Verslag van een avond die niet helemaal goed ging

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Verslag van een avond die niet helemaal goed ging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 12:06

Je hebt van die momenten, dan weet je zeker dat iemand daarboven een enorme pesthekel aan je heeft. Gisteravond had ik dus zo’n moment. (sorry, beetje lang verhaal geworden)

Laat ik even bij het begin beginnen. Sinds kort heb ik een bijrijdpaard. Hij heet Nike, is een ruin van zeven jaar, draver, voskleurig, heel leuk beestje. Hij staat op een kleine stal in Pijnacker, vlakbij manege het Blauw Gele Vendel, waar we van de bak gebruik mogen maken. Ik rij hem twee keer per week en twee keer per maand heb ik privéles met hem. Tot zover allemaal leuk. Maar gisteravond…

Het begon al bij het poetsen. Ik was zo dom geweest om de poetsbox open te laten staan. Staat de jonge hond des huizes ineens voor me, met een bandagerol in z’n bek! Wel verdorie. SPETTER! Af, geef, laat los, neer, het maakte allemaal geen indruk. Spetter bleef enthousiast kwispelen; gaan we spelen? Uiteindelijk dat ding terug gekregen, maar hij had er nog meer gejat. Hele erf afgezocht en ik heb er nog één terug kunnen vinden (zeiknat natuurlijk), de ander is echt vermist.

Ondertussen was het alweer vrij laat en donker geworden, snel andere bandages uit de kast getrokken, opgezadeld, lichtshow om gedaan en naar de weg gelopen. Nike was superdruk, dribbelde alle kanten op bij het opstijgen, uiteindelijk met z’n kont naar de weg gezet en dat werkte beter. Bij de manege aangekomen wilde hij het erf niet op. Er kwam een auto aan, dus ik kon niet al te lang lopen rotzooien. Uiteindelijk Nike op een parkeerplaats gezet, auto voor laten gaan en het nog een keer (en nog een keer en nog een keer) geprobeerd. In de bak liep Nike weer te mekkeren, hij wilde absoluut niet voorbij een bepaald stuk. Bleek het de vlag te zijn die daar hing te wapperen. Heel eng natuurlijk! Het rijden op zich ging nog wel aardig. Nike wilde eerst niet door de plassen heen, maar aangezien de hele bak daarmee vol lag, kon hij dat echt vergeten. Doorlopen! Daarna was hij best braaf, ging het koppie netjes naar beneden en was hij lekker voorwaarts. Hij deed echt weer z’n best. Lachen Het aangalopperen ging alleen voor geen meter, maar daar heeft hij ook nog veel moeite mee. Na zo’n drie kwartier deken omgefriemeld en zonder problemen teruggestapt.

Daarna nog grote problemen problemen gehad met thuiskomen en toen was mijn 'rampenavond' voorbij. Morgen weer een nieuwe kans, dan loopt alles hopelijk wat soepeler!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:36

Ik ken dat gevoel!! Echt van die dagen dat je beter in je bed had kunnen blijven liggen

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:26

Bekijk het maar zo: vandaag kan het (uh: hopelijk) alleen maar beter gaan! (dachten we misschien wel heel optimistisch? *LOL* )

Ga daar maar gewoon van uit! Pling
Uh, dit is geen garantie...

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 09:32

Jola schreef:
Ik ken dat gevoel!! Echt van die dagen dat je beter in je bed had kunnen blijven liggen


En dat je blij bent als je eindelijk weer in je warme bedje ligt!

Enne, vanavond ga ik er weer met frisse moed tegenaan! De poetsbox gaat op slot en ik hobbel vanmiddag even naar de ruitershop voor nieuwe bandages. Als iemand nou nog die windmachine zo tussen zeven en tien uur even uit zou willen zetten ben ik helemaal happy. Tong uitsteken

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:11

JoT schreef:
Als iemand nou nog die windmachine zo tussen zeven en tien uur even uit zou willen zetten ben ik helemaal happy.


Dat vind ik een pracht idee! Ik heb zelf vanavond om 8 uur les en ik wil nou toch wel eens galoperen Mistral trekt zich niets van die wind aan, maar het baasje wordt er wat zenuwachtig van, dat krijg je als je altijd hebt gereden op paarden die wegschoten van hun eigen scheet. Haha!

Ik hoop dat het jou vandaag beter afgaat dan van de week!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:31

Hoi JoT
wat leuk dt je bij de bgv rijdt, van wie heb je les?
en even offtopic; hoe is het met het zusje van Mazzel????