Leuke Prince Thatch gereden, niet eraf gebokt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Leuke Prince Thatch gereden, niet eraf gebokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 01:42

Vanavond ben ik met Jantien naar Duitsland gereden om een 10 jarige Prince Thatch uit te proberen. Erg leuk paard, zo op stand wil je er gillend voor weglopen maar onder het zadel waardeerde hij zich enorm op. Fijne afwikkeling van het voorbeen, goed electrisch achterbeen. Alleen verschrikkelijk slecht gereden, met name de galop gaat nog heel erg veel werk in zitten. En zo "lektionssicher" was hij ook niet, ik kon er met moeite een appuyement uit drukken. Paard op Duits L/M niveau moet toch een wissel kunnen springen en een appuyement kunnen maken maar dat lukte deze "von amateurreiterin geritten" dus bepaald niet. Erg leuk paard, maar een beetje te oud voor het lage africhtingsniveau dus.

Maar nu heb ik tenminste op een Prince Thatch gezeten, mijn trainer is daar helemaal wild van, oa nav Joker denk ik. Gelukkig bokte deze niet zo gruwelijk als die heeft gedaan, haha! En ik weet ook weer zeker dat ik naar een paard met veel bloed op zoek ben

Onderweg ook nog even gestopt bij Schockemoehle waar Jantien een leuke nieuwe jas gekocht heeft en ik me te buiten gegaan ben aan 2 BR dekjes waar ik nu dus ook passende bandages bij moet gaan vinden... Ik ben nu dus definitief de setjes-mania ingetrokken, Sjuimpje en Kojack, bedankt! OK dan! Haha!

Voor wie in de buurt van Duitsland woont: Schockemoehle (bij Osnabruck, uurtje rijden vanaf Hengelo) heeft volgend weekend (4/5 okt) een grote "Herfstmesse" met een tentenkamp. Rambo dekens voor 50%, Kentucky rijbroeken va E20,- , grote partij Pikeur rijjasjes met flinke korting, etc. Als je 20 man meeneemt krijg je een verassingspakket voor de vereniging Haha!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 06:33

Weekend 4/5, dan heb ik vakantie Bloos
Je rijdt ook half europa door om te rijden.
Op naar de volgende nu. Succes

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 08:34

Oooeeehhhh,
zit je volgende week al in Zweden? Haha!

Jammer dat het niets was, nou weet je iig wel waarom ze in Dld goedkoper zijn *LOL*

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:16

Hmm, toch maar eens richting duitsland karren dan..
Jammer dat het niks was, volgende keer beter

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:26

mhhhhhh misschien moet ik toch nog die kant op dusse...
Ben je opzoek naar ene nieuw paard voor jezelf?

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:30

Erg leuke winkel, daar bij Schockemöhle
Ook erg klantvriendelijk OK dan! nadat we uitgeshopt waren (30x toch maar weeer passen en kijken, en passen en kijken.....) belde der Franz met de meneer van het paard.
Wat precies de kortste weg was en dat we eraan kwamen.

Een half uur later waren we eindelijk onder weg, omdat hij maar bleef uitleggen hoe we rechtdoor moesten blijven rijden: Alzmaar rechtuit, niet rechts, niet links, alzmaar rechtuit Nee, gewoon alzmaar rechtuit (lees dit in NL, met een duits accent, vrouwlief was NL, daar leerde hij het van, wat ies ein kreuzing ook al weer? ) *LOL*

Helaas rij ik niet meer zo.... anders was ik daar wel gaan kijken op 5 oktober Lachen