ik heb een optie op een paard jippie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

ik heb een optie op een paard jippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 00:47

jah.. ik hoorde dat iemand nog 2 veulens heeft, die die weer wil verkopen.
voorlopig staan ze nog in de wei, maar ze worden over een half jaar ingereden.

maar nu zit ik ff met een probleempje, ik heb nog geen geld Huilen
gelukkig kan ik hem, als ze nog niet weg zijn, over een jaartje kopen.
lijkt me wel leuk om op een jong paard te beginnen weer.
helemaal groen zou natuurlijk het mooiste zijn, maar daar heb ik nu nog geen geld of tijd voor. waar ik hem dan neer zet is ook nog even een probleem.

ik ga misschien over een weekje of 3 a 4 kijken hoe ze zijn. wel een beetje spannend.
mn ouders zijn het er nog niet mee eens al koop ik nu al een paard, over een jaar zou ik nog een kleine kans hebben, maar moet wel alles zelf betalen, en zelf alles regelen enz. tja, dat krijg je als je ouders er geen verstand van hebben.

joh ik heb er nu alweer zin in.. wordt mn eerste paardje, ze zijn allebei kwpn-er geloof ik, das mooi, daar houd ik wel van. over ouders etc weet ik nog niks, de prijs zal zo liggen tussen de E1500 en E2000, mag dus nog ff hard werken. moet dan ook nog gaan zoeken naar ander werk zodat ik genoeg geld bij elkaar krijg om het te onderhouden, en ook nog wat over houd voor mezelf.

ik weet nog niet wat ik er dan mee ga doen, als het klikt dan houd ik hem, als het wat minder goed gaat denk ik erover om het nog te houden, als het niet goed gaat, dan verkoop ik hem weer door, en ga weer opzoek naar een andere. misschien ga ik dan wel kijken naar een jonger veulen, dan laat ik hem eerst een tijd in de wei staan nog totdat ik weer thuis woon, en er iedere dag tijd voor heb.

als ik deze koop over een jaar, dan neem ik hem waarschijnlijk wel mee naar deurne, als hij aan de eisen voldoet. als ik hem dichter bij huis laat staan moet ik iemand vinden die ermee om kan gaan, en ook nog een beetje op niveau kan rijden. maar dat zie ik dan allemaal weer.

nouja, dit wilde ik ff kwijt.

greetz jef

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 01:04

palousa_boy schreef:
jah.. ik hoorde dat iemand nog 2 veulens heeft, die die weer wil verkopen.
voorlopig staan ze nog in de wei, maar ze worden over een half jaar ingereden.



Veulens die over een half jaar worden ingereden ??????

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 01:20

jah ok... zij al ff ouder.. sorry

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 09:01

paarden tot 5 jaar noem je veulens! dit om aan te geven dat ze nog jong en onvolgroeid zijn en je dus nog niet alles van hun kunt vragen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 09:22

Sorry, maar mij klinkt jouw verhaal een beetje wazig in de oren. Je hebt een optie genomen op een paard dat je nog nooit hebt gezien, dat je niet kunt betalen en waar je ouders ook niet achter staan? Is dat wel reeƫl?
Hoe wil je dat allemaal gaan regelen?
Lijkt me ook niet slim om zoiets achter je ouders rug om te doen. En weet die verkoper wel dat je je zaken nog helemaal niet voor elkaar hebt? Ik vind het ook nogal vreemd dat je er nu al rekening mee houdt dat je dat paard meteen weer gaat verkopen als hij niet leuk is...
Dromen mag, en daar is niets mis mee, maar hou daarmee geen andere mensen voor de gek!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 10:57

Zou je niet eerst ander werk zoeken, zodat je zeker weet dat je genoeg geld hebt, en het paardje kan onderhouden voordat je op zoek gaat?
Verder ga ik helemaal met Linda250 mee.
Bovendien hoort dit volgens mij niet helemaal om VMR

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 20:44

ok.. ok.. staat misschien verkeerd, maar wist even niet waar ik deze nou neer moest zetten.
verder staan mijn ouders bijna NOOIT achter mij.
ook is het nog niet zeker dat ik dit paard ga kopen. ik heb nog geen contact gehad met de eigenaar, maar ik werdt erop gewezen door mijn instructrice. zij weet ook wel hoe een goed, gezond paard eruit ziet, en ik ga dus kijken over een paar weken of het Uberhoubt wat is voor mij, vraag ik of er papieren zijn enz... maar dat zie ik dan wel weer.
verder ben ik ook al aan het kijken naar ander werk... misschien blijf ik wel werken bij de dierenarts waar ik over een paar weken mn stage ga doen, mits dat mogelijk is, anders ga ik ergens anders kijken. dat komt wel goed.
en de rest dat ik dan nog niet rond heb.. dat zoek ik over een poosje wel uit. eerst maar het paard zien en de eigenaar spreken.
verder zit ik er nog niet aan vast, dus als ik het allemaal niet kan regelen, dan gaat het gewoon naar iemand anders toe.

oja.. en waarom zou ik jullie voor de gek houden met zoiets, zo ben ik helemaal niet, maargoed dat weten jullie ook niet.

greetz jef

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:24

palousa_boy schreef:
oja.. en waarom zou ik jullie voor de gek houden met zoiets, zo ben ik helemaal niet, maargoed dat weten jullie ook niet.


Ik bedoel ook niet dat je ons voor de gek zou houden. Ik bedoel dat je eerlijk moet zijn tegen je ouders en tegen de eigenaar van die paarden.
Die eigenaar wordt er niet blij van wanneer blijkt dat je het paard niet kunt onderhouden. Als je toezegt te kopen, denk dan eerst eens heel goed na over hoe je dat allemaal denkt te gaan doen.
Verder vind ik het niet verstandig om zoiets buiten je ouders om te regelen. Daar komen allicht problemen van.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:58

ja vind ik ook, snap het niet helemaal.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:24

je hebt een optioe op het paard maar nog geen contact gehad met de eigenaar?
je loopt nog stage maar verwacht wel een baan te krijgen bij de dierenarts...
sorry hoor maar klinkt als een pennymeisje.....kun je niet op zoek naar een verzorgpaard? dan heb je niet zoveel kosten, wel het plezier...
en over dat je ouders bijna nooit achter je staan: ik zou ook niet willen dat mijn jonge dochter zonder al te veel inkomen met een paard thuiskwam....