Quissie!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quissie
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Twenteland

Quissie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 16:04

Ik heb veel verteld over Conquistador, m'n 15 jarige verzorgruin die nu zijn oude dag in de wei slijt... Ik heb hier een foto van hem toen hij nog bij ons op stal stond. Ben benieuwd wat jullie van hem vinden...

Afbeelding

Laat het me ff weten...

Quissie
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 16:14

Ps ff vraagje... Heeft iemand het idee wat voor ras hij is?
We hebben geen papieren bij hem... Wel heeft hij een brandmerk
Een schild met een kruis en een kroontje erboven met 3 uitsteeksels. Onder het schild staat SO of 50....
groetjes ellen

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:20

beetje donkere foto maar wel erg lief hoofdje zeg!!

ik weet alleen niet wat voor ras het is ,ben niet zo sterk in dat soort dingen.

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:47

Holsteiners hebben zo'n soortgelijk brandmerk als dat jij beschrijft... Maar daar staat een H in het schild en geen kruisje...
Mooi paard hoor!

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:00

Echt een super mooi paard!
Vind het alleen raar dat hij op z'n 15 al z'n oude dag slijt?
15 jaar is toch nog helemaal niet oud?

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:34

mooi paardje, en ik vind het net als anjatjeuh al zei, een beetje raar om al op zn 15e jaar al zn oude dagen te verslijten, ik heb een verzorgpaard van 16 en die rijd nog elke dag, en ze is zo druk dat sommige denken dat ze een jaar of 7/8 is, en ik ken ook een paard van 33 die nog 1x per week een halfuurtje les loopt, ze vinden het allebei geweldig, maar het kan mischien omdat ie lichamlijke problemen heeft Verward

Quissie
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 18:44

We zijn helaas moeten gaan stoppen met rijden. Conquistador kreeg last van artrose (wat overgens goed te behandelen is!). Maar later ook last van een vorm van ms. Hij heeft zijn achterhand niet helemaal goed staan hij is zeg maar een beetje door gezakt. Nu rekt hij daardoor de spieren teveel op. Op het laatst word zijn hele zenuwstelsel aangetast en is het afgelopen voor ons....
Als we hem nu zouden belasten door op hem te rijden zou hij heel heel veel pijn krijgen en dat gunnen we onze schat niet.
Hij is 8 jaar lang hengst geweest (daarom ook heel heel gespierd). We reden altijd met veel plezier op hem omdat hij mega kon showen (en heel gemeen bokken en steigeren!) alsof hij weer een echte hengst was! Maar als je er een beginner op zette was hij mega braaf.
Voor mij was ie een topper en voor zijn baasje ook. We gunnen hem nog een paar mooie jaren met "zijn merrie's" in de wei. [/img]

Quissie
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 18:46

P.s Hij is wel een Duitser en we zaten eerlijk gezegt ook al aan holstein te denken... Brandmerk nog maar eens goed bekijken...... Ik hoop altijd nog eens achter zijn ouders te kunnen komen. We hebben nu een paard op de manege die precies op hem lijkt en overal ook hetzelfde op reageert we willen graag weten of het familie is maar kunnen niet achter Quissies afstammeling komen...

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:46

ow vandaar, nu snap ik het.
zou leuk zijn als het bijv familie is van dat paard

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:49

Ik denk dat het in iedergeval een gedeelte volbloed is, misschien hannoveraan x engels volbloed. Hij heeft nl een echt volbloed hoofd. En wat je schrijft over het karakter past dat ook wel. Ik hou van volbloedjes....... needless to say dat ik dit dus ook een leuke kop vind hebben