wat voor wielen zijn nou het best geschikt voor de kar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-01 20:32

Van die met ijzer of wat is het,of rubberen opblaasbanden.....welke????
En dan uitgaand van het gewone rijden;het bos in over asfalt en zand(soms ook gras),soms in de bak oefenen of in het weiland en hier en daar een wedstrijdje(dressuur,vaardigheid en marathon)
Dit vraag ik me serieus af,i.v.m ik later ook zelf graag een karretje wil hebben

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 21:05

met luchtbanden zit wat lekkerder,fietswielen kan ook zalaos pinky heeft gedaan!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 21:47

Wij hebben zelf een wagen met een dubbele set wielen. Luchtbanden en harde wielen dus. Wij rijden zelf bijna altijd met de luchtbanden, zeker in het bos. Met wedstrijden ligt het eraan. Het staat netter op harde wielen, maar die hobbelen zo.... erg irri. Dus met vaardigheid gaat dat nog, maar met Marathon lijkt me het nogal onmogelijk. Bovendien kan een paard in het bos ed zachte banden makkelijker trekken. Succes met de keuze.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 21:58

Luchtbanden zijn het meest practisch, om de reden hiervoor genoemd. Die met dat ijzer maken zo'n irri geluid op verharde wegen *LOL*
Leven de uitvinding van de luchtbanden Knipoog

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 22:00

Mijn kar staat op autobanden, vrij smalle. Over de weg loopt dat wat zwaarder, maar door mul terrein is het perfect. Smalle banden snijden dieper in, waardoor de kar zwaarder gaat lopen.