Hoeveel kan ik vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Hoeveel kan ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 21:19

Ik weet het, deze vraag komt zeer vaak voor hier op bokt, maar toch moet ik hem ook weer stellen. Ik heb namelijk totaal geen idee hoeveel geld ik voor mijn E pony zou kunnen vragen. Ik heb toch maar (met pijn in het hart Verdrietig ) besloten dat ik haar aan het eind van het wedstrijdseizoen ga verkopen, omdat ik te groot voor haar ben (1.80 op pony van 1.51) en het eerlijker voor haar vind dat ze lichtere en kleinere ruitertjes op haar rug draagt.

Ze is een schimmelmerrie van 8 jaar oud, verder is haar afstamming onbekend maar ze is wel een aparte verschijning. Ik rijd in de klasse M1 met haar (+9 wp) en ga nog met haar door in de M2 (die oefeningen kent ze dus ook, we zijn er in ieder geval hard op aan het trainen). Ze is ontzettend lief, doet geen vlieg kwaad maar moet geen ruiter op de rug hebben die bang voor d'r is.
Springen heb ik wel met haar gedaan (B), maar ben zelf niet zo'n springheld dus daar zijn we nooit ver in gekomen. Ze vind het overigens wel leuk om te doen...

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's van haar staan in mijn profiel... Hoeveel zou ik voor haar kunnen vragen?

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:21

rond de 2500 euro zou toch wel moeten lukken denk ik *LOL*
wat een lief koppie zeg! (het enige nadeel kan haar kleur zijn, daar is niet iedereen dol op, maar er zijn ook weer mensen die speciaal een schimmel zoeken! Misschien kun je nu alvast om je heen melden dat ze te koop komt, aan het begin van het seizoen is verkoop misschien makkelijker dan aan het eind en als je nu een mooie prijs voor haar kunt krijgen en een goed baasje kun je haar misschien beter nu al verkopen, je hoeft dan ook niets te overhaasten!
veel succes

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:22

Ik denk wel 3500 euro hoor..
Mooie maat, mooie leeftijd, Loopt leuk..
!! Zeker wel!!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:24

3500 euro = dikke 7000 gulden voor een E-pony merrie?.... Lips are sealed
poeh, ikke niet, maar misschien wel hoor, je hebt maar 1 "gek"nodig Haha!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:25

rhijnauwen schreef:
3500 euro = dikke 7000 gulden voor een E-pony merrie?.... Lips are sealed
poeh, ikke niet, maar misschien wel hoor, je hebt maar 1 "gek"nodig Haha!


Ja en idd..
die gekken zijn er genoeg.. Haha!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:35

wat je ervoor kunt vragen?
wat de gek ervoor geeft Lachen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:44

vind het ook wel mevallen hoe groot je voor d'r bent??

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 23:20

hey
zoals ik al op de club zei, zo'n 3000 euro VRAAGprijs lijkt me niet gek... Heb ik ook voor m'n nieuwe paard betaald, en dat vond ik eigenlijk vrij weinig voor hem. Hij kan zijgangen, galopchangement, is enorm braaf en rustig, verkeersmak, trailermak, springt goed, ...
Maar Zoe is ook erg goed, dus rond die prijs kan je wel vragen. Ouders van rijdende kinderen hebben er meestal niet zoveel verstand van wat pony's waard zijn, en geven dan al snel meer dan het gemiddelde Knipoog
Trouwens, je kan maar proberen. Als het lukt, moet je minder opleggen voor een paard.
xxx

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 23:35

Het is heel erg wat de gek ervoor geeft hoor Ik heb voor mijn pony een bedrag gevangen dat ook behoorlijk pittig was(was wel M2-dressuur, M-springen en M-SGW dus een goede leerpony, pas 10 jaar en kon zo mee naar de paarden later). Pony hoefde niet dringend weg, zou eigenlijk pas een jaar later overgaan op een paard. Had de vraagprijs dus aardig hoog gemaakt, maar ik was hem zo kwijt. Ze gingen niet eens meer proberen af te dingen Knipoog

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 07:34

Ik vind 3000,- euro ook een goede vraagprijs. Het is een mooie, goed getrainde e-pony, leuke leeftijd en dan maakt het echt niet uit dat er geen papier bij zit.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 08:35

Als ik kijk naar de prijzen die tegenwoordig worden gevraagd en gegeven, vind ik 3000 euro een redelijke vraagprijs.

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 09:20

Waterkippie schreef:
vind het ook wel mevallen hoe groot je voor d'r bent??


Haha! Ja, maar op die foto's rijd ik met veelzijdigheidszadel en kortere beugels... Normaal rijd ik met een dressuurzadel op haar, dan steken mijn benen er toch een eindje onder uit. Het scheelt wel dat ze wat steviger is, daardoor is het beeld niet zo raar, maar qua rijden voel je het wel, je kan niet zo goed meer hulpen geven met je kuiten enzo... Scheve mond

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 11:33

3000 euro als het niet meer is