Waar een schapenvachtshabrak kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Waar een schapenvachtshabrak kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 10:04

Divoza heeft een aanbieding:

Afbeelding

Schapenvacht sjabrak (bst.nr.: 07130)
Echte schapenvacht sjabrakken zorgen voor optimale rugbescherming, speciaal voor paarden met een gevoelige rug. Machine wasbaar op 30 graden. Kies het beste en kies een echt schapenvacht sjabrak.
Nu van 139.96 voor:
€ 124.56


Ik wil ook nog bij Van Bemmelen kijken.

Wie weet waar ik het beste (en liefst ook goedkoopste!!) kan gaan kijken?

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 12:46

Het nadeel van die van Divoza vind ik dat ze ook onder het zweetblad heel dik zijn. Vooral voor mensen met korte benen (zoals ik dus) kan je dan je been niet meer aan je paard leggen. Van Christ http://www.christ-lammfelle.com/default_flash.asp?scroll=no hebben ze een heel mooi shabrak dat wel onder de zitting zeg maar schapenvacht heeft, maar niet onder de zweetbladen. De kwaliteit is super. Ik heb zelf zo'n shabrak en een onderlegger nu zo'n 2 jaar, was ze regelmatig in de machine (wolwasprogramma 30 graden) en stop ze sinds kort ook in de droger. En ze blijven prima van kwaliteit. 't is wel een rib uit je lijf, maar dan heb je ook echt wat.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 13:14

Heb net gekeken op de site, maar kan geen prijzen vinden. Bij van Rijs hadden ze ook 'bontshabrakjes', die waren iets duurder dan Divoza, maar leken me wel meer als die vavn Christ.

Voorbeeldje van de 'dure' Christ:

Afbeelding

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 14:20

Jemig de pemig wat duur.
Kijk eens op http://www.ebay.de.
Zoek dan eens in de categorie ruitersport op : lammfell .

Haha! I love ebay Haha!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 14:25

ja die zijn echt duur!
kun je ze niet ergens 2ehands kopen?
ik heb er ook een (wel helemaal van bont) die heb ik van m'n opa gekregen. Die was wel goedkoop Haha! (wel een hele oude hoor)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 14:51

Alvaron schreef:
Het nadeel van die van Divoza vind ik dat ze ook onder het zweetblad heel dik zijn. Vooral voor mensen met korte benen (zoals ik dus) kan je dan je been niet meer aan je paard leggen.


Nou, dat ik daar nou zelf niet opgekomen was. Ik rij zelf op dit moment ook met een bontshabrak en ik heb idd af en toe moeite met m'n been aan te leggen, ik ben ook maar 1.66 kort.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 15:50

Tessebes schreef:
Nou, dat ik daar nou zelf niet opgekomen was. Ik rij zelf op dit moment ook met een bontshabrak en ik heb idd af en toe moeite met m'n been aan te leggen, ik ben ook maar 1.66 kort.


Haha, ik ben zelf 1.60 en de lengte zit bij mij eerder in de rug dan in de benen Haha!.

Dit is trouwens degene die ik heb, maar dan in het zwart. Ideaal!

Afbeelding

En deze vind ik trouwens ook wel heeeeeel mooi. Denk dat ik die ga bestellen voor onder m'n Podium, want daar is de gewone onderlegger eigenlijk net even iets te klein voor. En deze hebben ze in 2 maten 75 x 75 cm en 80 x 80 cm.

Afbeelding

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:50

Die onderleggers zou ik persoonlijk nooit kopen. Dat zit toch niet lekker voor een paard? Dan is de druk nooit optimaal verdeeld, en dan moet je ook nog een normaal schabrak erbij gebruiken.

Ik heb de Christ Dressuur, die lijkt op het bovenste plaatje (van LindaM). Die bevalt super! Wel duur, maar het is betere kwaliteit als die goedkopere.
Ik heb hem nu 1,5 jaar, en we gebruiken hem elke dag intensief. En nog steeds is ie mooi! Perfect! Ik wil nooit meer anders!

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 09:21

Carola, waar heb jij de Christ gekocht en wat heb je er voor betaald als ik vragen mag, want ik kom er niet achter!!

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 09:47

Ik heb nu Van Bemmelen gebeld en die verkoopt Christ voor 139 euro. Mensen die hem goedkoper ergens konden kopen?

Ann

Berichten: 13257
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:00

LindaM, mag ik het telefoonnummer van Van Bemmelen van jou, 139 euro voor een Christ is erg goedkoop, bij de meeste ruitersportzaken kost deze sjabrak ongeveer 168 euro...

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 10:05

071 3414909!
Ik heb er net 1 besteld. Wel een dressuur variant. Veelzijdigheid hebben ze op voorraad.
Maar ik zie dat je nogal ver weg woont... Van Bemmelen zit in Hazerswoude vlakbij Leiden....

Ann

Berichten: 13257
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:08

Bedankt voor het telefoonnummer, ik denk dat ik binnenkort wel in de buurt kom en anders vraag ik of ze de sjabrak onder rembours opsturen.