Met Beer op de blindenschool :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 23:49

Ik moet even kwijt dat ik gisteren SUPERTROTS op Beer was Lachen !
Mijn vriendin heeft een zoontje van 4, die zo goed als niets ziet (kontaktlenzen + bril omdat ´ie glazen - 32!! heeft). Hij heeft één keer per week training van een vrouw die ook aan de blindenschool verbonden is en zij weet dat mijn vriendin en ik veel met kinderen en paarden doen. Dus toen ze vroeg of het misschien mogelijk was om met een van de paarden op het herstfeest van de blindenschool te komen, zeiden wij meteen :.....Beer!!
Wij gisteren daar heen. Het waren voornamelijk kleine kinderen die niets of heel slecht zien. Beer heeft ongeveer 2 uur lang met die kindertjes op z´n rug gelopen, zich minstens 100 keer laten bevoelen, zonder dat ´ie ook maar iets deed, zo lief en zo voorzichtig! Die kinderen zien niets en kunnen alleen door te voelen zich een voorstelling maken. Wij kunnen ons niet voorstellen dat we de manen of de staart willen voelen om te weten dat dat wat anders is als het vel. Een meisje, ca 4 jaar, wilde de "voetjes van het paard" graag voelen. Mijn vriendin door de knieen en liet ´em ook een voetje geven zodat ze de onderkant van de hoef kon voelen. Het meisje was helemaal ontzet dat mijn vriendin z´n been "zólang" ophielt, want :" het paardje kan toch niet zolang op één been staan ???". Zij wist dus duidelijk niet dat een paard 4 benen heeft Lachen . Mijn vriendin is dus met het meisje helemaal rond Beer gelopen en haar alles laten voelen, alle 4 de benen, z´n buik, borst, manen, staart, neus, oren, mond en ook z´n ogen; zo lief, dat meiske was zó voorzichtig. Beer bleef al die tijd doodstil staan, was geen één keer geiriteerd.
Normaal is ´ie vaak een echte dikkop (typisch Hafi *LOL* ) , maar voor zoiets is ´ie niet te evenaren!!
Zo dat was het, even een berichtje van een trotse paarden-mama Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 23:57

Wauw, wat gaaf zeg! Die kinderen hebben echt een leuke dag gehad!

Ik heb soms het idee dat paarden het doorhebben hoor, dat ze veel voorzichtiger doen bij iemand die die in enig opzicht gehandicapt/geblesseerd is dan bij een ander.

Je kunt met recht trots zijn Lovers

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 06:26

Wat geweldig zeg!!! Ik weet zeker dat die kinderen een hele toffe dag hebben gehad en die ook niet zo gauw zullen vergeten.
En een grote pluim voor Beer Haha! Dat ie daar zo geduldig al die kinderhandjes over zich heen heeft laten gaan. En net als wat Zep zei, soms is het net of de paardjes het aanvoelen dat ze voorzichtig moeten zijn. Petje af hoor Knipoog
groetjes.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 11:42

Ik heb een keer een strandrit op ijslanders gemaakt waar een blinde vrouw mee was. Ze kon heel goed rijden maar ik (zij niet) vond het best wel eng in het begin. Wonderbaarlijk hoe goed dat ging. Het leek wel of het paardje het wist, hij lette erg goed op. We hebben zelfs gegallopeerd niet in een rij maar gewoon los naast elkaar. Ze had ook haar hond mee die los naast het paard de boel in de gaten hield. En wij hielden natuurlijk ook een oogje in het zeil en riepen af en toe "naar links" of "naar rechts".

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-01 00:26

Bedankt voor jullie reakties Lachen , het is leuk als je je verhaal ergens kwijt kan en het wordt gelezen!! Groetjes