Op kamers, hoeveel geef je uit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Op kamers, hoeveel geef je uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 12:00

Ik ga, als ik ingeloot wordt, mondhygiëne in Utrecht doen. Zelf woon ik in Rhoon, dat vlakbij Rotterdam ligt. Ik heb opgezocht hoe lang ik er over doe om van mijn deur naar school te gaan. Ik zal er ongeveer 2 uur over doen. Nou zal ik waarschijnlijk vroeg of laat toch op kamers in Utrecht moeten, omdat het reizen me na een tijdje uit de keel gaat hangen.
Nou vroeg ik me af hoeveel jullie uitgeven. Je moet wel op kamers wonen.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:56

ik woon ook op kamers, ikheb geluk, hbe een goedkope kmer, 160 euro inclusief, en aan eten ben ik ongeveer 40 euro per maand krijt.. dus zo'n 200 euro per maand..maarja ik heb wel geluk met mijn goedkope kamer en ik eet nie zo heel veel *LOL*

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:01

Waterkippie schreef:
ik woon ook op kamers, ikheb geluk, hbe een goedkope kmer, 160 euro inclusief, en aan eten ben ik ongeveer 40 euro per maand krijt.. dus zo'n 200 euro per maand..maarja ik heb wel geluk met mijn goedkope kamer en ik eet nie zo heel veel *LOL*


Dan eet je zeker niet veel.. :{ Ik ben die 40E rustig in een week kwijt, ZONDER boodschappen..
Hoe doe jij dit? Eet je vaak bij je ouders mee, of leef je op water en brood?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:34

ehmm nee hor ik leef niet op water en brood :s niet aan denken!!! eehmmik doe wel slim mijn bootschappen.. let wel op prijs enz.. ik eet ook een normale warme maaltidj per dag, maar ik drink gewoon als drinken siroop en thee enz. geen pakken sap iig Lachen en verders tja geen idee hoe ik het verder doe Lachen eet ongeveer twee broden per week, uhhmm met kaas, ehmm en verde elke dag minstens een reep chocola *LOL* en in het weekend ben ik wel meestal bij mijn vriend en eet ik daar...

wat ook wel scheelt is dat bij de mac werkt, en vaak savonds werk en dan eet ik daar ook lekker gezond Boos! Knipoog

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:00

o ja als je op kamers in utrecht wilt zou ik em maar eens snel gaan inschrijven!!! want er zijn erg veel mensen die een kamer in utrecht willen Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:01

Nu woon ik niet meer op kamers, maar 2 jaar geleden wel. Misschien heb je er toch iets aan.
Huur : 235 euro (2 kamers totale opp. 25m2)
Eten : 20 a 25 euro per week
Dan nog andere lasten zoals je telefoon (prepaid of abbo), abbonementen, etc. Ik denk dat ik met alle kosten meegerekent gemiddeld op zo'n 300 euro per maand zou uitkomen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:17

In Utrecht is er volgens mij amper een kamer te krijgen.
De vriend van m'n stiefzus is van narigheid maar in Rotterdam gaan wonen en het is hem gedurende z'n hele studie niet gelukt een kamer in Utrecht te krijgen.
235 euro voor 2 kamer vind ik trouwens wel erg goedkoop. Ik betaalde in 1999 500 gulden voor 1 kamer in Den Haag.

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:25

Huur: 216 euro
Huisbijdrage: 22 euro
Telefoon: 20 euro
Boodschappen: 130 euro
Studie: 120 euro
Overig: 80 euro
Totaal: 588 euro per maand.

Telefoon is mobiel en vast bij elkaar opgeteld. Boodschappen is zijn alle gewone aankopen behalve kleding. Studie is inclusief collegegeld (200 euro elke twee maanden), boeken en andere materialen (schrijfblokken e.d.) Overig zijn treinkaartjes, kleding, uitjes etc.

Ik kom rond door mijn stufi, ouderbijdrage en werk (twee avonden per week)

Voor kamers in utrecht: er zijn heel veel mensen die op kamers willen. Vroeg beginnen met zoeken vergroot je kans om een kamer te vinden. Verstandig is om je voor augustus in te schrijven bij de SSH (en dan nog is de wachttijd erg lang, zie de site) en andere kamerinstanties, want in augustus komt de grote stroom nieuwe studenten.
Wat links voor kamers:
www.sshu.nl (de grote kamerverhuurinstantie voor studenten)
www.sjhu.nl (kamers worden hier direct aangeboden, je moet wel hospiteren. Let goed op, want er zitten soms vreemde dingen tussen)
www.kamernet.nl (mensen bieden online kamers aan)

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 18:01

Ik heb tem vorig academiejaar op kamers gewoond. De huur was altijd iets van een € 250...