Sjuimpje met Copper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:12

IngridM schreef:
okee sjuimpje, dit is ECHT niet vervelend bedoelt (je zult me niet geloven) maar ik vraag me echt af waarom je op bijna elk beeld dat ik van jou zie voorover zit. Dat valt me telkens weer op en is nu echt een serieuze vraag.


De enige keer dat ik sjuimpje heb zien rijden zat ze keurig netjes!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:51

Samsam"]
[quote="IngridM schreef:
okee sjuimpje, dit is ECHT niet vervelend bedoelt (je zult me niet geloven) maar ik vraag me echt af waarom je op bijna elk beeld dat ik van jou zie voorover zit. Dat valt me telkens weer op en is nu echt een serieuze vraag.


De enige keer dat ik sjuimpje heb zien rijden zat ze keurig netjes!
[/quote]

jajaja ik denk dat sjuimpje wel mondig genoeg is om zelf te reageren, toch sjuimpje ?
het valt mij gewoon op ook toen ik je zag rijden op de clinic en op vele foto's, en gewoon niet allemaal bij erg jonge paarden (tenminste; zover ik weet, zo wel dan zit ik fout) , dus vandaar m'n vraag.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:54

Hihi, dát zadel *LOL*
Wat kan Copper sjouwen trouwens, ziet er echt heel gaaf uit!

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:55

IngridM schreef:
het valt mij gewoon op ook toen ik je zag rijden op de clinic en op vele foto's, en gewoon niet allemaal bij erg jonge paarden (tenminste; zover ik weet, zo wel dan zit ik fout) , dus vandaar m'n vraag.


Tsja, het is mij eigenlijk ook al heel vaak opgevallen, al zie ik Sjuim alleen maar op foto's en heb ik haar nog nooit in het echt zien rijden.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30630
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:58

Echt prachtige foto's!! Vroeg me al af wanneer we weer foto's kregen. Ik vind haar echt prachtig zo onder het zadel. En als Sjuimpje dit voor elkaar krijgt met Copper, krijgt ze het dan ook voor elkaar met Taran Lachen
Lijkt me echt super om mijn pony zo te zien lopen. Vind het er echt super netjes uitzien.
Overigens heb ik wel een Wintec, maar die is geloof ik 18 inch, maar vond hem niet zo groot vallen. Met niet eens de breedste boom voor mijn Cob.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:07

Copper gaat nu best fijn, want ik heb heel wat met haar te stellen gehad *LOL*
Niet omdat ze niet wilde meewerken, integendeel zelfs! Ze heeft meer dan genoeg talent alleen is ze overijverig, op zich een super eigenschap... Voor het lange termijn werk dan.
Maar niet voor dit werk waarbij ze in een kortere periode klaargestoomd moeten worden. Nog steeds is ze het eerst kwartier/half uur net een stoomlocomotief waarbij je alleen maar zachtjes 'hooo' kan sussen. Verder kan je absoluut niet inwerken omdat ze zich dan gelijk afsluit, bang als ze is om wat verkeerd te doen.
Maar als ze daar eenmaal doorheen is gaat ze echt heel fijn! Ik hoop dat ze tijdens de IBOP niet al te veel onder de indruk zal zijn van de omgeving, dan moet het best goed komen OK dan!



Ondanks dat ik inderdaad behoorlijk in elkaar zit (figuurlijk dus), kan ik best netjes zitten.
Op wedstrijden heb ik altijd uitstekende punten voor mijn houding, dus zal het wel snor zitten.
Als ik geen wedstrijden heb dan rijdt ik liever functioneel en ik mag dan graag voorover hellen tijdens het lichtrijden. Dit is o.a. zo gekomen doordat ik vroeger veel springpaarden reed en later alleen jonge paarden. Tijdens mijn lessen wordt er nooit wat van gezegd en zelf ben ik er tevreden over. Jammer dan dat het op foto's niet mooi staat, in het werk (zoals op het filmpje) vind ik het niet storend.

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:12

Ah, dit zijn nou eens "kleine lettertjes" waar ik wel wat aan heb *LOL*.

Heldere uitleg!

