mijn leren laarzen zijn 'op'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 16:37

hihi suzanne, als je niet in het Z rijd MOET je je cap oppoetsen, grrrr en die dingen zitten zo verschrikkelijk, en je ziet er zo debiel uit. het hele plaatje stelt dan niks meer voor vind ik, maar goed het is hier nu eenmaal niet anders. ik heb ook nog steeds geen rijvereniging hier want alles is nkd met verplichte clublessen en zo, en daar houd ik al helemaal niet van. deze snob heeft priveles aan huis van een goede instructrice..... Haha!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 16:41

Deze snob gaat elke week anderhalf uur in de auto op weg naar een goede instructrice. Deze week ga ik daar ook de snobpaarden van haar dressuurstal rijden...ook met leren laarzen! Knipoog Mijn eigen twee snobjes gaan ook mee!
Het is trouwens wel minderwaardig dat mijn 5 jarige zoontjes rubber laarsjes hebben van aigle...dat KAN natuurlijk niet! Party!!

Ik rijd M2 met de een en ik ga Z1 starten met de ander, maar zonder startkaart. Weet je wat een stunt zou zijn: in het Z aankomen met mijn cap!!!!! En dan:" O, ik dacht dat het nog moest!!!" Party!!
Sorry hoor...niet om iemand moedwillig te kwetsen, maar ik word hier zooooo melig van!

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 16:42

Waahhhh! *LOL* Z met een hoedje en rubberen laarzen! Die vind ik echt goed! Lijkt me een geinige combinatie! *LOL* Die hoedjes zijn trouwens duur zeg....

Maakt natuurlijk allemaal geen bal uit, je moet gewoon aantrekken wat je prettig vind en wat bij je portemonnee past....

Als jij je doodongelukkig voelt met rubberen laarzen moet je ze natuurlijk zeker niet gebruiken, wat schiet je daar mee op! Prestaties hebben er niets mee te maken, ene Jan Dolfing uit Vries (zeer bekende springruiter) reed zijn wedstrijden ook tot op hoog nivo met rubbertjes... Net wat je prettig vind, toch?

Enne Suzanne: waar zit De Bles? Ik heb twee totaal verschillende voeten (kneus, ik weet het Haha! ), dus op maat gemaakte laarzen is wel wat voor mij denk ik! Dacht altijd dat die dingen wel achthonderd gulden kosten, maar dit valt mee!

Groetjes Mieke

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 16:47

Suzanne!!!!!! Laat jij je kindjes met rubberen laarsjes rijden???????????????foei foei foei
hahahahaha ik wordt er ook zo melig van. er is er hier zelfs 1 die gaat alle concoursen af met de trailer achter de trekker!!!!! Soms moet ie wel twee, drie uur rijden met die trailer, want ja de trekker gaat niet zo hard......

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 16:47

Citaat:
Op 2001-08-21 16:28, schreef PUCK:
bijvoorbeeld hoedje in de B wordt hier in Gelderland als snobistisch ervaren. in nh was dat heel normaal. ik moet wel zeggen dat de concoursen in nh ook een stuk beter geregeld zijn dan hier........


Haha dat van het hoedje klopt helemaal Ik ben nu in de M1 al apart met een hoedje *LOL*
B en L rijd ik netjes met cap maar ook met leren laarzen ene ik rijd altijd met gepoetste laarzen hoor Lachen Altijd na het rijden in de hoop dat ze dan nog wat langer leven!
Overgens zijn de concoursen in Apeldoorn wel netjes al zeg ik het zelf en dan vooral die van de OVJ dat is altijd op kootwijk waar de NBVR kampioenschappen ook altijd zijn echt prachtig terein en hun binnenwedstrijden zijn ook super! 2 bakken om binnen los te rijden.
Maar dat is Arnhem ook.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 16:50

Nimber, met een hoedje in de M1??????????? Ik geef je groot gelijk, A het hele plaatje ziet er een stuk aantrekkelijker uit en B die caps die zitten echt voor geen meter. Ik ga hier gewoon met een hoedje in de b starten hoor, jullie lezen het schandaal wel in de paard en sport hihi

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 16:53

Hee Mieke!

