watertrens/bustrens, wat is nou zachter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

watertrens/bustrens, wat is nou zachter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 11:43

Ik heb 2 hoofdstellen, de ene hangt een dubbelgebroken watertrens in (plat stukje) de ander een dubbel gebroken bustrens (ook plat stukje) Bitten zijn wel ongeveer van gelijke dikte. Toch heb ik af en toe het idee dat ze op de bustrens net een tikkie beter loopt.
Wat is het verschil in deze bitten qua scherpte?

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:52

Een bustrens is zachter voor de mondhoeken dan een watertrens. Dus misschien heeft houw paard een hele gevoelige mond dat ze daarom de bustrens beter aanneemt??

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:56

idd, bij een watertrens kan het velletje van de mondhoeken af en toe klem komen te zitten met een te onrustige hand.
verder ligt over het algemeen een bustrens ook rustiger in de mond bij een paard

Saar4
Berichten: 2349
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:05

Ik ben het met bovenstaande berichten eens. Wel vind ik een bustrens een beetje een "dood" bit. Er is weinig lol aan te beleven. Bij een watertrens kunnen de ringen tenminste lekker ronddraaien. Mijn paard houdt niet van een bustrens. Ze houdt van veel wiebelige onderdelen dus ik rij met een dubbelgebroken watertrens. Je moet gewoon rijden met wat voor jouw paard het prettigst is.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:42

Ik denk dat de bovenste 3 hier gelijk hebben, een bustrens is zachter voor de mondhoeken, dus jou paard zal gevoelige mondhoeken hebben, en beter lopen met die bustrens