en kijken en als dat niks is vraag ik of er in de buurt nog jonge paarden te koop zijn en zoja ga ik kijken en zo nee dan bel ik gewoon daar in de omgeving aan waar ik jonge paarden zie lopen en vraag of ze wat te koop hebben of wat weten. Of ik koop paarden die bestempeld staan als lastig en corrigeer ze en dan zijn het fijne paarden. Gewoon brutaal zijn en goed zoeken en luisteren. En als je een goed paard wilt voor niet te veel geld dan moet je gewoon een groen kopen, want niet iedereen kan een paard groen beoordelen en zelf zadelmak maken en inrijden. Het is dus een gok want je kunt hem niet onder het zadel beoordelen en je moet afwachten hoe hij reageert op de dingen die je van hem gaat vragen. Dit is wel het leukste hoor, kijken naar een groen paard en bekijken wat hij onder het zadel zou kunnen en later kijken of je verwachtingen uit zijn gekomen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 13:44

Doe je de Haarlem weg?
Jammer!

Tja,
ik heb niet zoveel aan Mytens toe te voegen,
hoewel Mytens vaak gaat voor groene, luxe paarden en ik ook nog wel eens ga voor het wat zwaardere type wat bijvoorbeeld verreden is...
Het liefst ga ik voor de jonge dieren particulieren af,
bij handelaren zien ze snel genoeg de kwaliteiten van een paard, als zij een jong dier verkopen is het vaak omdat hij niet goed genoeg is.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 13:46

hmm Sjuimpje beter lezen, ik koop weleens verreden paarden Haha! .
Achja ik vind het gewoon leuk en doe het als hobby, werk nog gewoon fulltime hoor Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 13:47

Of jij moet beter lezen!
Want er staat 'vaak' en niet 'altijd' *LOL*

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 13:48

Jaja.......................... Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 14:27

he hallo
de paarden markt is echt heel erg duur op het moment
ik ben laatst bij een paard wezen kijken die reden ze met stang en trens en slof en die moest 45000 kosten
maar ja wil je niet al teveel geld zijn koop je een jong paard
wat ook nog weleens is dat de wat kleinere paarden +- 162 enz ook goedkoper zijn
nou veel succes ermee

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 14:42

Hier in Nederland is een goede ook niet snel te koop voor weinig. En waarschijnlijk kun je die dan nog het beste bij een particulier kopen.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 14:50

Of mazzel hebben! Ik heb nu een geweldig paard uit Duitsland gehaald bij een handelaar (iets waar ik eigenlijk niet meer zo dol op was gezien minder goede ervaringen). Hij had zeg maar de beste 'prijs-kwaliteit'-verhouding, + ik vond hem absoluut waard wat ik er uiteindelijk voor betaald heb. De mazzel was dat de Duitse handelaar graag meer zaken wil doen voor mijn 'belangenbehartiger' in deze, waardoor we hem scherp hebben kunnen kopen!
Was wel erg onder die Junior en ook van jouw springactie onder de indruk Mytens!!

gomir

Berichten: 25545
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 16:58

Ik help mensen vrij vaak met het zoeken naar een paard en de prijzen liggen idd hoog. Ik denk dat je vooral geluk moet hebben, bij particulieren heb je de meeste kans op een 'koopje', ze zien niet altijd wat een paard waard is.
Zelf kijk ik toch vaak naar paarden met een lastig karakter of slechte eigenschap onder het zadel. Dat is meestal wel goed te krijgen en scheelt enorm in prijs.

Veel succes met zoeken.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 19:46

Bij handelaren kopen is voor mij wel het makkelijkste maar jullie hebben gelijk dat een handelaar al lang de kwaliteiten heeft gezien van het paard met als gevolg een sky high price. Sjuimpje, ja ik denk er over de Haarlem te verkopen. We hadden nl. twee paarden geimporteerd en de Flemmingh zouden we voor de handel doen. Maar omdat ik met Leroy geen hout verder kwam ben ik de Flemmingh (die een jaar ouder is dan de Haarlem) gaan inrijden en uitbrengen. Dat ging eigenlijk zo goed dat ik hem nog helemaal niet kwijt wou. Hij is mijn enige wedstrijdpaard op het moment en een wandelend visite kaartje voor mij. Aan hem heb ik al mijn lesklanten en paarden in training te danken. Dus eigenlijk moet je je gezicht op wedstrijden vertonen (en natuurlijk goed presteren) om je klanten te houden (bijkomend feit is natuurlijk dat ik Nederlands ben en een Nederlandse trainer hebben is natuurlijk wel heel stoer Haha! ) Verder is de Flemmingh eigenlijk een droompaard. Ooit wel eens een 4 jarige een stadion ingereden met bloemen, achterlijk aangekleden juryhokjes, hoge tribunes met onrustige mensen etc. en het paard draait geen 1 keer om? Dit paard doet het echt altijd voor je. Hij heeft gewoon 3 hele fijne basisgangen, en laat je never in steek, maar is zeker niet doods, eerder een heethoofd (of eigenlijk een "cool heethoofd", snapie `m nog?!). Natuurlijk is ie kijkerig maar hij gebruikt het nooit tegen je. Als ie ergens van schrikt, zal ie de tweede keer dat je er langs rijdt er niet eens meer naar kijken. Zo`n paard is eigenlijk wel veel waard voor mij, helemaal omdat ie mij enige wedstrijdpaard is. Gewoon het idee dat je iedere ring inrijdt en weet dat je een goede proef zal rijden. Hij is natuurlijk geen topper van wereld formaat, maar het is gewoon een heel bruikbaar paard voor dit moment.

