dealers thorowgood-zadels??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

dealers thorowgood-zadels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 13:00

wie kent er dealers van thorowgood in Nederland.

ik heb al op hun site gekeken ( www.thorowgood.nl ), maar daar staat maar 1 dealer op.

ik wil graag weten of er nog meer dealers zijn in Nederland

BVD Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 13:07

heeft divoza ze niet of Hyporama.
Anders gewoon bij je eigen ruitersportzaak vragen.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 13:09

Er zat folder bij de nieuwste Bit, kijk ff in de winkel...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 13:13

Die zaak in Nijkerk (vraag NaVy! even, die heeft haar Thorowgood daar vandaan) heeft ze, en Horseman Outfitter in Groessen ook (die zit nog het dichtst bij Velp).

Ik heb thuis een lijst liggen met alle verkoopadressen in NL, is me toegestuurd door het hoofdkantoor in de UK. Maar ik heb geen flauw idee waar ik dat ding heb gelaten, zal straks eens kijken.

Of zelf ff mailtje sturen via hun site, misschien krijg je dan zelf ook zo'n lijst toegestuurd. Lachen

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 13:26

Biepmiep schreef:
Er zat folder bij de nieuwste Bit, kijk ff in de winkel...


ik heb de bit en de folder binnengekregen van het weekend. Vandaar dat ik er ook interesse in heb.

en karin ik kan idd even een mailtje sturen, maar mocht je de lijst vinden.... ik houd me aanbevolen Haha!

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 13:44

Bij Vroegop in Sint Pancras hebben ze ze. Bij Ooteman in ????(ook hier in Noord-Holland) volgens mij ook.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 15:05

Volgens mij worden die zadels in heel veel ruitersportzaken verkocht. Ik weet niet of je een specifiek model moet hebben. Ik zou gewoon even rondbellen als ik jou was.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 15:07


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 15:42

Margreet schreef:


Ja, daar heb ik ook een keer heen gemaild, toen ik nieuwe singelstoten nodig had. Erg aardige en behulpzame mensen.

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 17:28

bij ons in zwolle verkopen ze ze in de ruitersportzaak.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 17:58

Tessebes schreef:
Volgens mij worden die zadels in heel veel ruitersportzaken verkocht. Ik weet niet of je een specifiek model moet hebben. Ik zou gewoon even rondbellen als ik jou was.


ik ben geinteresseerd in de dressuurzadels. Ik vond de griffin erg mooi, maar de maxam viel me ook niet tegen en is bijna de helft goedkoper.
Maar omdat ik altijd buiten rijd (buitenbak) wil ik graag weten of het suede van de maxam daar tegen bestand is en of het niet afgeeft op je kleren.

dus als iemand ervaring heeft met 1 of beide zadels .... Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:04

Op een maxam zit geen kunstsuede volgens mij, iig vroeger niet.
Ik heb een Maxam (vzh) en een Supra (dressuur) gehad en daar was ik allebei erg tevreden over. Je kreeg er alleen een beetje zweterige kont van, maar de pasvorm voor zowel paard en ruiter vond ik erg goed.
De Griffin heeft wel kunstsuede, die is idd ook een stuk duurder.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:18

hier in de ruitersportzaak hebben ze ze ook. Je bedoeld de Maxam toch?
Die is mij erg afgeraden. Schijnt zeer snel te slijten. Ik heb er een keer met vakantie op geredenen echt zalig gewoon. Vandaar dat ik ook iontresse had. Ik weet wel dat die zadels op vakantie net nieuw waren, en de zweetbladen waren al helemaar glad geworden, net als die aigle laarzen na een tijdje aan de binnenkant.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:28

Uhm... die zweetbladen horen glad te zijn. Ik heb ongeveer 5 jaar met die maxam gereden en er zat een klein gaatje in de stof, verder niks. Ik vind het wel meevallen met dat snel slijten, als je er gewoon normaal mee opgaat is er niks aan de hand. Ik ben het er wel mee eens dat leer langer mee gaat.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:51

ik bedoel echt helemaal glimmend, als je ze koopt dan is het toch nog iets ruw? Ik weet het verder ook niet, dat zei die man in de ruiterzaak. Ik vond hem namelijk heerlijk rijden.
En in frankrijk gebruikten ze het voor de ritten daar, dus werd erg veel gebruikt, dus neem ik aan dat ze verder wel goed zijn. Alleen de zweetbladen vielen me op.
Bij een van die zadels had iemand wel voor bij de boom het zadel vernield, was een hele had uit gesneden, dat was echt zonde.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 19:36

het is idd geen suede maar velours (klein foutje van mij Haha! )

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:00

Riel Klumper in Almelo heeft ze ook

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 22:34

ik heb een mail gestuurd. De zaak uit nijkerk heeft een passervice door heel nederland en komen gratis aan huis. Ik kan met hun gewoon een afspraak maken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 10:19

sjakie schreef:
ik heb een mail gestuurd. De zaak uit nijkerk heeft een passervice door heel nederland en komen gratis aan huis. Ik kan met hun gewoon een afspraak maken.


Dat is mooi, dan kun je tenminste ook de verschillende zadels uitproberen.
Ik vind het erg fijne zadels iig, ze hebben goede pasvorm en een lekkere zit.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 10:31

Tessebes"]
[quote="sjakie schreef:
ik heb een mail gestuurd. De zaak uit nijkerk heeft een passervice door heel nederland en komen gratis aan huis. Ik kan met hun gewoon een afspraak maken.


Dat is mooi, dan kun je tenminste ook de verschillende zadels uitproberen.
Ik vind het erg fijne zadels iig, ze hebben goede pasvorm en een lekkere zit.
[/quote]

dat leek mij ook aan de hand van de foto. dus ik ga ze binnenkort toch maar even bellen denk ik .... Haha!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 21:06

Hallo Sjakie

Ik heb al heel wat jaren ervaring met Thorowgood zadels, nog voordat ze in Nederland te koop waren reed ik er al op.

Ik heb heel veel moeite geahd om een passend zedel te vinden voor mijn merens. we hebben toen in Frankrijk een manege eigenaar gevraag dwelke zadels hij voor zijn merens gebruikte. Dat waren dus de MAXAM zadels (iets anders was nog niet te krijgen). hij gebruikte ze al jaren en war er erg tevreden over. Ook voor lange bergritten en dergelijke.

Wij hebben toen zo'n zadel voor mijn merensje meegenomen en daar 4 jaar lang intensief op gereden en het zag er daarna nog niet gesleten uit of zo, ook heb ik er nog nooit een zweterige bil aan over gehouden.

Voor mijn tinker heb ik nu het Griffin zadel, dat is wat zachter dan de MAXAM zadels, maar ook wat duurder, ook hierover ben ik heel tevreden.

Oja Decathlon in Amsterdam verkoopt ze ook (is filiaal van bedrijf uit Frankrijk waar wij het zadel vandaan hebben) Wil nog wel eens erg goedkoop zijn in zijn paardenspul