JIPPIE, Vrachtwagen gekregen voor vervoeren paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:24

echt een schattig wagentje!!! die heb je zo opgeknapt, is er ook ruimte voor een zadelkamertje??dat zou iig mooi zijn!

ik heb er zelf ook een, ik moest wel een grotere kopen, want die rotbonk van een pino Boos! heeft engte vrees en kan niet op een kleine vr8wagen of op een trailer staan ,(met zijn tweeen) en dus nu heb ik een heeele ruime plaats voor meneer, terwijl de rest gewoon netjes in een vakje kunnen staan
het is wel een oud beestje, maar hij loopt als een trein.
voor de verzekering is het misschien een idee om huizinga-overwater te bellen, die hebben hele goedkope verzekeringen voor 2e auto's en vr8wagens
Afbeelding
deze is dus wel groot rijbewijs,volgend jaar verkoop ik m waarschijnlijk...dus als iemand ooit interesse heeft tegen die tijd? Haha!

ik wens je iig heel veel suces met het opknappen van je beestje en dat je er veel plezier aan mag hebben !

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 18:46

Hmm moet ik toch maar eens aan mijn rijbewijs gaan beginnen als ik dit zo zie Scheve mond Ik ben nu steeds afhankelijk van mijn bijrijdster maar die kan ik ook niet blijven vragen...*zucht* Was ik maar rijk en niet zo knap.. Tong uitsteken

-X- Anja

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:58

Hoi, leuk joh alvast veel plezier ermee!!
Wij hebben er zelf ook een, een renault Master, echt ideaal.
Ik ben benieuwd hoe die gaat worden Cheese!

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 21:57

heerlijk hoor, een vrachtwagen..
Ik heb een mercedes sprinter, alleen deze is voor groot rijbewijs (hij weegt leeg 3800 kg...).
Ik heb mijn C-rijbewijs, dus dat is verder geen probleem...ik scheur ook overal naartoe...heerlijk.

Veel plezier ermee!! (enne...van mij mag je het gewoon een vrachtwagen noemen hoor... Knipoog )

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 08:53

TOP !!
Wat zul jij in de wolken zijn!

En dus fluitend zonder airco teruggereden uit Friesland... Haha!
.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:32

Tja, een vrachtwagen zegt niets over het rijbewijs hoor. Gewoon een wagen die vracht kan rijden. Haha! . En of daar nou een ander rijbewijs aan hangt maakt mij niet uit. Dan moet je het een 'rijbewijs c wagen' noemen Haha!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:37

Ooohhh, dat is toch ook wel mijn grote droom hoor! Ik ga in september op voor mijn E, maar een vrachtwagentje dat je met B mag rijden lijkt me nog beter!
Even practisch, waar zet je zo'n ding neer? Bij mij op stal is niet eens plaats voor alle trailers, laat staan voor dat soort grote wagens...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 09:39

Marijn4045 schreef:
Even practisch, waar zet je zo'n ding neer? Bij mij op stal is niet eens plaats voor alle trailers, laat staan voor dat soort grote wagens...


Hij staat nu bij ons in de straat (past gewoon in een parkeervak, oke hij steekt iets uit, maar kan best). Zodra er plek is (hopelijk vanaf zaterdag) zetten we hem bij ons op stal neer, daar staat hij niemand in de weg.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:43

Mag dat dan gewoon, in de straat parkeren? Dat zou voor mij dus nog handiger zijn dan een trailer... Hmmmmm... Toch thuis maar even bespreken.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:18

Gaaf zeg!
Die zou ik ook wel een willen Haha!
kan ik ook eens ergens komen met starlight Knipoog

heel veel plezier er mee hoor!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 10:22

Marijn4045 schreef:
Mag dat dan gewoon, in de straat parkeren? Dat zou voor mij dus nog handiger zijn dan een trailer... Hmmmmm... Toch thuis maar even bespreken.


Ja volgens mij mag het dus... het is officieel gewoon een grote auto / bus.
En die parkeren ze ook gewoon op straat en deze is netzo lang als de meeste bestelbusjes die je ziet rijden.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:43

Wow wat gaaf zeg!!
Ik ben echt jaloers, pff ik wil ook wel zo'n ding!

