Wat vinden vrienden ervan dat je een paard heb?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Wat vinden vrienden ervan dat je een paard heb?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 15:18

Nou, vertel Tong uitsteken gaan ze wel eens met jullie mee of niet? Ik heb mn paard bijna een jaar en mn vriendinnen zeggen wel dat ze eens mee willen (al een paar maanden lang) maar dat gaan ze toch niet... dan hebben we het er weer over en dan is het van "ik vind ze toch eng, ik durf er denk ik niet op te zitten hoor"
Ze snappen meestal ook niet als ik er heen moet. Van de week moesten we een cadeau voor een vriendin kopen die jarig was en daarna zou ik naar mn paard gaan. Vragen ze hoelaat ik er moet zijn maarja dat mag ik natuurlijk zelf weten (ik wou er het liefst zo snel mogelijk heen) en ik zei dat ik het zielig vond als hij de hele dag maar op stal staat en dat ik hem er zo lang mogelijk uit wil hebben. Zegt een vriendin van "een konijn haal je er toch ook niet elke dag uit" Boos! nou sorry, maar een paard vind ik toch wel wat anders dan een konijn!
Mensen denken ook vaak dat je alleen maar hoeft te zitten als je paard aan het rijden ben. "is het moeilijk" vragen ze dan. tuurlijk is het moeilijk, het is veel meer dan alleen zitten. Als je het dan uit wil leggen snappen ze het meestal toch niet (dan zeg ik maar "ik kan het wel uitleggen maar dat snap je toch niet") of ze luisteren al niet eens meer als je iets erover wil gaan vertellen. Als ze dan eens gewoon een keer meegaan om te kijken hoe alles gaat ipv met vooroordelen aan te komen Scheve mond

Hoe zit dit bij jullie?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:38

De meeste vrienden die ik nu heb hebben er wel begrip voor en het meerendeel rijdt zelf ook
Is een soort revolutie, de rest heeft zichzelf inmiddels wel uitgeselecteerd Haha! Ik heb echt geen zin om in de weinige tijd die ik over heb naast mijn studie, paarden en werk te gaan touwtrekken over het feit dat ik paardrijd en dus een keer niet mee kon naar de bioscoop etc...

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:42

Mijn vrienden hebben er opzich wel begrip voor ze snappen alleen niet waarom ik niet een verzorgster neem want dan kan ik toeminste ook naar alle verjaardagen en elk weekend mee stappen Clown
Alsof ik dat wil
Ik wil gewoon voor me eigen paardjes zorgen en zoveel mogelijk zelf doen en als ik niet kan vraag ik iemand of die ze buiten zet...

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:53

De meeste van mijn vriendinnen vinden het leuk
2 vriendinnen van mij hebben zelf ook een paard. Alleen eentje daarvan doet er weinig meer mee.
Die zegt ook vaak tegen mij: ik vindt het zo goed van je dat je elke dag naar lady gaat, wordt je daar nou nooit eens moe van (haar paarden staan notabene achter hun huis en die van mij op een pensionstal in de buurt) Dan zeg ik altijd maar dat ik daar nooit moe van kan worden omdat ik het leuk vindt. En als ik iets leuk vindt dat steek ik er ook heel veel tijd in OK dan!

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:54

mijn vriendinnen vinden het niet zo heel erg, maar ook niet leuk ofzo. Het zijn zelf niet echt paardenliefhebbers, en volgens mij worden ze ook een beetje gek van het gelul over mn paardje. En als ik iets afzeg omdat er iets met mn paardje is, zijn ze niet bepaald blij, maar ja. Mn paardje gaat voor hoor, die snapt er nix van als ik hem laat stikken, en mn vriendinnen kan ik nog wat uileggen waarom ik niet kan.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:54

hee gelul wordt niet eens veranderd in gebanketstaaf ofzo.

maykey
Berichten: 23
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:59

ik heb dat ook weleens maar dat is zo van dan vraagt iemand van zullen we gaan shoppen en dan zeg ik zo van nee ik kan niet ik moet naar de paarden!!! dan zijn ze altijd gelijk boos enzo!!!!! egt raar!!!!!!!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:09

_Michelle_ schreef:
ik zei dat ik het zielig vond als hij de hele dag maar op stal staat en dat ik hem er zo lang mogelijk uit wil hebben. Zegt een vriendin van "een konijn haal je er toch ook niet elke dag uit" Boos! nou sorry, maar een paard vind ik toch wel wat anders dan een konijn!



