Papieren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 22:38

Als je nou een veulentje koopt zonder papieren.
Zou je er dan toch op de 1 of andere manier papieren bij kunnen krijgen?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 22:40

nee, want je kunt niet aantonen wat en wie de ouders zijn!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 22:41

Je kunt dan contact opnemen met een stamboek dat een register heeft voor paarden zonder afstamming. Daar kun je dan een paspoort en chip aanvragen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 22:45

dat vind ik meer een bewijs dat hij ergens ingeschreven staat. op een papier kun je zien wie de ouders zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 22:46

kan wel hoor, ik heb rydar ook gekocht zonder papier en heb het pas uit gezocht je kan m nog in het stamboek zetten als je maar het dna van de moeder kan krijgen dan kunnen ze dna van jou paardje afnemen en van de moeder en kunnen ze ook via het dna van jou pony zien wie de vader is (als dat een bekende hengst is natuurlijk)

dus het kan wel ookal is het een heel gepluis en je kan een paardje waar je geen afstaming van weet ook in een hulpstamboek laten zetten.

groetjes!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 22:59

Heb jij bij Rydar de gewone stamboek papieren Verward

Wij kunnen ze namelijk bij Vigo er niet meer bij krijgen, terwijl zijn moeder en vader wel bekend zijn........
We vinden het wel heel jammer omdat ik heel graag keuringen met hem wilde gaan doen Verdrietig
Kan wel maar dan moeten we naar het hulpstamboek!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 23:03

Citaat:
Op 2001-10-23 22:59, schreef jacqueline:
Heb jij bij Rydar de gewone stamboek papieren Verward

Wij kunnen ze namelijk bij Vigo er niet meer bij krijgen, terwijl zijn moeder en vader wel bekend zijn........
We vinden het wel heel jammer omdat ik heel graag keuringen met hem wilde gaan doen Verdrietig
Kan wel maar dan moeten we naar het hulpstamboek!!!!


das raar ry kan gewoon in het 'grote' stamboek worden ingeschreven. Heb het vorrige maand opgevraagd maar ik weet dan ook de vader en moeder van hem . Als je de moeder dna laat testen kan je je fjord gewoon in het grote stamboek inlaten schrijven moet je maar eens naar van bon bellen of een brief schrijven aan het stamboek

groetjes

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 08:16

Door middel van DNA kunnen ze het vaststellen, maar dan moeten de ouders nog wel leven anders kunnen ze geen DNA afnemen. In Engeland gaat het een stuk makkelijker, daar is een plukje manen al genoeg als je dat opstuurt vd ouders.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 08:38

Het mogen ook andere familieleden zijn, denk aan broer, zus neven en nichten. Ze kunnen heel ver gaan.