Inderdaad, ik zal heus geen punt minder rijden (nou ja...oke..misschien 1) omdat ik zoveel slechter rijd met rubber, maar ik vind het gewoon he-le-maal niks.
Gelukkig hebben ze bij de KNF tijd genoeg om te sparen. Tegen de tijd dat je een hoedje mag, kun je meteen een paar leren laarzen erbij kopen... Knipoog
Dan opeens is er niemand meer minderwaardig.
Het gaat erom dat je minderwaardig doet als je mening om iets 'duurs' gaat, waarbij je iets 'goedkopers' dan naar beneden haalt...wat niet zo is. Automatisch als je zegt dat je iets duurs mooi vindt, wilt hebben, of wilt kopen trekt men voor het gemak de conclusie dat je minderwaardig doet over anderen. Wat een gelul zeg. Ik laat iedereen in zijn waarde en mijzelf ook..dat houdt in dat ik met leer rijd als ik dat prettig vind en met rubber...ook als ik dat prettig vind. En zou het andersom zijn dan ben je geweldig...wat een onzin zeg.
Je bent pas echt minderwaardig bezig als je iemand niet in zijn waarde laat, dus iemands mening niet respecteert. Mij zul je niet horen als iemand graag met iets goedkopers rijdt (omdat die dat misschien wel prettiger vindt?), maar ik moet me wel gaan verantwoorden/verdedigen als ik met iets duurders rijd (ook omdat ik dat prettiger vind).
Als ik nu eens zeg dat ik liever een KWPNer dan een Fjord heb...dan ben ik ook een snob, want dan doe ik minderwaardig over een fjord Verward Maar zeg ik dat ik graag een Fjord wil en een KWPNer vreselijk vind, een kakpaard...nou dan heb je applaus van sommige mensen. En dat is niet minderwaardig? Als je hetzelfde zegt over iets 'duurders' dan hoor je niemand zeggen dat je een snob bent, dan ben je moeder Theresa. Ja dahaaag.

Maar...ik wijd weer uit...sorry.
De Bles is volgens mij ook te vinden op paarden.pagina.
Je kunt zelf via een formulier wat ze toesturen je maten opnemen, je voetomtrek tekenen etc en dan maken zij ze na. Zijn perfect, wel met een coating (foei...das minderwaardig zeg..) en relatief gezien niet duur. Kijk even op die site, anders zoek ik het nr voor je op!

Groetjes Suzanne

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 16:56

kijk suzanne, leren laarzen met een coating das weer minder he? misschien moet ik maar een ander boktvriendinnetje zoeken Haha!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 16:57

Jaaaaaa...Puck...goed zo!!!! Zou ik dus ook doen hoor! Want ze kijken je daar aan op je hoedje in de B/L, terwijl ze er hier niet op aan gekeken worden als ze met een cap in de B/L starten, terwijl iedereen met hoedje rijdt. Schijnheilig dus.
Ik rijd liever met hoedje en de hele wereld mag vergaan, maar ik ga niet schijnheilig op KNF met cap en op NBVR met hoedje.
Kim, meestal hoor je toch dat het vanaf de M wel 'mag'....?
Het staat echt veel mooier en het zit ook nog eens beter. Zelfs met die Cascodingen krijg ik nog barstende nek/hoofdpijn (whiplash..ik verdraag zelfs dat hoedje niet echt...), het is dat het veilig is, dat ik er thuis mee rijd...en dat het verplicht is draagt daar ook wel toe bij...hahahahahaha Haha! Haha! Haha!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 17:03

Ik rijd alleen mij jonge paard met cap, en verder nooit. ook niet buiten. ik ga zeker met een hoedje starten, want ook ik kan door die whiplash die verschrikkelijke dingen eigenlijk niet op mijn kop verdragen. en ja ik ben in de ogen van de mensen hier een echte snob, want mijn paarden gaan met peesbeschermers en springschoenen de wei in (duh, het zijn toch geen grand prix paarden), ik rijd met bandages buiten Verward in dezelfde kleur als mijn sjabrak Verward en ik heb priveles aan huis twee uur per week Verward

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 17:03

De TREKKER???????? Party!! Party!! Party!!
Als mijn instructrice dat hoort, dan hebben we echt lol! Tja..die is net zo'n gemene snob als ik! Party!!

Aan de andere kant...je zult maar geen auto hebben die je trailer kan trekken...dan komt je trekker nog eens mooi van pas... Knipoog

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 17:04

O,jeee...Puck..je klinkt precies als mij. Wij moeten maar eens afspreken denk ik!!!!!! Party!!
Ik verhuis binnenkort naar Wijhe en krijg daar mijn paarden aan huis, ik ben benieuwd wat mij te wachten staat, als ik jou zo hoor.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 17:05

ik ben nog vergeten dat ik inderdaad alleen met leren laarzen rijd en sorry niet eens de goedkoopste van petri, en een blouse en een bodywarmertje, nou jaaaaaaa dat is hier helemaal van de bekakte hihihi
oh ja en swinters haal ik het in mijn hoofd om met een wollen utrijdekentje buiten te rijden.....

