dik been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-01 13:27

tja, kom ik zaterdag weer op stal na een weekje vakantie (vrijdag stond ze al op stal en heb ik haar alleen ff geknuffeld en toen is het mij niet opgevallen) heeft ze linksachter (vanuit mij gezien dan als je ervoor staat) een dik been.
ze heeft een klein wondje aan de binnenkant van haar achterbeen.

ze is ook niet kreupel en heeft ook geen pijn voor mij gevoel, maar heeft wel een dik been, vooral net boven de hoef.
zaterdag heel lang afgespoten met koud water en gister weer (maandag) en haar toen ff gelongeerd (met bandages), ze ging uit zich zelf draven en galopperen, wou niet eens stappen, dus ze heeft geen pijn maar het is toch wel dik.

veel stappen en met koud water afspoelen, wat nog meer?
hoe zou het trouwens gekomen kunnen zijn?
vinden jullie het trouwens nodig om er een DA of zoiets dergelijks naar te laten kijken.
de eerste dagen kijk ik het nog ff rustig aan, daarna zie ik het wel verder.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 13:29

Gewoon er op rijden, dan wordt het been pas echt dun! Er is namelijk niets aan de hand. De vocht in het been wordt het beste afgevoerd d.m.v. beweging. Gewoon trainen dus, want het paard is immers niet geblesseerd. er is alleen maar sprake van een wondje.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 16:12

Is het geen mok? Mok begint met zo'n wondje, en mok maakt het been wel dikker.

Verder, het kan ook gewoon wondvocht zijn, dat door de gebrekkinge doorbloeding in het onderbeen is blijven hangen. Stappen op het harde en Arnica D6 geven helpen het beste om zo snel mogelijk de zwelling te doen afnemen. Afspoelen zal alleen helpen in de eerste 3 dagen, verder help je er alleen mok mee in de hand.