Hoe gek moet je zijn???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Hoe gek moet je zijn???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 13:17

Gister om 5 uur opgestaan (eigenlijk dus 4 uur dankzij zomertijd) om alles klaar te maken, paard te vlechten en op pad te gaan om om kwart voor 9 proef te rijden. Het ging goed en het was leuk, maar mijn paard vond me echt niet wijs toen ik hem om 6 uur ging voeren! Ik denk dan zelf ook weleens: is dit normaal? Wie is er zo idioot om voor zijn hobby dit soort acties op onchristelijke tijdstippen uit te voeren?
Ja ik dus, moet volgende week om tien over 9 starten....Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar soms twijfel ik wel eens aan mijzelf..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 13:19

Vroeg is id wat, maar ik vind laat nog vervelender...
Ik moest de laatste paar keren iedere keer zondag 's avonds starten, zo zonde vind ik dat.
Als je vroeg moet ben je voor de middag nog terug zodat je nog wat van je zondag over hebt.

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 13:58

Dat is dus de reden dat ik vaak de avond van tevoren vlecht en de spullen allemaal klaar leg.
Ik ben ook wel eens om één uur 's nachts terug gekomen van een uitgelopen concours. Daar wordt je ook niet echt blij van...

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 14:19

J dat wil ik wel maar dan schuurt hij ze er s nachts uit..... Boos!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 14:45

Ik vlecht zelf ook altijd net voordat ik inlaadt, mijn paard laat ze waarschijnlijk wel zitten maar ben een enorme pietlut en zo zijn ze toch het netste.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 15:19

Ik dnek dat we ons allemaal wel eens afvragen wat we eigenlijk aan het doen zijn...Verward
Wij zijn voor een cross eens om kwart over vier gaan rijden...Dan voel je je toch echt wel maf hoor (maar het was nu eenmaal drie uur rijden en ze hadden mij om negen uur gezet en ik moest voor de dressuur de cross al een keer gelopen hebben...)

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 15:29

ik vind het altijd geweldig als het zo vroeg is! lekker en dan gingen we zomers met de hele vereniging achter elkaar an! echt geweldig! maar nu ik M1 en M springen ben moet ik steeds zo laat! laat mij maar in de vroegte!!!!!!!!!!

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 15:38

Ach Lot, jij was zeer waarschijnlijk ook weer vroeg terug.

Vroeger toen ik nog bij de ponyclub reed, was je pas veel tijd kwijt aan wedstrijden rijden. Alle pony's gingen op de vrachtwagen dus als de eerste om half 9 moest starten waren we vaak om 6 uur al op pad.
Toen had je ook nog de verplichte parade dus vaak was je niet voor 7 uur 's avonds weer terug.
Lange dagen, maar wel beregezellig!!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 16:09

Mijn vader moet op zondag altijd uitslapen als die vrij heeft en als ik dan een wedstrijd heb en vroeg moet starten vind die dat dus niet leuk
Zelf ben ik er ook niet altijd zo blij mee hoor. Zondag moest ik eigenlijk eerst op 9 uur starten. Dan moest ik dus hier van half om half 7 weg... Mijn vader zag dat natuurlijk niet zitten(en ik moet eerlijk zeggen, ik ook niet want ik kan dan echt niet uit mijn bed komen ). Toen had ik maar naar de wedstrijd gebeld om te vragen of ik wat later kon starten en dat kon gelukkig Me vader (en ik Haha! ) weer blij Party!!
Rond 11 uur starten vind ik de ideale tijd

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 16:50

Ach, paarden, tis een way of life he? Haha!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 17:32

Ik heb 13 april ook iets moois... 1e proef om half elf, 2e proef (zelfde paard)om twee uur!!! Een vriendin van mijn moet om tien uur en half vier!!! Gewoon twee dressuurproeven met hetzelfde paard... is normaal toch +/- 5 min na elkaar?!??!?

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 17:33

Ik heb 13 april ook iets moois... 1e proef om half elf, 2e proef (zelfde paard)om twee uur!!! Een vriendin van mijn moet om tien uur en half vier!!! Gewoon twee dressuurproeven met hetzelfde paard... is normaal toch +/- 5 min na elkaar?!??!?

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:26

hey gomir datr was zeker in nijerbekoop ?
wij moesten ook een x te crossen in friesland (nijerbekoop klein plaatsje bij egypte)
en daar moestem we om half 4 weg `s ochtends

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:29

ja vond ik altijd geweldig! smiddags laat de parade! in 1997 hadden we tijden het NH kampioenschap ene parade in het donker! we waren uiteindelijk pas om 12 uur snachts thuis! dat was wel heeeeeeeeel erg!!!!! en we stonden er ook al vroeg in de ochtend! je moet er wat voor over hebben!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 19:30

Oef, dat is inderdaad wel errruggg vroeg! Vooral nu die zomertijd net is ingegaan...