Ga je hem ook verhuren voor wat extra centjes? Wij zoeken nog steeds zo'n ding om te huren Schijnheilig

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 07:50

Geweldig mooi ding. Ik heb er zelf ook een Maar dan wel voor c rijbewijs. En dat rijbewijs heb ik van de baas gekregen (en het chauffeursdiploma ook trouwens.
Volgende week gaan we voor het eerst weg met de paarden.
Het is een vrachtwagentje van 30 jaar oud dus er moet hier en daar wel wat opgeknapt worden. Maar hij loopt als een trein.
Veel plezier ermee!!! Knipoog

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 08:32

Mooie vrachtwagen. Ben erg jaloers. Ik wens je heel veel plezier met je truckie.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:52

Gaaf hoor !

Ik wil er eigenlijk ook wel 1 , kan ik die pony tenminste eens inladen en eens ergens HEEN met haar voor een regelmatige heerlijk lange rit

Die van Fasel blijft om te kwijlen hoe die ingericht is , , dat schot , die hekjes aan de zijkant...die ruimte Lachen dat paardje is ook niet verkeerd erin trouwens Haha!

Geweldig !!

Ik vraag me alleen af hoe je zo'n ding nu noemt (waar zoek je bvb. op op van die autotrader-sites enzo ?) , wat zoiets in aanschaf kost , en of het een beetje rendabel is zeg maar Verward

Ik bedoel , zo'n ouwetje van een jaartje of 20 , is die bodem nog betrouwbaar (belangrijkste van alles voor mij!!) , is dat makkelijk om te bouwen met een fijne loopklep en die hekjes ernaast , is het niet erg duur in onderhoud om het betrouwbaar rijdend te houden?

En de kosten van wegenbelasting , verzekering ..... hoe valt dat uit ?

Voor mij bvb. ik heb geen auto. Niet echt nodig dus waarom zou ik Lachen .

Zoiets zou dan mijn enige vervoermiddel zijn , en ik zou er zeker niet elke dag mee rijden.

Bestaat er nog zoiets als een 60-dagen-rij-vergunning ofzo ....

Als ik nu 25 keer per jaar dat ding gebruik (ik noem maar wat) .....

Kortom is het wel verstandig Verward

Tja ik ben ook maar een arme sloeber *LOL*

Maar lijkt me heerlijk om gewoon helemaal zelfstandig dat peerd erin vast te knopen en te GAAN !!! Lovers

Nogmaals gefeliciteerd !!! OK dan!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 09:17

pmarena schreef:
Ik vraag me alleen af hoe je zo'n ding nu noemt (waar zoek je bvb. op op van die autotrader-sites enzo ?) , wat zoiets in aanschaf kost , en of het een beetje rendabel is zeg maar Verward

Ik bedoel , zo'n ouwetje van een jaartje of 20 , is die bodem nog betrouwbaar (belangrijkste van alles voor mij!!) , is dat makkelijk om te bouwen met een fijne loopklep en die hekjes ernaast , is het niet erg duur in onderhoud om het betrouwbaar rijdend te houden?

En de kosten van wegenbelasting , verzekering ..... hoe valt dat uit ?



Wij hebben deze gewoon van http://www.marktplaats.nl .
Je kan ze al volledig ingericht voor paarden kopen, alleen dan kosten ze klauwen met geld, terwijl als je ze zelf ombouwd je zeker 1000 a 2000 euro goedkoper uitbent (geld wel voor mij althans). En dan ombouwen kost niet zoveel, wij doen het zelf.

Die van ons is 25 jaar en motorisch helemaal goed.

Wat die betrouwbare bodem betreft... daar kan je ook zelf voor zorgen. in die wagen van mij ligt een goede bodem, maar we gaan hem uit voorzorg nog meer verstevigen.

Wat de verzekering enzo betreft is het (vind ik) allemaal best duur. Als je een beetje rondbeld kom je er al snel achter dat je minimaal 800 a 1000 euro kwijt bent per jaar. (gewone WA). Wat de wegenbelasting betreft.... 'k geen idee wat dat gaat kosten, maar dat merk ik vanzelf wel.

Meer vragen??? Ik hoor ze wel.

Groetjes Tineke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 09:26

Marijn4045 schreef:
Mag dat dan gewoon, in de straat parkeren? Dat zou voor mij dus nog handiger zijn dan een trailer... Hmmmmm... Toch thuis maar even bespreken.


Kun je het beste even bij de gemeente informeren.
De meeste gemeenten hebben de max. lengte van bedrijfswagens die in de bebouwde kom mogen parkeren opgenomen in de APV (algemene plaatselijke verordening).
Elke wagen met een grijs kenteken (en dat hebben deze wagens) vallen onder de catagorie bedrijfswagen, ook al ben je een particulier.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 09:28

Wat de verzekering enzo betreft is het (vind ik) allemaal best duur. Als je een beetje rondbeld kom je er al snel achter dat je minimaal 800 a 1000 euro kwijt bent per jaar. (gewone WA). Wat de wegenbelasting betreft.... 'k geen idee wat dat gaat kosten, maar dat merk ik vanzelf wel.

