Het arabieren taxatie topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:51

zie je mn foto's ook?

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:52

jazeker een lekker ding is het

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:59

riccardo schreef:

Citaat:
jazeker een lekker ding is het


thanks, jij merrie mag er ook wel wezen!, maar dat weet je al van exloo haha

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:06

MissSol schreef:
Azaz schat ik op 2500. Een prima leerpony, goed opgevoed en prima voor de beginnende ruiters onder ons!

ps. ik vind um op de 2de foto echt heel veel van alex weg hebben!!!


azaz lijkt idd erg op alex. Azaz doet het nu ook super als leerpony. Hij gaat binnenkort weer zijn eerste B-proefje lopen mat zijn nieuwe ruiter

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:58

oke dan doe ik ook maar mee,ben benieuwd.
RH PAJKOVSKI,vader:FOCUS KHEMALI, Moeder:PAJTURMA, zij is zelf van DRUG! PAJKOVSKI is een schimmel hengst van 158 hoog,5 jaar en correct gebouwd,goede benen,is net goedgekeurd op de avs keuring(3dePremie) en heeft de zadelrubriek gewonnen,loopt in het dagelijks leven L2 dressuur,heeft erg veel aanleg voor de sport! goed karakter(is erg belangrijk!) en heeft op dit moment al enkele mooie nakomelingen staan..... oke laat maar horen! heb zelf echt geen idee!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 13:17

lars schreef:
dit is mijn laatste poging, dus nog 1 keer mn foto's
hier ongeveer 2,5 maan donder het zadel


in een woord wauw wat mooi zeg rond de EU.5000-7000 ??!!

Mango is een 3-kwart arabier in Den Bosch op de paardenmarkt als verwaarloosd veulentje (bijna dood) gekocht!
hij is waarschijnlijk gekruist met een Welsh maar dat is niet
zeker!! volgens de ene is hij volbloed en de andere zegt
weer nee hij is niet helemaal 100% ! nu maakt me dit ook eigenlijk geen zak uit hoor want hij heeft dus alle goede dingen van een Arabiertje hij heeft een prachtige uitstraling en een super karakter !!

dit topic is trouwens niet bedoeld voor het feit of hij volbloed is of niet maar om te kijken wat een ander ervoor zou geven naar aanleiding van een foto in het echt is het natuurlijk weer een ander verhaal!!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 13:18

Franca jouw paardje zou ik rond de eu.5000 schatten
(als leek)

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:18

ankie1 schreef:
oke dan doe ik ook maar mee,ben benieuwd.
RH PAJKOVSKI,vader:FOCUS KHEMALI, Moeder:PAJTURMA, zij is zelf van DRUG! PAJKOVSKI is een schimmel hengst van 158 hoog,5 jaar en correct gebouwd,goede benen,is net goedgekeurd op de avs keuring(3dePremie) en heeft de zadelrubriek gewonnen,loopt in het dagelijks leven L2 dressuur,heeft erg veel aanleg voor de sport! goed karakter(is erg belangrijk!) en heeft op dit moment al enkele mooie nakomelingen staan..... oke laat maar horen! heb zelf echt geen idee!


poe das wel lastig hoor, maar ik ga een poging doen...
laat ik zegge tussen de 7000 en 9000eur.
Kom ik al in de buurt??

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:28

Franca"]
[quote="Arabsrulezz"][quote="duivelintje"]
[quote="Arabsrulezz schreef:
S.A. Abu Al Khayir
Schat hem zo rond de 800/1000 euro.
Afstamming niet zo bijzonder,hengstje,nog geen showresultaten ed.


dan hebben we veel te veel betaald Huilen
oorspronkelijk werd er 4000 voor gevraagd (bij allereerste aanbieding) de laatste vraagprijs was 2500 en uiteindelijk hebben we hem voor 2000.
[/quote]

Ik ben ook maar een ''amateur" hoor Knipoog .
Maar ik vind 2000 persoonlijk wel erg veel hoor,...
[/quote]

Ik vind 2000 euro niet teveel voor Abu, want hij heeft een zeer leuke opa (Basgier) en ziet er goed uit als veulen nu. Arabsrulezz; jij zegt niet zo'n bijzondere afstamming, maar dat is ook een persoonlijke mening; ik ken Basgiertjes (veulen) waar 20.000 euro voor geboden is
Ik vind niet dat jullie teveel hebben betaald hoor..al was de vraagprijs van 4000 euro wel teveel...... maar het is vast een paardje met prima (sport)capaciteiten, zoals veel Basgiertjes!!! Lachen
[/quote]

dank je franca, dit geeft ons weer wat hoop Schijnheilig hahaha. het is met een veulen natuurlijk altijd afwachten. we hebben hem nog niet zien lopen dat hij zich helemaal liet gaan (1x een drafje en dat zag er goed uit).

