Meagan tijdens de clinic van Nelly Abbenes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 14:39

Citaat:
Ik vind het alleen altijd zo jammer dat mensen niet toegeven dat het paard voor andere doeleinden gekocht is, en dat ze het romantiseren. En dat er mensen in meegaan.

Ik hoef helemaal niet toe te geven dat ik mijn paard voor een ander doel heb gekocht. Ik heb mijn paard groen als gras gekocht en heb gewoon les genomen net zoals ieder ander dat zou doen met een groen paard. Toevallig bleek deze overbouwde met een wat hollere rug geschapen Tinker dressuuroefeningen goed op te pakken (als ik zeg dat ze ook nog kan springen, dan romantiseer ik haar in jouw ogen vast nog meer) en ben ik daar iets meer mee gaan doen, juist ook om haar sterker te maken .

Maar, maak je geen zorgen, ze staat weliswaar niet voor de kar maar ik maak ook regelmatig een buitenrit met haar hoor.

Saar4
Berichten: 2348
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 15:22

Maar wat is het probleem nu eigenlijk? Als je een paard met lichamelijke beperkingen hebt is het toch juist zaak om hem te gymnastiseren zodat hij jouw gewicht beter kan dragen? Dan ben je denk ik goed bezig. Zoals ik al eerder zei heb ik ook een pony die licht overbouwd is. Ze is verder heel erg correct gebouwd, maar een dressuurtopper zal ze niet worden. Wel springt ze fantastisch en loopt ze kilometers zonder moe te worden. Ik rij endurance met haar. Toch rij ik thuis heel veel dressuur juist om haar mindere punt te compenseren. Van zichzelf loopt ze graag op de voorhand, dus aan mij de taak ervoor te zorgen dat ze een betere houding aanneemt. En dat lukt heel erg goed. ik probeer eruit te halen wat erin zit.

Saar4
Berichten: 2348
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 15:33

Pipo schreef:
Citaat:
Je kiest voor een bepaald ras, en dat wil zeggen dat je ook voor een bepaald soort sport kiest.


Maar kan het niet zo zijn dat je kiest voor een bepaald paard of een bepaald ras en vervolgens probeert om alles uit dat paard te halen wat erin zit?

Als je echt ambities hebt in een bepaalde discipline zal je inderdaad een paard wat daar echt geschikt voor is moeten aanschaffen. Althans, dat lijkt mij logisch.

Maar een heleboel mensen kopen een paard niet speciaal voor een bepaalde discipline. Als zo iemand zijn hart dan verliest aan een discipline waar zijn paard eigenlijk niet zo geschikt voor is, dan kan die persoon toch nog proberen dat paard naar het voor hem hoogst haalbare niveau te brengen?

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 16:51

Pipo schreef:
Ik begrijp niet dat mensen dat niet eens toe durven geven. Je kiest voor een bepaald ras, en dat wil zeggen dat je ook voor een bepaald soort sport kiest. Als ik dan mensen hoor zeggen dat ze met hun tinker, fjord of wat dan ook de ambitie hebben om hoog te rijden, dan vind ik dat je het werkelijk niet begrepen hebt. Vaak na het bekijken irl blijkt dat bevestigd te worden.

Waarom kan je niet gewoon blij zijn met je paard, en kiezen voor de sport waar hij/zij het beste in is!!


Ik ben hartstikke blij met mijn paard en (als ik voor Ilse mag spreken) Ilse vast ook. Dat toevallig haar Tinker meer dressuurtalent heeft dan de gemiddelde normale Tinker hoeft voor haar toch niet te betekenen dat ze dit niet hoeft/mag ontwikkelen? Een niet-wedstrijdruiter mag zijn paard toch best wel op hoog/hoger niveau trainen dan de basis stap, draf, galop en nagevelijkheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 18:46

Tuurlijk mag dat, maar ga niet hoog van de toren blazen met allerlei theoretische ideen. En realiseer je dat je paard veel dingen niet kan, en vertel dan niet dat ie het wel kan. Dan heb je geen realistisch zelfbeeld namelijk.

