Wedstrijd Zuidwolde 20 april

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missgoldy

Berichten: 648
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 00:57

Verward Verward Mijn eerste reaktie die ik op bokt heb geplaatst heeft al heel wat stof doen opwaaien. Ik werd door het bestuur van de mensen die de Woodland Spring Trophy organiseren benadert omdat er een boos telefoontje was gekomen. Het leek alsof ik een hetze tegen Regina aan het maken was. Ik ben me echter van geen kwaad bewust :. Ook ik vind dat we het beter SAMEN kunnen doen dan iedereen maar tegen elkaar opstoken. Zoveel keus is er nog niet.
Ik heb alleen maar gereageerd omdat er mensen waren die niet blij waren met een niet erkende jury. Die mensen wilde ik een kans geven om nog een wedstrijd te rijden met een jury die wel erkend is. Meer niet!!
Dus bij deze, laat een ieder zijn of haar eigen keuze maken Party!! .

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:46

Misschien kwam het wel zo over bij verschillende mensen. Een beetje ongelukkige woordkeus en de prompte reactie hebben met het aanbod dan eens een echte wedstrijd te rijden of tenminste een zogenaamde erkende ,dat dan losgemaakt. Regina organiseert al jarenlang wedstrijden, ook een van de voortrekkers dus, erkende. door de WRAN dan want die worden op hun beurt niet door de rasverenigingen erkend als je zo wilt en voordien de zogenaamde niet erkende. En.. ze deden allemaal mee. Omdat er nu een groepje begon te muiteren, die overigens niet mee deden, tegen een jury wat uiteraard zijn weerslag vind op de organisatie van deze wedstrijd zul je je inderdaad moeten afvragen hoe het dan wel bedoelt is.
En nu we toch bezig zijn over erkend of niet erkend. Wie beslist in vredesnaam hierover? Ik kan bijvoorbeeld stellen ik erken de juryleden van het AQHA, ApHC en de APHA maar niet die van de WRAN. Dan is een wedstrijd gejureerd door één van deze mensen voor mij persoonlijk dan ook een met een niet erkende jury. Zo kan je nog wel een tijdje doorgaan. LET wel ik schreef STELLEN, voordat iemand er weer iets van maakt wat ik niet heb geschreven of bedoelt.!!!!
Je moet echter voorzichtig zijn met van de daken te toeteren dat deze of gene die jureert geen "erkenning" heeft van welke vereniging dan ook. Je hebt het weer eens van horen zeggen omdat mensen het met deze persoon niet eens zijn, maar WETEN doe je het dus niet. Als iemand al zoiets gaat beweren, dan zal hij/zij dat ook eens moeten bewijzen. Om zomaar iets te roepen wat iemand in de openbaarheid kan beschadigen is nogal grof.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:21

Citaat:
En nu we toch bezig zijn over erkend of niet erkend. Wie beslist in vredesnaam hierover? Ik kan bijvoorbeeld stellen ik erken de juryleden van het AQHA, ApHC en de APHA maar niet die van de WRAN. Dan is een wedstrijd gejureerd door één van deze mensen voor mij persoonlijk dan ook een met een niet erkende jury. Zo kan je nog wel een tijdje doorgaan.


Een jury is erkend als hij/zij examen heeft gedaan bij de desbetreffende organisatie dus AQHA/NRHA/APHA/ApHC/WRAN. Als je het examen niet haalt, krijg je ook geen jurykaart en mag je niet op deze wedstrijden jureren. De organisaties beslissen het dus door middel van een examen.

Groetjes, Gisela

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:12

Ja, Gisela is me bekend. Het was ook maar een "stelling" verder niks.

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:07

missgoldy schreef:
Dus bij deze, laat een ieder zijn of haar eigen keuze maken Party!! .


Zo is het!
Je wordt niet gedwongen om ergens aan mee te doen en als het je niet aanspreekt, doe het dan gewoon niet. Het is altijd makkelijk om een organisatie of jury af te kraken, maar kijk gewoon naar jezelf. Als het kan, zoals Romkabouter al aangeeft, via de video, dáár leer je pas veel van....

