hoeveel min punten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

hoeveel min punten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 12:26

hallo allemaal

ik heb van het weekend concour gehad in haarle.
daar ging het inrijden heel goed maar toen ik de ring in moest, eerst rond om de baan. begon lady heel erg te kijken op de ponpoenen die in de hoek lagen. en toen moest de ring in het binnen komen ging al heel slecht en toen moest ik rechts af langs de ponpoenen en lady wou er haast niet langs toen kwam ik daarna er weer langs en lady ging in een keer stil staan. en ik kreeg haar niet meer voorwaarts mijn ze wou alleen nog maar achterwaarts toen zei mijn vader tegen mij meld je maar af want dit word ook niks.
toen heb ik naar de jury gegroet en ben de ring uit gegaan. maar daar ben ik na de z nog een keer de ring in geweest om haar niet te laten winnen. maar nu heb ik een vraagje hé. hoeveel minpunten heb ik nu en ik rij in de M2. ik had pas net mijn eerste wp gehaald. en nu ben ik hem dus weer kwijt. maar ik wou ff weten of ik dan nog meer minpunten had. wie weet dat. al vast bedankt

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:30

Vrijwillig de ring verlaten zonder dat je pony kreupel is levert -2 op.

Je kunt dus beter gewoon doorrijden, want als hij maar in 1 hoek kijkerig is, zal je dat waarschijnlijk geen minpunt opleveren als je rest van de proef gewoon uitrijdt...de meeste jury's zien ook wel als hij bang is en geven dan echt niet meteen een verlies punt hoor!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:11

Dat is mijn ogen echt het domste wat je kunt doen als je op concours bent, stoppen met een proef als je al in de ring bent. Dan kan je nog beter uitgebeld worden.
Een beetje een slimme pony heeft dat zo door en gaat de volgende keer gewoon weer in de staak.
Ik heb geleerd om hoe dan ook gewoon door te rijden en net te doen alsof er niets aan de hand is. Al gaat ie daar 10 keer op de rem, gewoon doorrijden al moet je op je kop gaan staan.
Ik heb het zelfs gepresteerd om in de B met mijn hengst een proef te rijden waarbij hij tot twee keer toe uit de bak sprong. Het heeft wat moeite gekost maar ik heb hem wel rondgestuurd. Hij heeft het daarna nog 1 keer geprobeerd en toen was het afgelopen.
Je hebt in ieder geval je proef uitgereden en je hebt meestal niet eens een verliespunt. Ik had toen nog 145 punten, geen punt maar wel veel gewonnen, als je begrijpt wat ik bedoel.

josee1
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:38

Als je op internet het dressuurreglement opzoekt kun je zo vinden wanneer je wel en niet een verliespunt krijgt, staan ook andere weetjes/regels in. Voor mij in ieder geval een uitkomst. die site is www.paardensport.nl

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:42

Ik ben het echt helemaal met Zwelgje eens

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:23

Erg zonde! Ik zou ook nooit de ring uitgaan.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:22

En volgens mij heb je nu -1 winstpunten en moet je er dus nog 11 halen om over te mogen.

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 18:03

nou dan gaan jullie maar eens op mijn pony zitten en ik ben daarna de ring weer ingeweest en toen wou die wel helemaal rond mijn pony die weet gewoon wanneer hij zoiets moet flikken!!! en die jury die ik had heb ik dinsdag ook nog les van gehad en die zei dat ik het goed had gedaan dat ik daarna nog weer de ring in ging.... en normaal gesproken zo ik ook helemaal de ring niet verlaten maar wat moet ik dan mijn pony gaat op de achterbenen staan en wil niet meer voorwaarts. hij bleef gewoon op een plek staan maar jah volgens mij moet je eerst zoiets mee maken. en dat is nu al de derde keer dat ik daar in haarle ben geweest en hij heeft het drie keer over daar geflikt maar dit was de eerste keer dat ik me had afgemeld. maar jah dieren zijn gewoon slim

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 18:10

ow jah en trouwens in de b deed lady dit ook maar jah toen kreeg ik hem nog weer voorwaarst met de zweep maar nu in de m2 mag je geen zweep gebruiken dus.. en ik vind dat je dat niet met mekaar kunt vergelijken. maar jah aan de andere kant heb je ook wel weer gelijk

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:08

Zonde dat je de proef bent gestaakt...
Als hij maar in 1hoek kijkerig is kun je toch nog wel doorrijden?
Succes verder

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:16

zeker zonde....
ik heb mijn m1 proef eens zo verknald! en maar staken....... hij wou helemaal nix meer, wou echt dat ik toen kon afgroeten, maarja gelukkig niet gedaan..... had wel in de 130 punten maar geen -
mijn 2e proef heb ik maar afgemeld!