Zitten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 13:23

Ff ter verificatie:

Voor een goede rechte zit - je schouders naar achteren houden?

Voor een stil been - je hakken goed ver uitdrukken?

Nog meer tips? Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 13:35

Euh, ook niet te laag uitdrukken...
schouders niet verkrampt naar achteren houden, trekt je rug hol...

Als je je langer maakt ga je ook rechterop zitten,
trek je zachtjes omhoog aan een denkbeeldig touwtje dat aan het midden van je hoofd bevestigd is....

Been, voor mij werkt, denkbeeldig touwtjes die aan je hele been, van spoorhakje tot dijbeen heel zachtjes naar achteren trekken...
Hij sloeg gisteren bij mij opeens een stukje heel goed aan en ik voelde echt het verschil.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 18:15

wat Orri zegt heb ik ook geleerd op die houding&zit cursus (dat van die touwtjes). Je moet inderdaad je hakken neit te ver uitdrukken. Je hak moet het laagste punt zijn, maar meer ook niet. Wel knieen aan het zadel, dus tenen naar binnen (hakken naar buiten)

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 21:04

idd,wat Manon zegt heb ik ook allemaal eleerd.Doe net of en touwtje je hoofd rechtop houdt en draai tje benen vanuit je knieen naar binnnen dan gaan je hakken dus naar buiten. Benen lang maken, zo lang mogelijk, maar niet krampachtig je hakken naar beneden gaan duwen waardoor je zere enkels krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 21:11

Tineke Bartels heeft er een heel helder stuk over geschreven in haar basisboek dressuur, dat is een aanrader voor iedereen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 10:26

OOk goed je bekken kantelen, dat vergeet ik al eens, waardoor je een holle rug krijgt, wanneer je je schouders naar achteren doet. Haha!