tja de rest van de arabjes, ik zou geen idee hebben om te schatten. van afstammingen weet ik niet veel (eh... gewoon weinig dus) en ik denk datde rest (bouw en kleur etc) toch persoonlijk is qua smaak van iemand. sportprestaties en goede keuringsresultaten tellen natuurlijk wel mee en maakt een paard meer waard.
ik weet wel dat ik bij een aantal zat te kwijlen wat een mooie beessies zeg!! nu maar hopen dat abu ook zo opdroogt (tja voor ons blijft hij toppie, maar is toch leuk als anderen dat ook vinden Bloos )

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 15:26

[quote="duivelintje"]ik doe ook mee (ben wel benieuwd wat jullie vinden).

naam: abu al khayr (roepnaam abu)
leeftijd: 4 maanden
geslacht: hengst
afkomst: vader bas safari, opa g.basgier moeder a.f. shanaya opa sha lazio
kleur: bruin, 3 witte voetjes
verwachte stokmaat: rond de 1.55

rond de eu.2500 ..??

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:03

Abu al khayr is nog geheel in ontwikkeling. Zag wel bij het bestuderen van de foto's, dat hij RV een zg.bokkepootje aan het ontwikkelen is en het lijkt me raadzaam, dit goed door je hoefsmit te laten corrigeren. De doorsnee prijs is om en nabij de €1850-€2000

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:09

Azaz...2000 een ruin met een goed karakter,maar niet echt capaciteiten voor de hogere sport.

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:13

En over het altijd stijgen van waarde als ze ouder worden(veulen-volwasse paard) .. denk niet dat het helemaal zo werkt.Ik ken paarden die als veulen erg mooi waren en helemaal niet mooi opgroeiden.Kan natuurlijk ook andersom zijn.

En ik ken zat goeie kleine fokmerries hoor!

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:49

Arabsrulezz schreef:
En over het altijd stijgen van waarde als ze ouder worden(veulen-volwasse paard) .. denk niet dat het helemaal zo werkt.Ik ken paarden die als veulen erg mooi waren en helemaal niet mooi opgroeiden.Kan natuurlijk ook andersom zijn.

En ik ken zat goeie kleine fokmerries hoor!


hoi,
PRECIESSSSSSS!!!!!!! Cool ....helemaaaal mee eens .....zo is het maar net!!!
gr,sas.

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:52

MissSol"]
[quote="ankie1 schreef:
oke dan doe ik ook maar mee,ben benieuwd.
RH PAJKOVSKI,vader:FOCUS KHEMALI, Moeder:PAJTURMA, zij is zelf van DRUG! PAJKOVSKI is een schimmel hengst van 158 hoog,5 jaar en correct gebouwd,goede benen,is net goedgekeurd op de avs keuring(3dePremie) en heeft de zadelrubriek gewonnen,loopt in het dagelijks leven L2 dressuur,heeft erg veel aanleg voor de sport! goed karakter(is erg belangrijk!) en heeft op dit moment al enkele mooie nakomelingen staan..... oke laat maar horen! heb zelf echt geen idee!


poe das wel lastig hoor, maar ik ga een poging doen...
laat ik zegge tussen de 7000 en 9000eur.
Kom ik al in de buurt??
[/quote]
oke moeilijk hoor! ik zou het echt niet weten! zijn er nog meer????? of weet iemand waar goedgekeurde hengsten voor weg gaan in het algemeen???

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:59

RH PAJKOVSKI..gok hem zo rond de 5000.Leuke sporthengst,goedkekeurd maar vind hem zelf niet zo erg mooi(in het hoofd).Maar is misschien wel een beetje een kwestie van smaak.

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:01

hmmm oke smaken verschillen gelukkig. oke nog iemand?

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:09

Ankie1...wat had je zelf in gedachten?(of nav meningen van anderen?)

Ben ik nl. wel benieuwd naar..vind het leuk om een beetje prijzen te weten en te vergelijken.Als er dan eens een leuk paardje te koop staan kan ik kijken of het een beetje een reeele prijs is....

