en daar gingen de pony's....zonder mij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

en daar gingen de pony's....zonder mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 17:41

vanmorgen heb ik sinds dagen weer eens lekker uit kunnen slapen en tegen kwart voor 12 wilde ik op mijn dooie akkertje de pony's eens allemaal uit de wei gaan halen.
eerst ging ik Jafet ben Jaquar en Tommy halen die staan een stukje verder op in de wei, de zelfde straat als waar de stallen liggen.
nou goed ik haal ze wel vaker alleen uit de wei en in principe geeft dat nooit problemen 2 tegelijk eruit halen.
ik kan er ook niet 1 laten staan, want dan word die gek, dus geen andere optie. nou ik hd ze dus allebei gepakt, ik was niet erg ver mee verwijdert van de stal, maar Jaggie had wat gezien, ik had hem al een vooruit moeten porren, en toen van het een op het andere moment draait die 'klojo' zich om en weg was 'ie, logisch dat Tommy erachter gaat, want Jaggie de leider. En daar stond ik dan, ik zag alleen nog maar 2 pony's in rengalop over de straat gaan, scheelt dat het niet een supere drukke weg is. Gelukkis stopte er een aardige mevrouw met die auto, die zei stap maar snel in dan gaan we er achter aan, de pony's waren helemaal voorbij de manege gerend, iedereen was aan het kijken, maar dacht dat ook maar iemand de pony's tegen hield! nee dus!
en die straat kom uit op een iets drukkere straat, waar ook vrachtwagens komen, foute boel dus! daar sloegen ze links af, gelukkig voor mij, staan aan de rechterkant van de weg heel veel paarden in de wei, mijn pony's stopten daar allebei. als ze door nog verder rechtdoor waren gerend hadden ze in het bos gezeten en als ze nog een straat naar links waren gerend, dan hadden ze het kunnen vergeten, dan waren er grote ongelukken gebeurt want daar is een snelweg!!
nou iedereen stond er dus te kijken, ik sprong uit die auto, ondertussen had nog steeds niemand de moeite genomen om mijn pony's vast te pakken,tommy wilde naar de pony's in de wei toe lopen, maar daar is een beek tussen die dicht begroeid is, dus niet super zichtbaar, gleed hij er half in en klom er net zo snel weer uit en daarna heb ik ze zelf gepakt, ze lieten zich gelukkig zo pakken.
maarja dacht je dat iemand mij hielp om maar terug naar stal te komen???
nee ook al niet dus, ben ik naar de manege gelopen is iemand ide ik daar ken mee gelopen (ik met jaggie die had ik het touw om de neus gedraaid en die andere met Tommy), moesten we weer langs dat 'enge' ding volgens jaggie, maar nu had ik hem goed vast, en kreeg ik hem er toch langs, mt een geblaas en gedoe je weet wel, en tommy ja tommy die keek er nogniet eens na, die vond het wle een gezellig uitje geloof ik.
gelukkig hebben de pony's allebei niks en staan ze weer veilig op stal!!

maar het was me de morgen wel, Pietje en Fritske heb ik laterna ook uit de wei gehaald en die gedroegen ze gelukkig keurig!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 19:45

dat is schrikken zeg. gelukkig is alles goed afgelopen

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 22:08

gelukkig wel ja Lachen ze staan nu gewoon weer saampjes in de wei, morgen maar ff mijn broertje meenemen als ik ze ga halen en de hengstenketting...