Wie zit er in een barok showteam?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 16:54

Wie zitten hier allemaal in een showteam met barokke paarden?
Ik ben lid van het Andalusiër showteam Alegria. Er is genoeg te doen, ook voor niet-rijdende leden. Zo verzorg ik met veel plezier onze nieuwsbrief.

In wat voor showteam zitten jullie/zouden jullie willen zitten? Of verzorg je zelf solo optredens?

0maris0
Berichten: 5811
Geregistreerd: 16-04-05

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:56

Heyhey ik zit er niet bij lijkt mij alleen erg leuk!! k rijd friezen..

Groetjes,,

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 18:56

Nederland heeft een aantal friezenteams. Heb je al geinformeerd?

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:21

Ik geef zelf met Jauke af en toe shows. Helaas heb ik echter geen E rijbewijs en dus niet echt de mogelijkheid om op locatie te komen waardoor ik helaas niet veel shows geven kan. Ben dus druk aan het sparen voor mijn E Knipoog

0maris0
Berichten: 5811
Geregistreerd: 16-04-05

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:27

Heyhey neej heb nog niet geinformeerd!!
Mischien wel een idee.. moet ik even het internet adres vinden.. iemand mischien tips??

BabbieB

Berichten: 2041
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:48

Oeh, lijkt me supergaaf!

Ik zou alleen absoluut niet weten of die er wel zijn in mijn regio. (En ik kan eigenlijk helemaal niets bijzonders met mijn paard Nagelbijten / Gniffelen Klein detail Haha! )

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 20:03

Amable schreef:
Ik geef zelf met Jauke af en toe shows. Helaas heb ik echter geen E rijbewijs en dus niet echt de mogelijkheid om op locatie te komen waardoor ik helaas niet veel shows geven kan. Ben dus druk aan het sparen voor mijn E Knipoog


Hoe ziet je showprogramma eruit?
Ipv solo kun je er natuurlijk ook iemand bij zoeken (met tweepaardstrailer Knipoog ) zodat jullie samen op weg kunnen. Veel succes met je E achter B.

thaollat schreef:
Heyhey neej heb nog niet geinformeerd!!
Mischien wel een idee.. moet ik even het internet adres vinden.. iemand mischien tips??


Google eens
Verder kun je als je op een show bent en een leuk showteam ziet, natuurlijk altijd zelf contact leggen. Misschien dat je op het Fries paarden forum meer info kunt vinden over Friese showteams.
http://friezen.messageboard.nl/forum/index.php

Er is ook een dameszadel team in het noorden, Fleurop, maar hun site ligt eruit.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:16

Op zich moet de show nog steeds verbeterd worden hoor Knipoog Ik doe vrijheidsdressuur met Jauke en begin met een klein "toneelstukje" en laat daarna een aantal oefeningen zien waarbij ik vertel hoe en wat. Met 2 is idd wel leuk, maar dan moet je er idd iemand bij zien te vinden die ook "iets" kan. En da's vaak niet makkelijk. En vooral, dan moet die persoon natuurlijk wel E hebben! *LOL* Knipoog

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 00:00

Ach je kunt ook iemand met trailer zoeken en die misschien jouw kan aankondigen of een andere ondersteunde functie krijgt waarbij die persoon zich prettig voelt.

Zelf ben ik bij optredens van Alegria aanwezig als 'flamenca'. Ik sta in een Spaanse jurk in de bak en doe in het openings en sluitingsnummer dienst als 'versiering'. Klinkt wat oneerbiedig, maar ik vind het geweldig leuk. Haha! Zo zijn er best veel opties te bedenken. Wil best met je meedenken.

offtopic: Leuke site heb je trouwens.

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:15

Mijn vriendin rijd met haar fries bij Nemo`s ben in het 8 & 4 tal en daar kan je ook helpen als je geen paarden hebt. En je hoeft niet mee te rijden in een carousel er is namelijk ook gewoon dressuurles maar je kan er alleen bij als je een fries hebt.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:51

thaollat schreef:
Heyhey neej heb nog niet geinformeerd!!
Mischien wel een idee.. moet ik even het internet adres vinden.. iemand mischien tips??



Dat lijkt mij ook wel leuk! Ik heb geen flauw idee of we hier in de kop van noord holland nog zoiets hebben. Er was er altijd wel eentje, daar was Marja de commandante van, maar ik weet niet of die groep nog actief is.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 22:12

@Amable: kom je ook wel eens op het FPF? Misschien is daar wel een (Friezen) liefhebber die je kan helpen? Of hier op Bokt: voelt iemand zich al geroepen? Tong uitsteken

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:15

Ik ben vaste klant op het fpf Knipoog Daar kom ik gewoon onder mijn eigen naam, Danielle. Er zitten alleen niet zo heel veel mensen met E rijbewijs hier in de buurt. Voor de FPF showavond ben ik meegenomen door Bleuke vanuit Limburgs Belgie!