Hoewel ik nu dus nog niet full time in de paarden zit is mijn toekomstige plan wel om in de handel te gaan. Nu doe ik het er eigenlijk gewoon een beetje bij. Tot nog toe heb ik me beperkt tot het handelen in pony`s maar ik wil dus langzaamaan overstappen naar de paarden. Ik moet gewoon 1 van de twee paarden verkopen anders komt er nooit een begin. Ik vind het wel jammer dat waarschijnlijk de Haarlem gaat, aangezien de Flemmingh nu geen optie is (hij zal ik de toekomst waarschijnlijk wel een keer gaan, kreeg er al een bod op van $22000). Maar ja, moet een beetje hard worden he! Ik kan moeilijk ieder paard gaan houden en je kunt maar beter goede paarden hebben om te verkopen.
In ieder geval bedankt voor al jullie reacties! (goh, wat zou ik toch zonder bokt moeten *LOL* )

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 20:36

he hallo
ik heb ook errug veel geluk gehad mat mijn paard
maar inderdaad ook omdat hij niet makkelijk was (je wil niet weten hoe vaak ik naar het ziekenhuis ben geweest omdat ik er weer eens afgelazerd was)
er waren maar weinig mensen die erop konden blijven zitten
maar ja hij heeft een goed papier wellington x purioso en loopt nu de sterren van de hemel

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 20:58

Die Haarlem is zooooo mijn type!!!
Ik zou Leroy een strik ombinden en lekker met de Flemmingh en de Haarlem verdergaan!!!! Cool

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 21:38

hihi, maar Leroy raak ik aan de straatstenen niet kwijt *LOL* Of wacht, zocht de plaatselijke rodeo niet nog wat? Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 22:46

Voor een goed paard betaal je altijd veel geld of ze nu groot of klein zijn maakt niet uit. Ik vraag meestal veel rond bij trainers, fokkers, hengstenhouders, mensen van kwpn etc. Ook zoek ik advertenties af op internet in in de paarden bladen. Als ik geinteresseerd ben bel ik op en ga ik kijken. Je moet altijd goed door de advertentie heen lezen. Je moet gewoon geluk hebben. Er zijn veel mensen die een paard verkopen en niet eens weten wat ze nu eingelijk op stal hebben staan!
Juist die moet je zien te vinden dan hoef je niet altijd veel te betalen. maar als mensen door hebben dat ze een goed paard hebben dan is ie onbetaalbaar!
Ik heb wel eens meer dan een jaar erover gedaan om een goed betaalbaar paard te vinden! dus heb geen haast en neem de tijd!
veel succes groetjes jeannette
oja wat zoek je nu precies voor iets, misschien weet ik wel wat!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 16:34

Kijk n.s in de paardenkrant ,daar staan er erg veel in en m.i. goeie paarden .Ik vind de advertenties daar beduidend beter (eerlijker) als in de hoefslag strengen of paard en sport.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 16:58

nog een poging: ikke, mytens, sjuimpje, Karin en ik waren tot de conclusie gekomen dat je eigenlijk connecties moet hebben. vaak weet je via via een leuk paard te koop of zo. Als je op vreemden af moet stappen moet je vaak veel betalen. MAar wat voor paard zoek je? Ik had gisteren hier wat paarden neergezet die ik te koop wist, maar ja, dat is dus verdwenen. Ik weet een leuke 4 jarige zwarte van Peter Pan te koop. Ingereden en wel, 1.65m hoog en kan goed lopen. En ECHT wel beneden de f 10.000,- hoor!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 17:27

Ineke hoe kom je daar nou bij? Ik deel je mening niet hoor! + wat zou je verklaring daarvoor zijn? Volgens mij is een eerlijke advertentie het gevolg van en eerlijke verkoper en niet van een bepaald blad.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 17:35

ervaring

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 17:42

Ik ga voor IDS, daarin vindt de beste paarden!!!!! de paarden uit de paardenkrant zijn vaak al weg. De Hoefslag is tegenwoordig nie veel meer en in Bit vindt je alleen maar recreatie mensen.(lees eigenaren van paarden). In IDS wordt veelal geadverteerd met goede paarden en vaak door de fokker aangeboden.