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 17:11

Echt waar....wij gaan samen afspreken! Samen met de snobpaardjes! Ik heb 2 snobs en een snobje...en jij?
Wij hebben zelfs voor onze kleine A welsh een Eskadron uitrijdekentje, met sponsoropdruk en ook een eskadronshabrakje met sponsoropdruk. Bijpassende transportbeschermertjes en een bijpassend halstertje, ook van Eskadron.
Laat ik maar niet uitwijden over de spullen van de grote snobs! Party!!
Maar...ik heb laatst voor mijn stang en trens hoofdstel van de grootste snob een Passier neusriem gekocht..TWEEDEHANDS!!!!! Nock me out!
Van Orri!!!!! Ook al zo'n snob!!!!!! Party!! Party!! Party!! Party!!
Hahaha
Waar woon jij Puck, kom ik bij jou in de buurt te wonen?
Ik rijd ook met dressuurblouse, of Ankytruitje, giletjes, bandplooibroeken, ruitjesbroeken (en nog merken ook.. Misselijk ), sporen (waaaaah...grove wieltjes soms) en die sporen hebben dezelfde kleur als mijn stijgbeugels nl messing. En het bit en gespjes van hoofdstel passen daar ook weer bij. O,jee, O,jee. Puck..het gaat de verkeerde kant op met ons! Knipoog
Nou alleen de trekker nog uit de schuur halen, hahahaha! Haha!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 17:15

uh nou wij hebben wel een trekker, maar dat is om de bak te slepen die ik gelijk heb laten vergroten omdat ik het te klein vond, ook er snobistisch. Ook ik rijd met sporen met wielen, weliswaar grove, allen mijn jonge paard heeft eigen kleine knopsporen. Bovendien staan mijn paarden altijd met dezelfde deken op stal, liefst de zelfde kleur maar anders dezelfde deken in een andere kleur. de halsters en de touwen kleuren bij elkaar en ook dat hebben ze hetzelfde. bovendien staan mijn twee snobknollies nu beide met dezelfde vliegendeken in de wei met bijpassend vliegennetje. Als je naar de kliniek moet gaat er een gepoetst paard de trailer in met een schone deken die uiteraard weer hoort bij de transportbeschermers. pfff wat moet ik nog meer vertellen? oh ja mijn ene paard is een vos en daar kan ik dus niet met mijn rode jas op dus heb ik ook een blauwe gekocht.

_________________
You only got one life to live, so give it your best, give it a lot, give it all you've got!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PUCK op 2001-08-21 17:17 ]</font>

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 17:20

Hahahaha....ik lach me dood hier, want ik hoor mezelf! Party!!
Bij mij, precies, precies, precies hetzelfde!
Mijn man gelukkig ook, want die wilde laatst een regendeken van Rambo niet in de uitverkoop kopen, omdat hij voor allemaal dezelfde deken wil en dit er maar eentje was..... Party!!
Jee, Puck, wij zijn de Boktsnobs!!! Niemand mag ons straks meer... Knipoog
Bij ons nieuwe huis laten we een heel nieuwe dressuurring aanleggen, omdat ik de bestaande bak niet goed genoeg vind. Ik wil een 20/60 bak, maar ik wil ook 20/40 proeven kunnen oefenen, dus nemen we een ring die makkelijk uit te bouwen is en weer terug zeg maar.
We krijgen ook een solarium, op rails, zodat ie van box naar box kan verschuiven.
Sjonge...die leren laarzen zijn nog niks hee!!!! Haha! Pling

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 17:25

hahaha dat wordt strijden om de titel miss boktsnob!!!
ik wil pas solarium als de nieuwe stal er staat, want tja 2 boxen is leuk, maar ik wil ze nog groter(nu 3x4) en ik wil er minstens vijf. buitenboxen dat je alle koppies ziet als je thuiskomt. en in de nieuwe schuur komt idd ook solarium en poets/spuitplaats met warm en koud water. alle naambordjes in dezelfde stijl je snapt me wel. Maar ik denk dat ik met de titel ga strijken hoor suus, want ik ben nog maar B ruiter en heb nu al pretenties hihi

_________________
You only got one life to live, so give it your best, give it a lot, give it all you've got!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PUCK op 2001-08-21 17:29 ]</font>

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 17:25

Tssssssss gemeen hoor ik heb maar een groninger dus vannuaf praten jullie zeker niet meer tegen me??? (heb wel een hoedje en leren laarzen Haha! )

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 17:30

hihi nimber, ik denk eerder dat niemand anders nog met ons wil praten hahahaha Haha! Haha! Haha!

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 18:00

Uitslag miss Bokt-Snob,

1: suzanne
2: PUCK
3: Nimber

................durf het niet te zeggen.................

