Scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vlinder
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Noord Holland

Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 11:15

Mijn merrie is 4 jaar lang geschoren voordat ik haar kocht, nu scheer ik haar 2 jaar niet nu ik haar heb, alleen het haar is erg lang en ze komt moeilijk uit haar wintervacht. Afgelopen jaar heb ik haar al vroeg onder deken gezet maar dat helpt niet. Wat zijn de ervaringen met scheren? Is het een goed idee om haar voor aankomende winter te scheren? (ik weet dat we eerst nog lekker de zomer krijgen, maar dan zijn de tips al binnen beter te vroeg dan te laat) Wanneer kan je dat het beste doen, hoevaak en kan ze naar buiten als ze geschoren? Tips?

Groetjes
Laatst bijgewerkt door Vlinder op 13-05-03 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:17

Ik zou hem nu niet meer scheren. Scheren kan je het beste doen voor januari.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:30

Als ze echt moeite heeft met haar winterhaar te verliezen zou ik haar wel scheren want anders gaat ze er wel last mee krijgen. Veel te warm hoor!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:32

poetsen tot je een ons weegt, en lijnzaadolie door het voer.
Een gezond paard wat niet bejaard is hoor normaal door zijn winterhaar te komen, en dan is scheren niet nodig (geduld wel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:06

Wanneer je paard last krijgt van dat dikke pak haar moet je scheren of je training aanpassen. Een paard dat dik in het haar zit kan niet zwaar getraind worden ivm de afvoer van warmte via de huid.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:22

Ik scheer persoonlijk mijn paard 2 a 3 x per jaar maar ik heb altijd op wedstrijdstallen gewerkt dus ik scheer al heel lang en heb ook een eigen apparaat maar je kunt het nu idd met lijnzaadolie proberen en heel veel rosborstelen.... en een klein tructje laat je paard onder een deken staan ook bij wat warm weer ze mogen niet staan te zweten maar door de warmte laten ze wel wat sneller hun vacht los....