Verschil merrie en ruin.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 00:26

Ik heb de ervaring dat merrie's werklustiger zijn. Alsof de ruinen met het verliezen van hun ballen ook letterlijk hun ballen (lef en pit) verliezen.
In de internationale springsport zie je voornamelijk merrie's en hengsten, volgens mij.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 09:05

Ik merk btw niks van hengstigheid bij Flair. Ze gaat zich er niet anders door gedragen (is toch 24/7 een zeikwijf) en vaak kom ik het alleen te weten doordat de staart een stukje omhoog gaat als ik haar kont poets Haha!

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:38

sommige merrie's zijn zo vervelend als ze hengstig zijn, das wel minder, ook niet alle merrie's hebben dat. Ik heb zelf een ruin en dat bevalt me prima. maar een merrie is ook wel leuk omdat je ze kan laten dekken. ik denk dat karakter niet zo verschilt!!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:49

Ja mijn pony kan ook vervelend zijn wanneer ze hengstig is maar t hoeft niet. De ene x wel andere x niet. Sowieso vind ik ruinen altijd wat rustig van aard... Merries kunnen af en toe letterlijk en figuurlijk 'zeiken' Lachen

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 11:58

lis... Ik wil niet in de springsport maar in de dressuur.
goofy... Ik wil niet dekken/fokken. (is eerder gezegd, ook van lis)
Marrie... Ik wil dus een rustig paard dat niet afwisselend is van karakter. Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:03

Ik heb 2 ruinen.

Ik heb Danno nog als hengst gehad 1,5 jaar , toen was het echt een macho maar nu is het een sulletje geworden.
Hij doet alles op zijn dooie gemakkie niet dat ik hem vooruit moet meppen in tegen deel, werken doet ie best graag maar hij maakt zich nergens druk om of stelt zich aan.
Danno is eigenlijk mijn levende knuffelbeer Haha! .

In de wei zie ik hem af en toe wel eens de macho uithangen maar Felix is meer een macho.
Moet altijd stoer doen tegen Mundill (en visa versa) en loopt zich dat uit te sloven voor de merries.

Ook met rijden en poetsen is het best vaak een druk mannetje.
Hij ziet graag alles en steekt ook het liefst overal zijn neus in.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:04

Relliej schreef:
lis... Ik wil niet in de springsport maar in de dressuur.
goofy... Ik wil niet dekken/fokken. (is eerder gezegd, ook van lis)
Marrie... Ik wil dus een rustig paard dat niet afwisselend is van karakter. Knipoog

Dan zou ik een ruin nemen...
Ik heb een ruin gehad echt super rustig...
Als je zeker weet dat je er niet mee wil fokken

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:55

oooh ok

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:45

Het is erg duidelijk dat ik een merrie heb. Als we allebei een klotebui ebben, zoals gisteravond, kan ik er beter meteen afstappen.
We lijken erg op elkaar wat dat betreft, af en toe gewoon rotbuien hebben, ze is overduidelijk een wijf Lachen

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 18:44

Hahahaha. Ja dat kan ook he Gulpje. Knipoog Marrie, ik weet zeker dat ik niet ga fokken. Wil wel een super rustig en leergierige pony hebben. Goofy maak niet uit hoor. Knipoog