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 17:54

Alle wedstrijden die ik heb gereden staan op video, en daar leer je inderdaad veel van. Ik heb ook meegedaan in Zuidwolde, en ik vond zelf dat ik niet zoveel met mijn eindscore kon. Omdat deze score's veel hoger lagen dan op andere wedstrijden die ik heb gereden, vond ik het moeilijk vergelijken. Ben ik nu vooruit gegaan of niet? Dus laat ik de video aan m'n instructrice zien, en dan hoor ik van haar wel hoe ik gereden heb! Ik wist niet dat de jurering zou kon verschillen met andere wedstrijden, maar dat weet ik nu voor de toekomst. Ik hoop in ieder geval dat er genoeg wedstrijden zullen blijven georganiseerd worden..

Trouwens, Mayflower nog gefeliciteerd!

skybandit
Berichten: 36
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 14:33

skybandit schreef:

...op wat schoonheidsfoutjes na(bij de uitreiking van de reserve champion bij de beginners werd een verkeerde persoon naar voren geroepen...



Op verzoek van alpenquarter die mij verkeerd begrepen had en dacht dat ze ten onrechte reserve champion was geworden, nog even een toelichting op bovenstaande uitspraak:

Bij de uitreiking van de reserve chapmpion prijs werd eerst Maria Herbers per ongeluk naar voren geroepen, terwijl Alpenquarter naar voren geroepen had moeten worden.

Na een poosje toen Maria al in de bak stond te wachten, kwam men erachter dat Alpenquarter reserve champion was ipv Maria.

Toen werd Maria weggestuurd en Alpenquarter opgeroepen. Deze was net bezig haar paard op de trailer te zetten en kon dus niet zo snel reageren. De organisatie riep toen om dat Alpenquarter zelf de prijs op moest halen en als ze niet zelf in de bak zou komen, iemand anders alsnog reserve zou worden.

Sorry hoor, maar eerst roepen ze de verkeerde op en dan beginnen ze ook nog eens te drammen en te dreigen.... Slordig ...

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 14:47

Ik wilde heel graag nog even terugkomen op hetgene dat ik heb geschreven in dit topic.

Naar ik vernomen heb, heeft Regina dit topic gelezen en was ze er uiteraard niet zo blij om. Toen ben ik gaan lezen wat ik zelf heb geschreven en achteraf ben ik daar ook niet zo blij om Scheve mond

Ik had niet die opmerking over dhr. Slootstra moeten plaatsen, dat was onder de gordel. Hiervoor mijn excuses, ik zal mijn commentaar op personen de volgende keer achterwege laten.

Verder is het ook nooit, maar dan ook helemaal nooit mijn bedoeling geweest om Regina of haar wedstrijden de grond in te trappen. Ik kan me voorstellen dat ze na het commentaar dat ze elke keer krijgt, op een gegeven moment geen zin meer heeft om nog wedstrijden te organiseren. Dat is mijn bedoeling in ieder geval nooit geweest.

Dus bij deze: mijn excuses.
Verder hoop ik dat je gewoon doorgaat met het organiseren van wedstrijden, want zoals ik al eens in een eerder topic heb gezegd: dit soort wedstrijden zijn prima wedstrijden voor mensen die nog niet aan het 'grotere' werk toe zijn, maar toch alvast eens ervaring op willen doen.

Ík zal in ieder geval opletten dat mijn eventuele commentaar op een wat minder lúllige manier overkomt!

alpenquarter
Berichten: 191
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Wijnjewoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-03 19:10

Hopelijk sluit dit onderwerp zich nou af Lips are sealed , ik had namelijk niet zoveel negatieve reacties verwacht en nu voel ik me een beetje schuldig omdat ik dit topic heb geplaatst Verward . Als Regina dit leest; ik rij altijd met veel plezier bij haar wedstrijden Lachen en ik vind het ook altijd heel gezellig. De hele familie is er altijd druk mee bezig maar hebben altijd tijd voor een babbeltje. En inderdaad het is een hele organisatie en als je dan zo'n berg commentaar over je heen krijgt is dat niet leuk . Zet zelf maar eens een wedstrijd op touw, denk dat het vies zal tegenvallen.
Dus Regina; Hopelijk blijf je deze wedstrijden organiseren en Wran-wedstrijden, want misschien gaat er wel es wat mis, ik vind het toch heel knap dat je het toch weer voorelkaar krijgt en dat in een altijd opgewekte stemming *LOL*
Veel succes met je nieuwe aanwinst(en)