Hi hi... een konijn moet er idd wel elke dag uit, ik heb zelf twee konijnen en ben elke dag netzolang bezig met mijn konijnen als met mijn paard Haha! .
Hun moeten elke dag ook even hun benen strekken en lekker kunnen rennen.... maar.......

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld hoor .

Gelukkig snapt iedereen in mijn omgeving dat mijn beesten heel belangrijk voor me zijn en ze hebben gelukkig allemaal wel door hoeveel tijd het in beslag kan nemen.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:16

Meeste vriendinnen vinden het wel leuk, gaan een keer mee en vinden het wel schattig ezo, maar ook zwaar irritant dat ik er elke dag heen moet. Dat ik Tos verkocht snapte ze niet echt, (hond verkoop je toch ook niet) en nu ze op foto's hebben gezien hoe groot Janosz is, roepen ze al hard dat ze er niet op gaan.
Maar een paar vrienden hebben nog een half uurtje zitles aan de longe tegoed }> die denken dat het zo easy is...
Maar vandaag zat iedereen aan een stuk:"VANAVOND..."
( ze weten allemaal dat Janosz vanavond komt Haha! )

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:16

Mijn vrienden hebben zelf ook allemaal een paard Haha!

Of hebben er een gehad of vinden het wel leuk en hebben wel eens gereden.

Collega's zijn een ander verhaal Scheve mond

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:16

Ik ben in mijn klas de enige die paardrijd, maar ik heb er nog nooit botte reacties van gehoord. Wat ik wel eens te horen krijg, is dat ze mij vragen als ik een eigen paard heb, en ik antwoord "ja, 2", dan krijg ik nogal vaak terug: "waauw Wow!, en ben je dan rijk???" *LOL* Sommige mensen denken als ik ze vertel dat ik een paard heb, dat daar automatish een dikke mercedes en een kast van een villa bijgeleverd worden Haha!

Maar echt rotopmerkingen heb ik nog nooit van mijn vrienden of klasgenoten gehad, wel eens de uitspraak 'paardrijden is voor mietjes' en 'paardrijden is geen sport', maar ik weet toch wel véél beter en sommige heb ik al bekeerd na een enkele reis op de rug van mijn paard Haha!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:17

Vaak wat meewarige blikken als je zegt dat je een paard hebt Haha!
Maar mijn vriendje is er minder blij mee, hij voelt zich echt aan de kan tgezet door m'n paard. Op zich logisch, want ik werk fulltime en moet daarna naar Dees, en ben dan vaak pas rond half tien, tien uur thuis. Tja, hij heeft dat met z'n band, en ik begrijp dat wel, aangezien we ook samen in een bandje hebben gespeeld, maar hij snapt het paardengevoel niet echt..

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:18

en men denkt idd dat je dan ook heel veel geld hebt. Ik zeg dan vaak, mijn paard krijgt beter te eten en duurdere spullen dan ik hoor Lachen

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:19

Meeste vriendinnen rijden ook paard, de meeste echt recreatief, op manege, 3 met eigen paard/pony.Alleen ik heb er 2, en rijd ze ook trouw, wat hun niet echt doen dus steek ik er best veel tijd in, als ze dan een keer zaterdags willen winkelen en ik kan niet door een concour snappen ze niet dat ik dat niet ff afzeg, maar dat doe ik lekker niet Haha!
Kga wel gewoon uit op vrijdag en zaterdag, behalve als ik vroeg moet rijden.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:26

vrienden met wie ik het meest omga ken ik van stal. Mijn twee beste vriendinnen hebben geen paard, maar een heeft er gelest op Toet en de ander gaat er niet op, maar ging vroeger heel vaak mee. nu niet meer, vriendjes.... zucht....
haha

Gulpje: mijn huur van mijn huisje is nog goedkoper als de stal van mijn paard!
(al staat hij deze winter voor het eerst dag en nacht buiten.... )

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:26

De meesten hebben zelf ook een paard/pony dus die hebben er wel begrip voor, maar anderen die denken van wat vind je er nou leuk aan om elke dag naar zo'n beest toe te gaan Verward Ten eerste het is geen beest maar een pony, en ten tweede omdat ik dat leuk vind klaar. Maar die mensen zullen het wel nooit begrijpen!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:49

de meeste rijden(de andere 5 verzorgers bij mij op het werk zijn vrienden van me)
een andere heeft zelf altijd iets met paarden gedaan en is nu intensief bezig met haar twee honden (gehoorzaamheid, behendigheid) krijgt er dalijk een pup bij voor de basisafrichting, die gaat daarna de ipo doen en krijgt in april een eigen pup voor de ipo.dus weet ook hoeveel tijd erin gaat zitten en waarom.
een andere vriendin is een aantal keer meegeweest en heb ik leren hobbelen, ze weet dus dat het niet alleen maar zitten is en dat een paard geen konijn is.
en de rest , sorry ik ga het niet uitleggen als ze het toch niet willen/kunnen begrijpen, ben ik lang geleden mee gestopt

