YES, veel vooruitgang bij paardje met hoefkatrol

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

YES, veel vooruitgang bij paardje met hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 12:10

Hoihoi,

al eerder heb ik hier over mijn paardje geschreven die hoefkatrolontsteking heeft. (was afgekeurd en ik heb haar van de slacht gered)
Ze is nu 2 maanden van de ijzers af en is op een speciale manier bekapt, zodat de hoeven weer gezond kunnen worden.
Eerst hield ik de hoeven 1x per week bij (weer goed snijden) maar dat bleek niet genoeg om voor snel herstel te zorgen.

10 dagen geleden kreeg ik de tip om de steunsels zo vaak mogelijk extra diep weg te snijden, en al vanaf de eerste keer liep ze veel beter!
Van 40% kreupelheid is ze naar 10% gegaan (in mijn persoonlijke scorings-model) en ze loopt nu dus al 10 dagen bijna rad
Echt geweldig, de mensen die haar nu zien, zeggen "maar dat paard loopt toch helemaal niet kreupel!" Lachen

Een andere man bij ons op stal heeft een maand geleden zijn haflinger (half zusje van mijn paardje) naar de slacht gebracht omdat die kreupel liep. Nu zag hij mn vriendin (chonelly op bokt) lopen met mijn paardje, en vroeg of ze een nieuw paard had gekocht! Nee, dat was nog steeds die haf van mij *LOL*
Hij was erg verbaasd over de vooruitgang en heeft er vast wel spijt van dat zijn haflinger nu niet meer leeft....

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:14

Rijd je ook weer?
Ben benieuwd wat er gebeueren gaat als je weer gaat rijden.

je hoort vaker dat wanneer de ijzers eraf gaan het lopen beter word.
De hoef gaat immers zijn natuurlijke functie terug krijgen.
Mijn haflinger ging ook beter lopen toen de ijzers er een tijdje af waren.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 13:01

Ja, ik rijd er al regelmatig op, maar alleen in stap. Teveel druk van onder tegen de steunsels kan de ontsteking namelijk verergeren als deze nog niet helemaal weg is.
Vorige week donderdag heb ik ruim 3 uur in het bos gereden, heerlijk!
En geen enkel teken van stijfheid/pijn op de dag na de rit.

Ze begint nu ook weer langzaam haar oude "Maflinger" streken terug te krijgen Lachen

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:11

wat fijn dat het goed gaat met je Haf!!
succes verder