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:17

ik zou het echt niet weten vindt dat erg moeilijk,wat wel een voordeel is denk ik dat hij echt correct gebouwd is mooie benen,en gewoon goed lopen,bij veel arabjes zie je een stap om te huilen bij die van mij gelukkig niet,die kan echt stappen! maar het blijft echt moeilijk en natuurlijk net wat de gek ervoor geeft

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:32

RH Pajkovski heeft wel aanleg lijkt me in de sport en heb nog geen nakomelingen van hem gezien, hetgeen invloed kan gaan hebben op wat men voor hem over zal kunnen hebben. Ik heb hem gezien zaterdag en schat hem op een variabele en afwachtende prijs tussen €4500 en €7000

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:53

Leuk, die taxaties van Tica Lachen , jullie zitten bijna allemaal rond de prijs wat ik destijds voor haar heb betaald als 2-jarige. Dus voor die opgenoemde prijzen zou ze niet weggaan. Maar dat is natuurlijk mijn visie, misschien vind iemand anders Tica een lelijkerd Haha!, en dat ze geen ene rooie cent waard is. Heeft allemaal te maken met vraag en aanbod...

Ik doe weer even mee...en geef mijn mening...Misschien ook leuk als sommigen een onderbouwing geven.
Soleda, schat ikzelf rond de 4500, gezien de sportprestaties en is merrie.
Cheyenne, nu nog 3000, als ze volledig is beleerd, kan het stijgen.
SoWhat, 3800, merrie, leuk onder het zadel, leuke bloedlijnen.
Zit zeker een leuk koppie erop, maar ik vind niet dat het zoveel invloed op de prijs mag hebben. Gaat uiteraard gepaard met prestaties, en bloedlijnen.
RH Pajkovski, ik ga mee met Paduc.
Ik had vroeger ook bijna een hengst gekocht, goedgekeurd voor de dekdienst, leuk onder de zadel, leuk maatje, goede bloedlijnen die 15.000 GULDEN moest kosten.
Heb ook nog een mooie hengst gezien, een tijdje terug, ook L klaar, leuke bloedlijnen en goedgekeurd voor de dekdienst, was ook 7000 euro.

Ik vind het tegenwoordig maar moeilijk met de Euro Boos!. Alles lijkt te zijn gestegen, een paard van 4000 euro is wel mooi bijna 8500 gulden.

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:12

vb: Als je nu op KeBuArabians kijk zie je ook verschillende goedgekeurde dekhengsten staan..kan je een beetje prijzen vergelijken

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:59

MissSol"]
[quote="ankie1 schreef:
oke dan doe ik ook maar mee,ben benieuwd.
RH PAJKOVSKI,vader:FOCUS KHEMALI, Moeder:PAJTURMA, zij is zelf van DRUG! PAJKOVSKI is een schimmel hengst van 158 hoog,5 jaar en correct gebouwd,goede benen,is net goedgekeurd op de avs keuring(3dePremie) en heeft de zadelrubriek gewonnen,loopt in het dagelijks leven L2 dressuur,heeft erg veel aanleg voor de sport! goed karakter(is erg belangrijk!) en heeft op dit moment al enkele mooie nakomelingen staan..... oke laat maar horen! heb zelf echt geen idee!


poe das wel lastig hoor, maar ik ga een poging doen...
laat ik zegge tussen de 7000 en 9000eur.
Kom ik al in de buurt??
[/quote]

Dit hele topic gelezen hebbende en navraag gedaan bij verschillende bokkers neig ik meer naar de 9000 pleuro

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:03

Joske"]
[quote="MissSol"][quote="ankie1 schreef:
oke dan doe ik ook maar mee,ben benieuwd.
RH PAJKOVSKI,vader:FOCUS KHEMALI, Moeder:PAJTURMA, zij is zelf van DRUG! PAJKOVSKI is een schimmel hengst van 158 hoog,5 jaar en correct gebouwd,goede benen,is net goedgekeurd op de avs keuring(3dePremie) en heeft de zadelrubriek gewonnen,loopt in het dagelijks leven L2 dressuur,heeft erg veel aanleg voor de sport! goed karakter(is erg belangrijk!) en heeft op dit moment al enkele mooie nakomelingen staan..... oke laat maar horen! heb zelf echt geen idee!


poe das wel lastig hoor, maar ik ga een poging doen...
laat ik zegge tussen de 7000 en 9000eur.
Kom ik al in de buurt??
[/quote]

Dit hele topic gelezen hebbende en navraag gedaan bij verschillende bokkers neig ik meer naar de 9000 pleuro
[/quote]

gooi ik er een euri bovenop nog Clown

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:22

Ik vind over het algemeen ALLE genoemde prijzen wat laag ingeschat in dit topic.....ik dacht echt dat arabieren veel meer waard waren....helemaal als je soms ziet voor welk geld eenvoudige andere rassen/ halfbloeden de deur uit gaan. Het is inderdaad nu wel duidelijk dat de markt wat ingestort is...Jammer!!! Ik zou persoonlijk meer geld 'over' hebben voor de bovengenoemde arabieren, maar misschien ben ik dan wel een van die "gekken" die er zoveel voor geeft Knipoog Tong uitsteken