Als je overigens ook mee wilt denken aan een leuk show programma, graag! Kan wel doorgeven wat ik nu heb, maar da's nog niet veel Bloos

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 22:24

Ik wil best meedenken hoor! Leuk! Heb je een video/film van je showprogramma? Omdat dit verder een beetje off topic gaat kunnen we misschien beter per pb hierop doorgaan. Lachen

Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:22

Ik heb in het Lipizzaner achttal "Perla" gezeten. Dat traint in Taarlo vlakbij Assen. Nu ik ben verhuisd naar Haarlem houdt het helaas voor ons op Verdrietig

"Perla" heeft opgetreden bij evenementen van het Lipizzaner stamboek, maar ook op open dagen van maneges, barokdagen en dat soort dingen Ja

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 15:19

Bestaat Perla nog wel? Lijkt me ook best moeilijk om acht (of meer) Lipizzaners bijelkaar te krijgen voor een achttal. Tenminste... het is handig als men in de buurt van elkaar woont. Dat merk ik bij Alegria ook: er zijn wel Andalusiërs in het noorden te vinden, maar niet iedereen kan.wil meedoen.

andafries

Berichten: 700
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Engwierum

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:56

Ja Perla bestaat nog wel degelijk , ze hebben afgelopen weekend nog een optreden gehad tijdens de Lippizaner keuring. Ging netjes men was heel enthousiast over het optreden. Hele verandering na Balkbrug er staat nu weer een echt team.
Hoe gaat het met Alegria ? Ik heb er nog een tijdje bij gezeten , was het helaas niet eens met de gang van zaken aldaar . Vond dat erg jammer , maar ondertussen een optreden gehad in Hippolytushoef . Sandra jij was ook zomaar ineens bij Alegria verdwenen maar ik begrijp dat je er ondertussen weer bij bent !!! Die film die je gemaakt had de eerste keer vond ik erg mooi , heb je er toen niet voor kunnen bedanken omdat je daarna al weer weg was. Bij deze bedankt !!!

Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:57

PeruaansePas schreef:
Bestaat Perla nog wel? Lijkt me ook best moeilijk om acht (of meer) Lipizzaners bijelkaar te krijgen voor een achttal. Tenminste... het is handig als men in de buurt van elkaar woont. Dat merk ik bij Alegria ook: er zijn wel Andalusiërs in het noorden te vinden, maar niet iedereen kan.wil meedoen.


Zekers! Ze zijn net weer helemaal fanatiek van start gegaan met een nieuwe instructeur. In het noorden zitten een hoop Lipizzaners. Piet Bakker heeft vroeger in die buurt een manege gehad. Hij heeft relatief veel mensen destijds enthousiast gemaakt voor de Lipizzaner. Tegenwoordig heeft www.moravita.nl het grootste aandeel in de noordelijke tak Ja
Omdat er zo weinig Lipizzaners zijn, wordt iedereen die er maar 1tje heeft opgetrommeld voor zulke dingen. Op die manier krijg je wel een hoop niveauverschil tussen de deelnemers. Een achttal op Z-niveau realiseren is haast niet te doen.

Voor geinteresseerden: 30 september treden ze weer op Pling

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 16:32

@ Andafries: Hé hoi. Ik zie nu pas dat jij het bent. Handig die profielen Knipoog Leuk dat je m'n video zo waardeert, leuk om te horen. Bedankt. Lachen

@ Foogul: waar treden ze op?

Edit: je link doet het niet? Ik krijg een of andere domeinsite. Nors opkijken

Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:54

PeruaansePas schreef:
@ Foogul: waar treden ze op?

Edit: je link doet het niet? Ik krijg een of andere domeinsite. Nors opkijken


Bloos Het is www.moravita.COM Ja Ze treden 30 september daar op tijdens de opening. In Coevorden is dat.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 17:01

Helaas wordt aan de website gewerkt, grrrr. Knipoog Ziet er namelijk heel veelbelovend uit, de website.

Coevorden is maar 103 km van Groningen af... en ik heb nog een leeg plekje in mijn agenda.... Mmmmm... Pling

supermiep
Berichten: 5
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:25

Ik heb van mijn 6e tot 12e bij een showgroep voor friezen gereden heb daar een hele super tijd gehad maar moest stoppen in verband met mijn wedstrijden dat was niet meer te combineren helaas

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 12:45

Vertel eens wat meer over die showgroep. Hoe zag jullie programma eruit? Reed je mee met je eigen paard?

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:23

Ik heb op de afgelopen Barokke Dag in Balkbrug meegedaan met het 10-tal aan de lange teugel. Capriola gedroeg zich voorbeeldig tussen wat andere hete paarden, en liep haar proefje vlekkeloos! Ik vond het ontzettend gaaf om te doen.

Een vriendin van mij heeft ook Lipizzaners waar ze al meermalen solo mee heeft geshowt en ook met 1 meedeed in het 10-tal op die Barokke dag. Nu is het idee is gekomen om een pas de deux in elkaar te zetten voor een volgende Barokke dag of andere gelegenheid.
Het zou me tof lijken als het lukt! Ik ben in ieder geval al hard aan het oefenen met mijn paard op hoog nivo aan de lijnen zodat we ook echt iets spectaculairs kunnen neerzetten Ja


Afbeelding
Afbeelding

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Wie zit er in een barok showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 00:15

Wauw, dat ziet er super gaaf uit! Je hebt trouwens ook mooie foto's in je profiel, Regine. Lachen