bijten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-01 11:38

een vrouw bij ons op de manege heeft een paard met een peesblessure.
Hij staat nu al 2 maanden stil. Er wordt wel 's ochtends en 's avonds mee gestapt.
Het paard hapte altijd al een beetje maar niet echt vervelene.
Omdat hij nu zo lang stil moet staan word hij steeds vervelender.
Hij gaat steeds erger happen en echt bijten.
Weet iemand misschien iets wat we hier aan kunnen doen.
Het paard moet nog ongeveer 6 maanden stil staan en het gaat zich steeds meer vervelen en happen.
Nu geven we hem elke keer een tik of een klap met het halstertouw maar niks werkt.
Hij blijft gewoon doorgaan.

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.


linda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 11:45

Tja, dat dier verveelt zich te pletter, dus laten we maar een lijst met speeltjes maken met z'n allen.

Allereerst iets waar z'n hooi ingaat waar hij wat moeite voor moet doen. Drie hooinetten over elkaar, of zo'n hooibal (vrij ophangen zodat 'ie schommelt)

Een equifeeder kan helpen maar daar worden de andere paarden lichtelijk krankzinnig van.

Een "Lick it" lolly van de PD vinden ze vaak wel lekker. Wederom vrij ophangen, anders is 'ie met een uurtje op.

Wortels in plakjes snijden en door z'n hele hok heen strooien.

Zo'n plastic melkcan met handvat ophangen aan een strotouwtje met een handje zoete muesli erin. Duurt effe, maar op een gegeven moment heeft 'ie door dat 'ie dat ding tussen z'n tanden moet pakken en dan omhoog moet houden om een hapje muesli te krijgen.

Dan heb je natuurlijk nog de speelappel, de skippybal en pionnetjes om me te klooien.

Ook een kip vinden ze errrrrrreg leuk om aan te snuffen. Heeft 'ie meteen gezelschap. Wel uitkijken dat 'ie niet gemeen is tegen de kip; heb al vaker vermorzelde en zelfs onthoofde kippen gezien en dan ga je echt over je nek.... is bovendien niet bepaald diervriendelijk.

Geitje in z'n stal erbij als gezelschap? Klein hokje in de hoek van z'n box zodat de geit ook rustig kan liggen als 'ie dat wil!

Poe he, al genoeg zo? Wie vult aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 12:06

Hij bijt om aandacht te vragen. Meestal heeft het meer effect om een keer flink je stem op te zetten NEE, FOEI, UHH, of zoiets dan om hem een klap te verkopen. Bij sommige paarden, als het puur om speels "happen" gaat, kun je het zelfs het beste gewoon negeren, als er geen reactie komt is het ook niet leuk meer namelijk. Veel aandacht, liever 4x een kwartier stappen dan 2x een half uur, en verder alle speeltjes van hierboven. Veel succes!

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 12:06

ehhhhhhhhhhh is er nog meer dan??? *LOL*

Ik heb geen aanvullingen;-)

allegria
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 16:46

neem een hooinet en duw daar een "kindervoetbal" in zo'n plastique