western paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

western paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 15:17

Hoi,
ik ben op zoek naar informatie over westernpaarden, wie weet waar ik het beste kan zoeken.
Ik had een arabier waar ik een tijdje western mee heb geprobeerd te rijden, op zich ging het wel aardig, we vonden het allebei heel leuk.
Door omstandigheden heb ik mijn paardje moeten verkopen, maar ik denk erover om toch weer een paard aan te schaffen, nu nog niet, maar over een jaar of 2/3..... het type westernpaard (quarter of paint) spreekt me wel aan, qua uiterlijk dan.
Van het karakter weet ik nog niet zo veel.
Zijn ze lief en makkelijk in de omgang, of ook van die heethoofden zoals mijn arabier was. Kan je er ook dressuur mee rijden, dus met verschillende zadels, de ene dag western en de andere dag dressuur of springen, of zijn ze daar niet echt geschikt voor. Mijn arabier wilde dus absoluut niet springen terwijl ik dat op zijn tijd dus best leuk vind...... zo heb ik nog wel een aantal vragen. Weet iemand misschien een site waarop ik antwoorden kan vinden?

alvast bedankt!

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 10:13

niemand?

Willeke

Berichten: 176
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:48


Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:52

Als je iets naar beneden kijkt dan vindt je een topic over dressuur met een quarter.
Je zou eens op een stal kunnen gaan kijken en zelf kennis maken met het ras.
Mijn eerste kennismaking met quarters was bij Burgmeijer. Ik heb daar een beetje rondgewandeld en men heeft mij globaal wat uitleg gegeven.
Ik vind het over het algemeen hele vriendelijke, werkwillige paarden. Meestal rustig van aard. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Maar daarom lijkt het me het beste als je zelf eens wat in het rond gaat kijken!

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 21:57

zal ik doen!

alpenquarter
Berichten: 191
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Wijnjewoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:02

In principe maakt het ras niet uit of deze in de western mee kan lopen of niet. De quarters hebben wel al een natuurlijke aanleg voor deze sport ook mede door hun bouw. Maar het gaat er vooral om wat jij je paard leert enn op welke manier. Elk paard zou in deze tak van sport mee kunnen lopen. De grotere paarden zullen wel veel meer moeite hebben in bv de trail parcouren, waar de hindernissen soms vrij krap zijn. maar niets is onmogelijk, hoor!

talouch
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Hesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:56

Dat klopt ik rijd western met een groninger (164) zij heeft diverse wedstrijden gereden en is eerste en tweede geworden in pleasure en reining. Ik maak alleen gen glidingstops odat ik dat niet goed vind voor haaar benen. Zij heeft altijd dressuur gereden en met haar tiende ben ik western gaan rijden. Ze is nu veel meer ontspannen dan bij dressuur.

talouch
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Hesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:56

beetje te snel gtypt ik bedoel natuurlijk slidingstops.