Strandrit op Ameland???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welk strandrit bedrijf vinden jullie het best(geschikst)?

Rijstal de Blinkert (Ballum)
11 (57%)
K.P. de Boer (Hollum)
1 (5%)
Rijstal Le Cheval (Ballum)
4 (21%)
Manege 't Jutterspad (Nes)
3 (15%)

Totaal aantal stemmen: 19


RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Strandrit op Ameland???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 11:45

Wij gaan deze zomervakantie een dagje naar Ameland en het is de bedoeling dat ik en mijn moeders vriend gaan rijden. Mijn moeders vriend kan niet echt paardrijden maar wat rond stappen en draven wel. Zelf dachten we aan rijstal Le Cheval in Ballum. Weten jullie wat meer over deze stal? Kan ik alleen met mijn moeders vriend gaan rijden of moeten we met een groep+begeleider? Hoe duur ong? Staan er alleen shetten of wat voor soort pony's? Weet iemand van jullie misschien ook of ze een internetsite hebben???

Alvast bedankt!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 13:38

Niemand eens een keer op Ameland geweest???

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:43

Voor zover bij mij bekend hebben ze geen internetsites, maar je zou even Google kunnen gebruiken.
Je gaat bij alle rijstallen met begeleiding mee.
Ze hebben allemaal verschillende paarden van shet tot groot paard en hebben zowel beginners als gevorderde ritten.

Ik heb zelf jaren geleden bij het Jutterspad in Nes gewerkt, en de laatste twee boktritten hebben we bij Le Cheval en de Blinkert gemaakt, waar je ook prima kunt rijden.
Met K.P. de Boer heb ik geen ervaring, maar de paarden die ik heb zien lopen zagen er wel goed uit.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:09

haha, ik ben de eerste die stemt, nou ja..
ik heb vroig jaar een rit gemaakt bij het jutterspad met mijn exvriendje. Het was een beginnersrit en ging dus niet over het strand. Ik vond de begeleiding prima. Er staan verschillende soorten paarden en pony's, sommige ponys zijn wel wat oud. Ze hebben kwpners maar ook friezen en een haflinger geloof ik en wat vage kruisingen! Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:15

Ik heb inderdaad met de boktritten bij zowel De Blinkert als Le Cheval gereden. Beide prima ritten. Wel wat verschil in paarden, bij De Blinkert hebben ze meer paarden, dus meer keus, en ook grotere paarden, bij Le Cheval zijn maar een paar paarden, de rest grote pony's.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 10:11

We gaan zometeen De Blinkert en Le Cheval even bellen voor wat meer informatie....Bedankt!!!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:39

veel plezier alvast!
een aantal jaren geleden was ik met schoolkamp op ameland, en toen heb ik met een schoolgenootje die ook kan paardrijden een rit gemaakt bij de blinkert en bij le cheval.

bij de blinkert reden we op friezen, ik, die jongen van m'n school, nog een meisje en dan 1tje begleiding. dat was echt een gave rit, maar je moest wel stevig in je zadel kunnen blijven zitten.

bij le cheval reden we met een hele sliert ponytjes, ook mensen ertussen die nog nooit op een paard hadden gezeten. dat was dus meer een rustig ritje waar zo'n beetje iedereen wel mee kan.

hoe duur ze waren weet ik niet meer, maar in iedergeval geen bizar hoge prijzen zover ik me kan herinneren Verward

hanneke

Berichten: 59
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 20:16

een vriendin van mij werkt bij K. P. de Boer, de rijstal heet trouwens Nella Dorien. Ze hebben daar zowel pony's als paarden. met beginners gaan ze alleen door het bos in stap en draf. als je iets beter kunt rijden dan een beginner kun je ook kiezen om door het bos te gaan met galop erbij. voor de gevorderden is er de duinrit, die is aardig pittig en voor de mensen die echt goed kunnen rijden is er de strandrit. deze gaat in rengalop over het strand en hiervoor moet je echt goed kunnen rijden. als je dus echt over het strand wil, kun je misschien beter een andere stal nemen die wat rustiger doen op het strand. de bosrit is trouwens wel erg mooi bij rijstal Nella Dorien. Succes en veel plezier!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 13:04

Weten jullie misschien ook of er op 1 van die bedrijven ook Tinkers lopen?
Of in iedergeval koudbloeden?
Lijkt me zo stoer om met een Tink over het strand te rijden!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:35

op de Blinkert hebben ze veel tinkers!!!! op welke dag ga je erheen want ik zit van de zomer ook 2 weken op ameland!!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:40

Bij de Blinkert heb ik vorig jaar een strandrit gemaakt op een Tinker (overigens de eerste keer dat ik op een Tinker reed!). Hartstikke leuk beestje, kon alleen de ritten niet zo goed aan, had veel moeite met het zware zand en de warmte. Le Cheval heeft Fjorden en Haflingers, zie ook de foto in mijn profiel.

Nella Dorien zit toch in Hollum zelf, naast het reddingbootmuseum?

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 17:20

Jah Nella Dorien zit inderdaad naast het Reddingsbootmuseum! zijn jullie daar ook heen geweest (paardenreddingsboot) toen julllie op ameland waren???

