Eigen zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-01 16:15

Ik wil eigenlijk al heel lang een tweedehands Wintec zadel kopen maar omdat ik geen eigen paard heb heb ik dit niet gedaan.
Maar nu ik Aldira ga rijden zit ik er toch weer over te denken. We moeten anders steeds op een (ook zeer comfortabel) IJslanderzadel van onze instructrice rijden. En een Wintec lijkt me dus echt heel erg fijn.
Maar is het verstandig om een Wintec aan te schaffen voor een zeer brede Haflinger, waar ik later voor een ander paard misschien niets meer aan heb?

Wat zouden jullie doen? Het gaat minimaal om een periode van 7 maanden.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 16:18

Volgens mij is het wel fijn een Wintec zadel en ze zijn heel erg gewild dus ik denk dat als je je zadel naar een maand of 7 niet meer nodig hebt, dat je het weer snel kunt verkopen Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-01 16:22

Wat voor prijzen zal ik ongeveer op moeten rekenen voor een net tweedehands Wintec vzh zadel?
(liefst met equisuede)


_________________
[img]../upload/363/user.gif[/img]bok, bok, bok [img]../upload/363/nut.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cody op 2001-08-12 17:33 ]</font>

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 17:16

Een nieuwe kost wel zo rond de fl 1000,-
Maar het voordeel van Wintec's is dat je de boom kunt verwisselen en hem dus weer 'passend' kunt maken voor een ander paard!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 18:57

Bij http://www.divoza.nl kun je kijken naar de nieuwprijs, dacht dat ze daar stonden?
Dan heb je een idee hoeveel een 2e hands kost/zou moeten kosten. Afhankelijk van wel/niet beschadigd enzo.
Verder kijk eens bij advertentierubrieken als marktplaats.nl, waar een aparte afdeling voor zadels enz. is?

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 19:34

ja sommigen kan je de boom van verstellen, dus past op ieder paard (zeggen ze)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 19:49

ik vind het persoonlijk zonde van je geld.
Zoals je zelf al zegt, nu rij je aldira, maar misschien rij je volgend jaar iets anders, ik vind het zonde van je geld om spullen aan te schaffen voor andermans paarden, maarja, ik kan mezelf niet vrij spreken Schijnheilig

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 07:18

Ik reed op een paardje van een vriendin van me, die had dus een zadel wat voor geen meter zat. Toen heb ik zelf een Wintec Pro 2000 aangeschafd, hij zit super. Maar ik had dat zadel nog geen 2 weken en ik kreeg ruzie met mijn vriendin. Ik kon dus ook niet rijden en zat met dat zadel wat ik nieuw voor f1100,- heb gekocht. Maar ik heb mazzel want deze week krijg ik waarschijnlijk mijn eigen paardje dus ik kan het zadel weer gebruiken. Misschien dat ik er een andere boom in moet laten zetten maar dat is bij een Wintec geen probleem. Ligt er dus helemaal aan wat je er zelf voor over hebt!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 13:13

Ik kan dus echt niet op een Wintec zadel rijden,

wel weet ik je te vertellen dat Wintecs op veel verschillende paarden passen en een 2e hands wintec kan je volgens mij al voor een klein prijsje aanschaffen,
waarom niet dus? Die centen zou ik er voor mijn rijplezier zeker voor over hebben!