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:33

Zitten echt hele mooie foto's bij!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:49

Nog een vraagje, ligt het aan mij of heb je je handen veel laag en op je been? Heeft dat een doel? Ik leere altijd handen naar voren en rechtop zitten Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:57

Pauline schreef:
Nog een vraagje, ligt het aan mij of heb je je handen veel laag en op je been? Heeft dat een doel? Ik leere altijd handen naar voren en rechtop zitten Haha!


dat viel mij ook op
maar idd moet je je handen zoveel mogelijk naar voren houden, richting de mond van het paard, alleen let wel, een foto is een moment opname!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 12:58

Leuke foto's!
Filmpje heb ik ook gezien, ziet er ook leuk uit Lachen

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:42

Sjuim ook zin om Racer te rijden? Schijnheilig *kijkt heel lief*

Ziet er echt heel netjes uit, zadel is misschien iets te klein maar het is toch maar voor eventjes Knipoog .

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:34

Echt Sjuimpje, Volgens mij kan jij op ieder paard rijden en die dan super loopt!!! Ik ben je fan voortaan hoor!!!

En ag, Je Derriere, Het ligt gewoon aan het zadel!
*LOL* Schijnheilig Bloos Cool

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:33


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:11

Wat een ontzettend gaaf en stoer dier !
De werklust straalt er inderdaad wel vanaf, daar heb je vast je handen vol aan.
Vraagje: hoe hoog is dit paardje ?
'k Heb de foto's ondertussen 3x bekeken, maar kan haar nog steeds niet op hoogte schatten Bloos!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:47

Ik doe een gok en zeg 1.47 of 1.48.

Hoe zit ik in de buurt? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 00:16

18 inch is dat zadel Schijnheilig

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 02:02

ArwenLune schreef:
Ik doe een gok en zeg 1.47 of 1.48.

Hoe zit ik in de buurt? Haha!

Ze is officieel op 1.470m gemeten Haha!
Komt mooi uit, 1 cm hoger en voor de IBOP zouden de hindernissen 10 cm hoger worden...

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:36

Mooie stoere pony Cool

Vind de aanleuning er niet echt fijn uitzien. Het ene moment de teugels zol os, in boogje. De andere keer de handen naar achteren ipv naar voren, met de mond mee en loopt ze gespannen achter de loodlijn. Zonde van het beeld en van de stoere pony Cool

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 13:48

Prachtige foto's heel mooi gemaakt.
En ook een hele leuke Cob Kwijl
Jammer van het zadel ja. Knipoog

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 13:55

wat een prachtige Cob Kwijl

en loopt idd super netjes!!!
super beessie zeg! OK dan!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:33

Mooie pony! Misschien passen je "Kadetten" beter in je zadel als je de beugels wat langer doet, je lijkt nu wat achterin het zadel te zitten en misschien is er voorin nog wat extra ruimte Knipoog
Ik rijd nu ook 2 jonge pony's, en ik merk dat ik daar ook de neiging heb om wat voorover (gehoekt) te zitten, het helpt om je evenwicht te bewaren als ze onregelmatig in tempo lopen zodat je niet achter blijft in de beweging, en je zit lichter... Ben blij dat ik niet de enige ben! Ook mensen met meer ervaring dan ik doen het dus blijkbaar... alleen maar fijn te horen Knipoog Die teugels zal ook met de aanleuning te maken hebben, die pony's kunnen nog zo soepel bewegen... Dat ben je zo kwijt als ze zich even opkrullen ... Ziet er goed stevig en gespierd uit hoor! Succes met de IBOB!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:45

leuk, mooi paardje hoor idd het zadel is wat te klein volgens mij kunnen de beugels ook wel wat langer!!!

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:14

Ik zemel lekker mee over die billen... *grijns* ... maar het zei je vergeven.

Een lekkeractief locomotiefje!!!

Over die handen zo laag en die teugel soms los: Geen probleem! Als ik het zo mag inschatten achter de computer vandaan lijkt me dit een paardje wat makkelijk 'in zijn eigen wereldje' en zijn eigen krulletje loopt. Zo'n paardje rij je in het begin juist met lage hand en vraag je steeds je hand te volgen; de controle of het uit z'n wereldje komt en aan echt nageefelijk is. Het paardje dat ik rij heeft dat ook en je schijnt dat soort paardjes te herkennen zijn aan een korte hals met rimpels in de huid. Dan moet je verdomd geconcentreerd rijden! Als je al druk hebt in de hand hebt neigen ze er steeds naat om erachter te klappen en heb je zo lekker weinig te zeggen... Is dit ook zo'n paardje Sjuim of MarijeR?

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:26

Zonde dat het zadel te klein is Knipoog
Anders zat je denk ik veel en veel beter OK dan!