adsl modem veroorzaakt hardware conflict?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

adsl modem veroorzaakt hardware conflict?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 19:23

Sinds anderhalve week hebben we dus thuis ADSL Haha! installatie was een eitje en de snelheid ligt aanzienlijk hoger MAAR:

de diascanner die aangesloten is op de PC wordt nu niet langer meer herkend. Als ik het scan programma (Nikon Scan) opstart kan hij de scanner niet vinden, terwijl er als ik via het control panel - scanners een test laat uitvoeren geen problemen zijn (al verloopt die test IMO VEEL te snel). Wat heb ik allemaal al gedaan:

- controle van evt poortconflicten
- handmatig en automatisch installeren van de software en de drivers (als ik overigens via control panel - system het stuurprogramma dat goed zou werken wil bijwerken herkent Windows de driver niet)

ik kom er eigenlijk gewoon niet uit Boos!

Tips?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:12

dit is typisch een vraag die je bijna niet kan beantwoorden zonder achter de pc zelf te zitten.

germie

Berichten: 25945
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:24

oei, hoop dat ik het niet krijg, heb namelijk de adsl usb modem net binnen gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:40

USB modem ?
Je raadt het al, daar heb ik niet zulke goeie ervaringen mee Haha!.
Maar ik denk niet dat Lielle een usb modem heeft?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:43

Bij Ilona hebben ze een USB modem liggen en dat ding loopt perfect, heb hem zelfs op een router aangesloten en nu dus op 2 pc's adsl lopen Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:53

als je een ethernet modem hebt, kan je hem omprogrammeren tot router en heb je die niet nodig.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 00:06

Ja, ik zou een ethernet modem nemen (als je die nog niet hebt), Lielle! ik heb dat wel gedaan en ben er heel blij mee.
Ik heb een Apple en kreeg de USB modem maar met moeite aan de praat. Uiteindelijk wel, maar sinds ik een nieuw OS heb was het helemaal hopeloos. Dus heb de usb aan mijn vader verkocht }> en heb een ethernet modem gekocht (tweedehands, was al getweaked(=omgebouwd naar router)) en het was gewoon inpluggen en klaar.

Heb je al een ethernet modem, dan heb ik natuurlijk niets gezegd Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 04:34

ik heb dus een ethernet modem Haha!

SP, alleen al een paar tips om verder te zoeken zou al wat zijn Haha!
Dat wordt dan wel volgende week, ik ga zo naar Ermelo *LOL*

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:05

Dan is het niet je modem in ieder geval, misschien je netwerkkaart? Of zat die er al in?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:46

check even bij configuratie-scherm/hardware op welk interrupt (irq) jouw netwerkkaart staat, waarschijk staat ie op dezelfde als een usb poort (waar je scanner op aangesloten is). verander 1 van 2 naar een vrij adres.