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:50

vrienden willen wel eens mee,maar dan moet het niet te lang duren.
langer dan 5 minuten( dat beest )aaien kunnen ze niet..
ze vinden het leuk maar meer ook niet...
beetje jammer *LOL*

Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:56

De mensen op school begrijpen er geen hout van dat ik de hele dag bij de paarden kan zitten. Wat doe je dan? Rijd je zo lang? Nee ik rij niet... HUH? Ze snappen er geen snars van, het poetsen lijkt hun al helemaal niets aan en dat rijden is zooo makkelijk! Jij zit enkel en het paard laat je al het werk doen... TUURLIJK!

Ik begin er ook niet meer aan om het uit te leggen, ach laat ze maar lekker denken. Ik hou van paarden, spendeer mijn middagen bij hen (oke nu dan niet meer...) en wat doen zij? Voor de tv zitten, computteren of huiswerk maken of iets dergelijks. Het is maar wat je leuker vindt!

Ik wordt altijd het knollewijf genoemd, maar op een grappige dan op een kwetsende manier hoor. Ze maken wel eens grapjes en snappen het niet echt, maar respecteren het wel.

Mijn beste vriendin is ook 100% paardengek, is net als ik helemaal hotel en we zaten dagelijks samen lekker bij de paarden te tuttelen met de beestjes. Heerlijk! Zij begrijpt mij ook helemaal en we kunnen echt uuuuuuuuuren over paarden praten Haha!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:22

Mijn vrienden zijn het zo beu dat ze me niet te pakken kunnen krijgen, dat ze als allereerste bij mijn paarden gaan kijken of we daar zijn en 90% van de tijd is dat ook zo.
De ouders van mijn vriend kunnen ons ook al niet zo goed volgen.
Als we ergens voor uitgenodigd zijn wat een hele dag duurt, dan zijn wij er soms wat later en soms wat eerder weg, want de paardjes moeten nu eenmaal eten en dat doe ik zelf.
Soms krijg ik dan wel weer een leuke opmerking zoals vorige week.
Lief dat je meehielp overhuizen. Ik had gedacht dat je dat toch niet zou doen en liever bij je paarden zou zitten. Had ik dus helemaal niet verwacht dat jij er ineens was.
Ja denk ik dan, ik heb paarden, ja maar ik pas alles op elkaar aan want het leven bestaat niet alleen uit paarden, maar dat snapt men toch niet denk ik dan maar, dus uitleggen helpt ook niet echt.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:45

Nou de meesten boeid het niet zo Lachen
Maar sommige gaan wel mee... wel 10km van het paard weg blijven. *LOL*

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:47

Mijn beste vriendin vind het vervelend dat ik altijd naar de paarden ga enzo ( Ik ga iig wel minder na school met d'r om nu ik paarden van andere (heb) verzorg(d). En een andere beste vriendin die heeft zelf ook een paard, dus die snapt het wel Clown En de rest van m'n beste vrienden dat zijn gewoon paardengekken Tong uitsteken

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:20

Super irri vinden ze het Haha!:D
Op een vriendin na rijden ze niet en hebben ze ook niet gereden. Ze worden vaak stapelgek van mijn verhalen Haha! Ook vinden ze het maar niets dat ik heel vaak niet ergens heen kan ofzo. Maarja, ze zullen er ooit wel eens aan wennen Tong uitsteken

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:23

Bijna al mijn vrienden vinden het heel chique en vragen ernaar. Sommige willen zelfs een keer rijden. Als ze bij ons thuis komen willen ze ook altijd even de paarden zien. En natuurlijk zijn ze dan helemaal trots als ze ze hebben durven aaien Haha! Alleen omdat ik bijna nooit tijd heb vinden ze het niet zo geweldig maar anders vinden ze het reuze "spannend" allemaal.

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:01

Mijn vriendinnen vinden er helemaal niets aan, mijn vriendje daarentegen gaat regelmatig mee....Meeste mensen snappen bij mij ook niet waarom ik steeds naar rhana ga, maar ach....