verslag onderlinge wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

verslag onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-03 20:28

Moddie, als dit naar wedstrijden moet, be my guest, maar ik dacht dat dat meer voor vragen was.

Vandaag was het tijd voor de 2e onderlinge wedstrijd in mijn leven met Jamaica. Ik zou een L proef (zonder wijken) rijden, wat eigenlijk nog net een tikkie te hoog was voor ons, maarja, tussen al die kleintjes vond ik ook niks, dus kiezen of delen...
Ik moest om 14.30 rijden, maar was al betijds op stal om hier en daar te helpen. En ik moest Jamaica nog overnieuw invlechten.
Dat heb ik dus als 1e gedaan, een mooie strakke hengstenvlecht erin, en haar staart mooi uitgepluisd.
Toen ik tegen 13.30 wilde gaan zadelen was de vlecht echter helemaal niet mooi meer, en zat in een vage boog...
Dus weer eruit, en weer opnieuw erin. Gezadelt, en los rijden.
In het begin was ze wat kijkerig en nerveus, vooral omdat ik normaal practisch altijd alleen rij, en er nu allemaal ponietjes in de bak liepen.
Na een kwartiertje kwam ze lekker los en begon in de stap keurig met nageven, wat later ook in draf. Heb niet echt lekker kunnen galoperen, maar ach, dan niet.
Ondertussen zakte mijn vlecht steeds verder uit, en van nijd heb ik het er maar uit gehaald om met losse manen verder te rijden
Veeeeeel te snel was het mijn tijd (had echt geen flauw benul dat het al zo laat was) en moest ik naar de andere bak. Ondertussen waren mijn man, ouders en nichtje ook al gearriveerd.
De proef begon... AX binnenkomen ging naar mijn idee super netjes.
Zelfs de galop waar ik zo gruwelijk tegenop zag ging super! Ik hoefde haar niet terug te rijden, maar kreeg er gewoon wat passen middengalop uit.
Halsstrekken in draf was minder, maar dat weet ik, dat doet ze gewoon pertinent niet (in draf) als het moet Haha!
Ik had niet veel kunnen trainen, en het was te hoog gegrepen op zich, maar voor mijn gevoel ging ze echt lekker.
Ze was lekker aan het been, lekker in de hand, alles ging gewoon veel beter dan in de trainingen die ik had gereden (die zwaar bagger gingen)
Ik werd uit eindelijk 6e van de 8 met 155 punten.
Ik had geen kopplaats verwacht, maar ik had wel iets meer dan 155 verwacht.
Maarja, dat is dressuur he....
Mijn meissie heeft het iig goed gedaan!

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 22:41

155 punten is toch super als je eigenlijk een niveau te hoog rijd
Het is iig al fijn dat Jamaica zo haar best voor je deed en je er zelf zo'n goed gevoel over hebt Lachen
De winstpunten stromen straks binnen Knipoog Tong uitsteken

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 10:36

nou ik vind het goed hoor die punten als je anders altijd een lager nivo rijd.....

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 12:34

155 punten is niet slecht hoor voor een L wedstrijd. Vooral als je bedenkt dat je eigenlijk B had moeten starten.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 12:48

stef schreef:
Vandaag was het tijd voor de 2e onderlinge wedstrijd in mijn leven met Jamaica. Ik zou een L proef (zonder wijken) rijden,
)
Mijn meissie heeft het iig goed gedaan!


He, leuk dat je tevreden bent, en jury's.... ach volgende keer krijg je misschien wel meer punten dan je verdient, zo gaat dat.

Maar een vraagje, een L proef zonder wijken is toch gewoon een B-proef?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 13:13

nop, wel middenstap en middengalop erin

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 17:46

Goed gedaan hoor !
155 punten is een mooi resultaat, zeker als de proef eigenlijk net iets te hoog gegrepen is.
Wat een ellende zeg met die vlecht....... maar de losse manen van Jamaica zijn ook erg mooi, dus misschien heeft het qua punten voor verzorging niet eens wat uitgemaakt.