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 18:03

Zo nou ik rij met een veiligheidspikeurcap in de springring maar wel met lerenlaarzen. Hoor ik er nu bij of moet ik aanstaande zaterdag gewoon de springring ingaan met een hoedje? Verward Cool . Ik wil ook bij de snobs horen hoor, lerenlaarzen zijn nou eenmaal mooier. Sigaar

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 18:04

he paardengek wat durf je niet te zeggen? bovendien moet ik op 1, want suus rijd inhet Z en ik pas in de B.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 18:38

Nou Mytens....join the club, ik vind jou echt het type dat bij ons past! Ontgroening: met je hoedje parcours springen, vind ik wel wat! En Kim, jij ook want Lot is wel Kwijl , maar dan moet je wel je hoedje ophouden grijnz....

Puck, lachu: ik heb 5 boxen, helemaal open aan de voorkant en 3x4!!!!! Party!! Maar ik laat er boxen bijbouwen want ik wil er 8!!!!
Maar bedenk wel: niemand praat straks meer tegen ons, hoor. Tenzij we zeggen dat we met rubber laarzen op concours willen, denk ik... Party!!

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 19:10

ok nieuwe lijst:
1: PUCK
2: suzanne
3: Nimber
4: Mytens
Zo goed?

*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Ik rij gewoon met mn oude vertwouwde RUBBEREN laarsjes, rijden super vind ik en zijn heel makkelijk schoon te houden. Heb met mn vorige paar 6 jaar mee gedaan totdat ze me te klein waren, maar nu heeft iemand anders ze van me overgekocht en ze zijn nog steeds helemaal supernetjes. Mijn nieuwe (ook rubber) laarsen zijn ook zo. Die heb ik nu een paar maandjes en ze zitten heerlijk! En ik draag gewoon een cap hoor, zit fijn vind ik en ik voel me daardoor veiliger als zonder cap (met gewoon rijden dan he) en een hoedje lijkt me best vervelend zitten eigenlijk *LOL* Knipoog

Na ja het is gewoon wat je zelf lekker vind zitten he. Haha! Ik ben nou eenmaal erg gesteld op rubberen laarzen en een cap (en natuurlijk mijn Lovers zwarte rijbroek die ik al een paar jaar heb (begint trouwens wel erg strak te zitten Haha! )

Gr. PG

_________________
Wjerdo is geen haflinger maar een:
Ezelweirdohaffie!
Party!! Tof he? Zo is hij toch speciaal Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: paardengek!!! op 2001-08-21 19:11 ]</font>

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 19:20

heeft iemand hier 't woord Snob genoemd..? Verward
blijkbaar is t erg leuk hier ook errug overmatig op door te gaan ..?
(.. why, vraag ik me dan af als MWD-er..?)

btw, sommige opmerkingen kunnen ( puur door hoe ze geformuleerd zijn!) idd wat 'kwetsend' zijn Suz,.. niet zo bedoeld ongetwijfeld ( ga ik vanuit iig), maar toch..

beetje off-topic, ook allemaal( ik nu dus ook hoor) op een beetje onaangename manier vind ik helaas..

ff weer back to topic: ik rijd sinds ca. 4 jaar ook met ( dezelfde) petries, daarvoor had ik aigles, mooie laarzen maar elk jaar was ik aan nieuwe toe
( ik deed er ook alles mee, moest ze regelmatig uit de zuigende blub trekken enzo..): de voeriign kwam er steeds uit, ging kapot en ik hield dus weinig over dan een dun lappie rubber. En dat loopt en rijdt echt heel beroerd..
mijn Petries waren na ca. 2 jaar dus ook niet waterdicht meer, maar dat kan en wil ik de fabrikant niet aanrekenen; ik doe er behoorlijk 'foute' dingen mee ( gemakzucht) die me vooraf duidelijk afgeraden waren!
Nu doe ik ze dus ook -noodgedwongen- pas aan als ik erop stap: daarvoor moet ik steeds door de blub en dan heb ik na 1 meter zwarte en doorweekte sokken..
Zodra leo klaar staat trek ik ze aan ( a la Kim dus) en dan ontwijk ik de blub zoveel mogelijk ( ik moet poetsen en opstappen in t land..)

btw, ik had en heb de meest 'basic' petries en doe er nu dus zo'n 4 jaar mee, heb in totaal ca. 2-3 keer nieuwe zolen bij de hak laten zetten en 1 keer onder de hele voet.
de mijne krijgen nu ook kleine scheurtjes in de butienkant ( verflaag zeg maar, niet diep nog) maar ik beken dat ik ze de laatste tijd niet bepaald goed ondrhouden heb.. Ben sindskort m'n leven weer aan t beteren om ze toch langer te laten meegaan, voor t te laat is..