arabier bijna verkocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

arabier bijna verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 18:09

Ik heb vorige week mijn arabiertje te koop gezet. Ze is nog jong en ik dacht dat ik niet genoeg ervaring had om haar in te rijden. De verkoop ging snel. Een meisje uit Amsterdam wilde haar graag kopen. We hebben nog even gepraat over de reis met een trailer vanuit Friesland. Hier had ze zelf geen ervaring mee, dus zou ze een ervaren iemand sturen om haar op te halen. Tot zover ging alles goed. Maandag kreeg ik bericht dat ze om elf uur op zou komen halen, om elf uur stond ze samen met haar vriend op ons erf. Ze zouden haar zelf komen ophalen!
Ik ging stom genoeg accoord en laadde het paard in, het paard schrok, sprong over de voorboom en bleef hangen met het hoofd tussen de benen. Na veel gesjor en gestress eindelijk het paard uit de trailer gekregen, het paard had bloed aan het been en het hoofd. De 'nieuwe eigenaren' gingen de schok even verwerken door met de hond te wandelen. Niet even bij het paard kijken. Na een half uur kwamen ze terug met het bericht dat ze de manege het Amsterdamse Bos hadden gebeld, die had het advies gegeven het paard niet meer mee te nemen het had nu een 'trailertrauma' opgelopen.
Het leek mij inmiddels ook beter om mijn paard niet aan deze mensen te verkopen. Wat vinden jullie nu van het feit dat mijn paard een trailertrauma heeft opgelopen en hoe kan ik hier mee oefenen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:22

Met veel geduld oefenen. Maar HULDE dat je het niet hebt gedaan. En die mensen zijn blijkbaar te onwetend om goed voor je paard te kunnen zorgen.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 19:14

goed dat je hem niet verkocht hebt .. als mensen een mange opbellen voor advies vind k da nogal stom maarja

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:19

Goed dat je hem niet verkocht hebt aan deze mensen en gewoon rustig thuis gaan oefenen met trailerladen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:24

Goed van je dat je je paardje niet meegegeven hebt.
Bah, wat een nare ervaring.

Misschien valt het allemaal wel mee met het trailertrauma.
Wij hebben eens een driejarige gehad die zowel over het voor- als over het zijschot hing (letterlijk in een spagaat ), die hebben we dus letterlijk uit de trailer moeten laten zagen.
Dan vrees je het ergste voor de volgende keer...... maar niks hoor, mevrouw liep goedgemutst weer de trailer in, geen enkel probleem.
Dus je ziet maar, soms is iets niet zo traumatisch als het lijkt (voor het paard dan Haha! ).

Gewoon rustig weer eens proberen en kijken hoe ze reageert, door haar reactie af te wachten kun je een plan maken.
Veel succes !

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 20:24

Bedankt voor de reacties, ik voel me nu meer gesteund in mijn beslissing.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 01:04

rustig aan gaan oefenen en niets overhaasten! en inderdaad goed dat je het beessie niet hebt mee gegeven..

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 04:26

idd gewoon rustig aan doen en niets forseren, komt vast wel goed,

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:33

He bah wat een vreselijke dag voor jou en je paard! Maar het komt vast weer goed; je paard vertrouwd jou en dus rustig aan oefenen met de trailer, wie weet valt het heel erg mee.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:39

Met vertrouwen, rust en geduld zal je ver komen en ik denk dat het je dan uiteindelijk ook wel zal lukken haar gewoon weer in de trailer te krijgen.

Goed dat je je paard niet aan die mensen verkocht hebt! Tsssk wel tijd om even met de hond te gaan wandelen en niet eens even naar 'hun' paard kijken Misschien was dit wel een voorteken Verward

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:16

Heel verstandig om de koop te laten schieten.

Wij hebben trouwens ook een keer een akelig trailerongeluk gehad met een merrie die onder de borststang gevallen was bij het net iets te hard remmen en niet meer overeind kon komen. Het dier is uiteindelijk door het kleine voordeurtje naar buiten gekomen. We hadden verwacht dat de merrie voor het leven getraumatiseerd zou zijn en nooit meer de trailer op zou willen, maar dat viel heel erg mee. Ze liep vrij makkelijk de trailer weer in. In het begin was ze wel heel erg gespannen en steunde ze nogal op de achterstang, maar na een tijdje was er niets meer aan de hand.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 15:11

Is toch weer een geluk bij een ongeluk dat dit gebeurde. Was het goed gegaan dan was je paardje wel bij deze mensne terecht gekomen.
Goed dat je hem niet meer meegegeven hebt

En voor het evt. trailertrauma, zoals gezegd met heel veel geduld en consequentie blijven oefenen.
Succes!