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 17:24

Yep, alle foto's daarvan vind je op BV (BoktmeetingVerslagen)!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 16:22

Karin schreef:
Bij de Blinkert heb ik vorig jaar een strandrit gemaakt op een Tinker (overigens de eerste keer dat ik op een Tinker reed!). Hartstikke leuk beestje, kon alleen de ritten niet zo goed aan, had veel moeite met het zware zand en de warmte. Le Cheval heeft Fjorden en Haflingers, zie ook de foto in mijn profiel.

Nella Dorien zit toch in Hollum zelf, naast het reddingbootmuseum?


Hoe duur was het bij de Blinkert ong???
En kan je bij de Blinkert ook een wat rustig ritje maken?...Mijn moeders vriend weet wel hoe die moet sturen en zal echt wel blijven zitten in draf maar hij in rengalop over het strand? De enigste keer dat hij op een pony zat was op een shet in Slagharen Haha!

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:53

Ik werk bij de Blinkert in de vakanties Haha!

We hebben 1 uurs ritten, 1,5 uurs ritten en een 2 uurs rit.

De 2uurs rit vertrekt alleen sochtends om 9uur, en is alleen voor gevorderden, hierbij zit een pittige galop *LOL*
De 1uurs en 1,5uurs gaan verspreid over de hele dag.
Deze zijn zowel voor beginners als gevorderden.
We splitsen dan op het strand op in een galop groep (gevorderd) en een groep dat achterblijft stappen en een beetje draven.

De 1,5 uurs rit is voor ponys 16 euro en voor paarden 17euro geloof ik, maar weet t niet helemaal meer zeker Bloos

IK heb vroeger wel eens bij Nella Dorien gereden, maar vind het persoonlijk geen goede rijstal De paarden hebben soms gewoon een halster om met bitje en teugels eraan gebonden Lips are sealed Kwerd als meisje van 12 (toen 1 jaar op een manege gehobbelt) op een groot paard gezet. Ik wist niks van verlichte zit af en op t strand gingen we ineens in rengalop, ik schrok me kapot, de begeleidster zei alleen: we gaan een stukje galloperen.
Dat mondde uit in een keiharde rengalop, paarden elkaar inhalen etc.
De beginnersrit ziet niet eens strand, nee sorry t zou niet mijn voorkeur zijn

Le Cheval is over het algemeen best goed, de ponys zien er wel goed uit, er is alleen niet veel keus. Heel veel fjorden en een paar paarden.

Die in Nes ken ik niet, dus kan er niks van zeggen....

Ben dus duidelijk een De Blinkert voorstandster *LOL* Ben misschien bevooroordeeld omdat ik er werk, maar spreek ook uit ervaring. Ik weet wel hoe t eraan toe gaat bij Le cheval en Nella Dorien, dan blijf ik De Blinkert het beste vinden.
De paarden worden snachts naar 5 grote weilanden verderop gebracht, elke avond wordt alles geveegd en alle drollen uit de wei geschept, het tuig wordt elke zomer 1x allemaal heel goed onderhouden. We hebben ook goed tuig, bv. meerdere stubben zadels.
Veel keuze van paarden. We hebben 9 Friezen, een paar Kwpn'ers, een Gelderse, en nog wat paarden (weet niet wat t allemaal voor rassen zijn Lips are sealed) grote ponys, middel ponys, shetlanders. Paarden en pony's voor gevorderden, maar ook paarden en pony's echt voor beginners. (Zie de fries waar mn moeder (=beginner) op rijdt in mn profiel Haha!)
Naja gewoon voor ieder wat dus!
Maak geen reclame hoor Schijnheilig
Nee het is er gewoon goed
Oja een paar fotos van De blinkert staan ook in mn profiel Pling Voor verdere info/fotos mag je me natuurlijk PB-en Haha!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:57

Nou goeie uitleg hoor Eva Knipoog
En ik ben ook zeker voorstander van de Blinkert!!!!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:02

Ik ben ook naar de blinkert geweest!
Eerst een groeprit van een uur en de volgende dag van 3 of was ut nou 2 Verward uur.
Je mag zelf kiezen maar dat moet je dan wel van tevoren zeggen.
Eerst ging op de de witte wels pluto en de volgende dag op een fries (dat wou ik zelf) ik weet niet meer hoe ze heete maar het was wel snel en tof! leuke mensen daar ook.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 09:50

Aifa schreef:
De 2uurs rit vertrekt alleen sochtends om 9uur, en is alleen voor gevorderden, hierbij zit een pittige galop *LOL*


Zow vroeg zijn wij er nog echt niet en mijn moeders vriend is het toppunt van een beginner dus Haha! Een galopje vind ik geen problemo maar laatst met een buitenrit pakte de Fjord waar ik op zat het bit tussen de kiezen en die is me toch gaan crossen...En een aantal flink hoge bokken. Hij haalde de begeleider in en ik kon hem niet stoppen. Daarom ben ik dus wat bang geworden om een echte goede galop buiten te maken. Maar we doen hoogstwaarschijnlijk toch de beginnersrit van 1 uur dus het valt hopelijk wat mee...