Maar eerlijk gezegd als ik mag kiezen rijd ik zelf altijd liever 's morgens dan 's avonds. Dan heb je op tijd alles weer klaar.
Ik moest nu twee zondagen achter elkaar laat starten, maar dat vind ik toch ook niet alles.
Eer dat je dan terug op stal bent en alles klaar hebt.

Maar ja, helaas hebben we het meestal niet voor het zeggen...

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:48

Hahaha, ken dat... 's morgens om half 6 staan vingerverven omdat je de kentekenplaat nergens kunt vinden en na een lange dag 's avonds om 8 uur weer thuis...Vond het ook helemaal niet raar dat mijn paard zich om liet vallen in het dikke stro... Maar in de ponytijd was het bij ons 's morgens om 7 uur ongeveer inladen en 's avonds 7 uur weer thuis... en een lol dat we hadden... en dan 's avonds met z'n allen stappen... alsof je elkaar tijden niet gezien had...

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:08

tsja ik heb een keer gehad moest ikom 9 uur en het was dik een uur rijden dus om half 7 weg gereden. om half 5 bij queen moest nog vlechten alles, dat dier lag nog te slapen keek me aan van ga ff weg, en zelf de koeien waren nog in rust en ik was lekker vrolijk wakker...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:08

ik had ook zoiets moois. we hebben alleen een buitenbak. dus we kwamen op het mooie idee dat die veel te stoffig is het smiddagds na enkele dagen zon. dus wij extra om 5 uur opgestaan zodat we vroeg konden rijden en voeren enzo dat ik nog in de bak kon ipv in de wei want dan hing er nog condens in de bak. ben ik aan het rijden zo vroeg begint het te regenen Boos! bak weer vochtig en goed om te rijden...voor nix om 5 uur opgestaan...had gvd nog 2 uur kunnen blijven liggen Boos!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 23:41

mrnino schreef:
hey gomir datr was zeker in nijerbekoop ?
wij moesten ook een x te crossen in friesland (nijerbekoop klein plaatsje bij egypte)
en daar moestem we om half 4 weg `s ochtends


Friesland rijd ik geen 3 uur over hoor, zit met een klein half uur al op de dijk *LOL*
Volgens mij was het Ede of Barchem ofzo Verward In ieder geval compleet aan de andere kant van het land Knipoog

Egypte is trouwens wel een eind rijden Tong uitsteken (de cross is in een natuurgebied dat Egypte heet en dat ligt bij Nijeberkoop Knipoog )

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 14:54

Nou mijn knollie was helemaal op, die had ook een halve nachtrust gehad. Hij heeft de rest van de dag als zombie in het land gestaan en gister ook alleen stapmolen en land gehad. En vandaag richting bos. Zodat hij weer een beetje fit is want zondag moeten we weer vroeg starten….ik dacht dat ik dat in de B al genoeg had gedaan! Maar ja. In ieder geval missen we dit keer niet het uurtje van de zomertijd!!

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:12

Met van die vroege wedstrijden heb ik echt een probleem. Met late wedstrijden ook, trouwens. De manege is nl geopend vanaf 8.30 u en gaat om 6 uur dicht op zaterdag en zondag. En de manege-eigenaar maakt voor niemand uitzonderingen. als je dus vroeg moet starten of laat, dan zul je ergens anders een stal moeten regelen. Echt balen is dat, zo'n niet meewerkende staleigenaar. Alleen het probleem is dat Duvel niet van mij is, en de eigenaar wil niet van stal verhuizen en die vind ook dat als ik er niet kan komen, ik maar niet moet starten, meestal Voor de selecties heeft ze een uitzondering gemaakt, toen mocht Duvel op de manege waar de wedstrijd gehouden werd overnachten. Maar goed, lastig blijft het wel.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 09:02

Ik moet zondag (Overloon) 's ochtends om kwart voor 11 een proef rijden (selectie kring) en 's middags om kwart voor 3! Gewoon 2 proeven op een dag in dezelfde klasse. Ik ga mooi tussendoor naar huis met mijn paard, het is gelukkig toch vlakbij...

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 09:41

Ik heb komende zaterdag in A'dam een wedstrijd (lipizzanerdag, erg leuk, iedereen komen kijken Haha! ) Dat is dus ong 3-3.5 uur rijden, moet om 12:15 rijden, en daarvoor paard nog schoonmaken. Heeft geen enkele zin om dat de dag er voor te doen (wel wat gedaan natuurlijk), dus dat wordt ook weer half 5 opstaan.
leuke hobby

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:41

Ik sta ook vroeg op als het moet en ik vind het helemaal niet erg! Ik vind invlechten ontspannend. En een avond van te voren doe ik niet.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 14:01

Nou ik ben 's ochtends niet zo best! Ik vind het fijn dat je niet met uitloop enzo te maken hebt van proeven, maar om 6 uur op stal vind ik niet heel grappig, vooral niet als ik de volgende dag deacht wordt productief op mijn werk te zitten. Ga dus nu al bijslapen omdat ik zondag wéér om 5 uur opmoet!!!