Het tegengaan van virussen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 10:19

Subject: Tip voor het tegengaan van onbewust door sturen van virussen



IMPORTANT


Wie onder ons kent niet iemand die zonder het te weten een virus had en dat via zijn adressenboek verspreid heeft?
Het is tijd om dit een halt toe te roepen en "baas" te worden over je eigen adressenboek!
Voor degenen die het nog niet weten: veel computervirussen verspreiden zich door zichzelf te versturen naar iedereen die in je adressenboek staat,
zonder dat jij dit weet.
Stel je voor, hoe je jezelf zou voelen als je ongemerkt bent geïnfecteerd door zo'n virus en erger nog, al je vrienden, familieleden en zakelijke contacten
door jouw computer via jouw adressenboek ook worden geïnfecteerd!
Wel, als je dit voortaan wilt voorkomen dan is hier de tip hoe je dat moet doen:

Deze tip kan helaas NIET voorkomen dat jijzelf evt. door een computervirus wordt besmet ( daarvoor moet je toch elke bijlage bij een mail voor het
openen scannen met je virus-scanner) maar het stopt wel de virussen die zichzelf verspreiden via je adressenboek, zodat ze dit niet meer kunnen!

TIP:
Om te voorkomen dat virussen zich via je adressenboek verspreiden, maak een nieuwe contactpersoon aan in je adressenboek met de naam:

!0000 maar zonder een emailadres erbij.

Deze fictieve contactpersoon zal nu helemaal bovenaan in je adressenboek staan.
Als nu een virus probeert zichzelf te verspreiden via jouw adressenboek, dan zal je computer een foutmelding geven: " dit bericht kan niet verstuurd worden, een of meer contactpersonen heeft geen geldig email-adres. Controleer uw adressenboek en zorg ervoor dat alle contactpersonen een geldig email-adres hebben."
Je klikt dan op 'ok' en het virus wordt naar niemand verzonden. Je adressenboek is nog in orde.
Het virus zal opgeslagen worden in je postvak uit of drafts (als je bv. hotmail gebruikt) ..
Ga hiernaar toe en verwijder het en verwijder nu ook alles in je prullenbak.
Probleem opgelost en je hebt niemand besmet met het virus.
Zorg nu nog wel dat je zelf het virus kwijtraakt!!:-)

Stuur dit bericht naar iedereen in je adressenboek. Klik op "Aan" en zet de namen aan wie je dit stuurt in de kolom "BCC". Zo kan niemand verders zien aan wie je dit stuurt zodat hun email adres niet bij ongewenste personen bekend wordt.
Hoe meer mensen deze techniek gebruiken, hoe minder kwetsbaar we allemaal worden voor virussen die zich op deze manier verspreiden!

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 10:21

Dat vind ik een hele goede! Ik zal het er meteen inzetten.
Hij verstuurt inderdaad op alfabetische volgorde...

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 14:12

Dit is zeker een hele goeie. Meteen maar gedaan net.

Robert

Berichten: 58
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 18:57

Is een hele goede, maar zal in veel gevallen niet werken.
Het werkt alleen wanneer 'het virus' alle adressen in het 'aan'-veld zet. Dan krijg je de melding dat !0000 geen emailadres heeft.

Echter, in de meeste gevallen stuurt het emailadres naar elke persoon in je adressenboek 1 email, dus iedereen krijgt eentje, maar meneer (of mevrouw) !0000 krijgt niks... en die blijft in je outbox hangen.

Jammer de bammer.
Het is gewoon weer een banketstaaflige kettingbrief. Niet doorsturen dus. Gewoon laten voor wat het is.
Zie: http://www.webwereld.nl/nieuws/8477.phtml

Vervuiling van internet... yeck Boos!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Robert op 2001-09-18 19:01 ]</font>

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 22:22

Net vandaag weer een virus gevangen Boos! Boos!

Is binnen gekomen via msn!

Gelukkig heb ik een echte virusscannner Dromen Dromen Dromen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 22:33

ff off-topic.
Hoe kan ik mijn over mijn mail en virusscanner halen? Ik gebruik Outlook Express 5.5 en mijn virusscanner is Norman Virus Control.