window

Berichten: 2451
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 08:22

nou ik vind dat je echt een geweldige tinker heb hoor en dat ie het heel goed doet. heb ik ook gehoord van mensen die ook op die clinic waren. nog heel veel plezier er mee. xxx

en het is toch alleen maar knapper als je al die oefeningen met een tinker doet dan met zo'n sport paard OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 08:58

Pipo schreef:
Tuurlijk mag dat, maar ga niet hoog van de toren blazen


Haha! Hoog van de toren blazen? Haha! Ik denk dat jij Ilse en Wout nog nooit gemeet hebt.... Haha!

Beetje jammer, deze reacties op dit topic. Blijkt toch altijd weer moeilijk te zijn om een ander z'n lolletjes en succesjes te gunnen.
Eén geluk, het zegt ook hier weer duidelijk meer over degenen die reageren dan over topicplaatsers....

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 09:18

Jammer dat er zo'n discussie losbarst. Als je het er niet mee eens bent, en je je gelijk toch niet kan halen, stop dan met dicusseren. Allebei volhouden zonder je (goed) in te leven helpt niet mee aan het goede klimaat van bokt.

Over het discussiepunt zeg ik verder niks. Denk dat dat geen zin heeft, zal eerst irl moeten zien, maar geef pipo niet meteen gelijk.

PS. Je hebt een mooi paardje!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 09:57

Haike schreef
Citaat:
Jammer dat er zo'n discussie losbarst. Als je het er niet mee eens bent, en je je gelijk toch niet kan halen, stop dan met dicusseren. Allebei volhouden zonder je (goed) in te leven helpt niet mee aan het goede klimaat van bokt.

Over het discussiepunt zeg ik verder niks. Denk dat dat geen zin heeft, zal eerst irl moeten zien, maar geef pipo niet meteen gelijk.

PS. Je hebt een mooi paardje!

Mij hoorde je al een tijdje niet meer... Dat discussiëren geen zin heeft was me al duidelijk geworden. Sommige mensen vormen zich een beeld waar ze maar moeilijk af te brengen zijn.

Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat mijn paard niet de meest optimale dressuurbouw heeft, maar ik weet wel dat ze veel en veel meer kan dan dat hier wordt gezegd.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:23

Wat een mooie foto's, kan er niet een voor op de Battie???????
Meagan is ook erg mooi getekend zeg en wat knap dat ze al zo ver is in de dressuur.

Jammer dat er altijd mensen zijn die het beter denken te weten Boos!
Zolang het paard de oefeningen met plezier doet is er toch niks aan de hand!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:11

Natuurlijk, je zal geen tinker kopen als je helemaal gefocust bent op dressuur, en echt dressuurtopper en blablabla wilt worden.
Maar dit is denk ik juist een uitdaging, een tinker opleren, en dan proberen te gaan dressuren. Als het paard de basis al graag doet, kan je verder proberen te gaan. Gaat dat ook, en je paard vind het nog altijd leuk, blijf je er gewoon voor gaan.

Je kan ook op zoek gaan naar een KWPN(of BWP Tong uitsteken) die heel fijn gereden is, en ZZ loopt. Dat is dan alleen geen uitdaging meer in mijn ogen.

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:20

angelke schreef:
Natuurlijk, je zal geen tinker kopen als je helemaal gefocust bent op dressuur, en echt dressuurtopper en blablabla wilt worden.
Maar dit is denk ik juist een uitdaging, een tinker opleren, en dan proberen te gaan dressuren. Als het paard de basis al graag doet, kan je verder proberen te gaan. Gaat dat ook, en je paard vind het nog altijd leuk, blijf je er gewoon voor gaan.


helemaal mee eens en weet je dit geldt niet alleen voor tinkers, hafjes en fjorden (Etc) maar voor alle andere vierbenigen. (ik bedoel paardenrassen dan he Tong uitsteken)

je gaat ervoor ongeacht je doelstelling en je moet er samen plezier in het rijden hebben. Lovers *LOL*

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:32

Je hebt echt een prachtige tinker!