Meer vragen??? Ik hoor ze wel.

Vraag eens na over de oldtimer verzekering van www.overwater-huizinga.nl
ik betaal geloof ik maar 150 euro per jaar! En bij de belasting kun je ook een verminderd tarief aanvragen!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 09:34

Samsam schreef:
Vraag eens na over de oldtimer verzekering van www.overwater-huizinga.nl
ik betaal geloof ik maar 150 euro per jaar! En bij de belasting kun je ook een verminderd tarief aanvragen!


Die overwater-huizinga is een tussenpersoon en geen verzekeraar. Bij hun heb ik ook navraag gedaan, maar hun bieden alleen paketten aan en niet een losse autoverzekering.

Ze hebben dan liever dat je een eigen verzekeraar of tussen persoon uit je eigen regio belt.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 09:36

ik heb mijn vrachtwagentje daar dus wel los verzekerd, ligt er misschien aan wie je gesproken hebt!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:40

Tineke, als jou vrachtauto ouder is als 25 hoef je geen wegenbelasting te betalen. Gewoon even een briefje schrijven naar de wegenbelasting dat je een auto hebt van 25 jaar of ouder en dat je hem alleen voor recreatie gaat gebruiken en dan krijg je vanzelf een briefje terug dat je nix hoeft te betalen. Verder zou ik voor een vrachtwagen van die leeftijd een oldtimer verzekering nemen dat scheelt je klauwen met geld. Ik heb dat ook allemaal gedaan met mijn vrachtwagen. In de Bit staan altijd wel een aantal advertenties ook voor oldtimerverzekeringen. Als je nog meer wilt weten moet je me maar even PB en

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 11:54

Cookies schreef:
Tineke, als jou vrachtauto ouder is als 25 hoef je geen wegenbelasting te betalen. Gewoon even een briefje schrijven naar de wegenbelasting dat je een auto hebt van 25 jaar of ouder en dat je hem alleen voor recreatie gaat gebruiken en dan krijg je vanzelf een briefje terug dat je nix hoeft te betalen. Verder zou ik voor een vrachtwagen van die leeftijd een oldtimer verzekering nemen dat scheelt je klauwen met geld. Ik heb dat ook allemaal gedaan met mijn vrachtwagen.


Thanx, dat briefje zal ik zeker even schrijven naar de wegenbelasting...

Wat de verzekering betreft.... hij zit nu mega goedkoop in de verzekering van het bedrijf van mijn man, dus dat scheelt weer, pfffuw
Maar bedankt voor de tips

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:37

Samsam schreef:
Wat de verzekering enzo betreft is het (vind ik) allemaal best duur. Als je een beetje rondbeld kom je er al snel achter dat je minimaal 800 a 1000 euro kwijt bent per jaar. (gewone WA). Wat de wegenbelasting betreft.... 'k geen idee wat dat gaat kosten, maar dat merk ik vanzelf wel.

Meer vragen??? Ik hoor ze wel.

Vraag eens na over de oldtimer verzekering van www.overwater-huizinga.nl
ik betaal geloof ik maar 150 euro per jaar! En bij de belasting kun je ook een verminderd tarief aanvragen!

idd daar ben ik dus ook verzekerd! oldtimer verzekering....ik hoef maar 125,- euro ongeveer te betalen
ze vragen ook hoeveel ervaring je hebt op de vr8wagen, misschien
scheelt het dat ik zelf chauffeur ben, maar voor de verzekering alleen was ik 200,- gulden kwijt, met inzittenden, 60,- gulden daarbij, 260,- gulden in het JAAR dat is dus echt niets!
en wat die belasting betrefd dat is ook zo gebeurt,ik betaal ook niets aan belasting en 60-dagen kaart hoef ik ook niet, maar dat zal bij jou zowiezo niet hoeven omdat het klein rijbewijs is.
maar kzou gewoon die verzekeraar nog eens bellen , misschien had je wel een vakantiehulp aan de lijn?!
[edit] oeps, las dat onderste berichtje te laat, maar dan is het iig ook mooi opgelost![/edit]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:19

Geweldig zeg! Het lijkt me echt superhandig zo'n ding!