Zadel pas advies ....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:19

Ja, louis, wat vind jij van de pasvorm, voor zover je die van een foto kunt bepalen....?

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:39

Wij proberen heel voorzichtig te zijn in dit soort gevallen.

Op de 1e plaats willen we onze zaken niet op de voorgrond dringen, ten koste van andermans koopwaar. Is niet netjes.

2e is het van foto´s af moeilijk te zeggen. Ligt het zadel wel goed op het paard. Is het zadel nieuw / stijf, enz. enz. enz.

Er is maar een manier om vast te stellen of een westernzadel goed past. Onze slogan daartoe kennen jullie allemaal...
......Meet het en je weet het..... OK dan!

Er is over dit onderwerp al zo veel geschreven en gedaan is, dat wij niet meer weten wat wij er nog aan toe zou moeten (mogen) voegen.

Willen mensen in dit forum een onafhankelijk advies (ook bij westernzadels, die wij niet geleverd hebben) geven wij daar graag invulling aan, maar dan buiten dit forum om.......

MVG Louis

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 15:58

Dat vind ik erg netjes van je Louis!
Ik heb je zadelpas instructies hier uitgeprint liggen dus dat kan ik ook nog proberen.
Maar ik ben blij dat de verkoper van het zadel zelf even komt checken wat'ie ervan vind.
Dan zien we daarna wel weer verder....

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:17

Ik ben wel benieuwd wat jullie van mijn nieuwe zadel vinden. Of het goed ligt enzo. Tja het is een vrij groot zadel vind ik zelf en daar moest ik ook erg aan wennen. Dat komt ook omdat Nevada zo ontzettend kort is. Maar ik heb het nu twee maanden en het begint zich echt al goed naar de vorm van Nevada te vormen. Het lag ook lekker ruim.

De pad ligt te ver naar achteren, maar die had ik net nieuw en ik wilde zo graag zien hoe het zou staan dat ik héél snel opgezadeld had.....

Afbeelding

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 16:06

Even jullie op de hoogte brengen van de eind uitslag:

De vriendin van Arthur (Anoushka) is langs gekomen met een pick-up vol zadels!
Zij vond van het begin al dat het zadel goed lag op Powell.
Je kan er ook met je hand tussen aan de voorkant. Ik wilde het natuurlijk absoluut zeker weten en we hebben er nog 4 andere smalle zadels opgelegd en die waren echt niet goed! Ik heb haar ook gezegd dat ik wel wat meer wilde uitgeven als deze niet goed paste, als het maar goed is!
Maar dit zadel heeft na die buitenrit begin deze week niet meer geschoven dat blijkt eenmalig te zijn geweest....Verward
Het klapperd NIX als ik erop zit. En het ligt stevig op mijn paard ipv het 'gezwabber' van mijn oude zadel.
Conclusie is eigenlijk gewoon dat het goed past.
Nu alleen nog even wennen aan de kleur Cool
Maar dat wordt vanzelf donkerder........... toch? Cool *LOL* Cool