[VD] van buigen naar compliment????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

[VD] van buigen naar compliment????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 21:46

hay
kimmy kan nu al heel goed buigen al zover dat ze het snoepje pas krijgt als ze gebogen heeft.
maar nu wil ik dus het compliment leren. ik heb die boeken gelzen en die site's bekeken. maar als ik haar been wil pakken en naar beneden trekken (bij wijze van spreken) dan doet ze dat totdat hij bijna op de grond is dan gaat ze gelijk weer omhoog. hier beloon ik haar natuurlijk mee, want het is een begin. maar hoe kan ik het nu het beste verder doen???
want die boeken en site's zeggen allemaal net iets anders. iemand een tip??? want ik wil dit rustig aan doen. het heeft geen haast.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:24

Buigen en compliment hebben in principe niks met elkaar te maken. Dat ze zakt is al heel goed, waarschijnlijk gaat ze terug omdat ze het niet 100% vertrouwt, of ruzie heeft met haar evenwicht. Komt wel, gewoon geduldig volhouden

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:35

Zorg bij het compliment zowiezo dat het strekkende been al wat naar voren staat. En dat been neerleggen is gewoon telkens opnieuw oefenen, het is net even die drempel waar ze overheen moeten.

Mijn ene merrie kende het pas na 4 maanden.
De andere deed het na 1 keer proberen Haha!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 22:37

ow dus er moet toch 1 been iets naar voren?? aha ik haar elke keer vierkant laten staan Tong uitsteken arme kims Tong uitsteken oke ik ga het gewoon lekker rustig oefenen. ik laat horen hoe het gegaan is en natuurlijk foto's (kan wel ff een paar weken duren maar ja)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 09:13

Ja en zorg ervoor dat er ook genoeg ruimte is tussen voor en achterbenen, anders krijg je zo'n opgekropt compliment. Mijn ervaring is als al op de beginhouding let, dat ze dan al veel eerder in het compliment zakken.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 09:54

Geduld Knipoog.
Bij Violine heeft het ook een hele tijd geduurd voordat ze haar ene voet op de grond durfde te leggen.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 11:54

oke bedankt. ze wil wel dr been laten zakken zeg maar. maar als hij de grond raakt vind ze het toch eng. dus ik probeer het volgende keer gewoon weer en beloon haar natuurlijk goed. en moedig haar ook aan.
als we iets bereikt hebben of een stapje verder zijn laat ik het jullie natuurlijk weten. Haha!

kiekiek

Berichten: 491
Geregistreerd: 09-10-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:56

Ik ben benieuwd of Kimsie dit ook kan...
Vast wel want ze is immers *SUPER*KIMMY* Hhahahaha

Ze zou t goed doen in t cirsus...


Succes in elk geval!
Liefs
KIKI

PietjePuck
Berichten: 8
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 21:35

Maroush legde na 1x al d'r beentje op de grond, maar het had wel 23 maanden geduurd voordat ze een beetje kon buigen. Idd zorgen dat ze genoeg ruimte heeft en dan een voetje vragen en d'r been naar de grond begeleiden zeg maar en zodra die een beetje ligt belonen. Als ze het 1x goed heeft gedaan, niet meer belonen voor de keren dat het minder goed gaat. Meestal willen ze dan zo graag dat snoepje hebben dat ze blijven proberen. En daarna afbouwen met snoepjes... ben ik nu ook mee bezig.