* Sla olie meer energie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

* Sla olie meer energie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-01 14:36

Haha!
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 29-11-02 01:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 18:05

olie schijnt inderdaad meer energie te geven, maar hoe duurzaam dat is weet ik ook niet.
Momenteel voer ik mijn paard wat zonnebloem olie bij voor zijn huid om de haarzakjes te helpen. Meestal helpt dat wel, ik doe dat alleen bij het verharen. Van extra energie merk ik weinig, waarschijnlijk ook omdat die energie weer opgaat in het verharen.
Ik ben ook erg benieuwd hoe dit nu precies zit.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 20:35

Wij hebben de tip gekregen van de fokker van Voltrack (heethoofdje), ging vooral over vermakkelijking van het verharen ed. Een dierenarts zei ook dat je met 1 eetlepel olie (zonnebloem olie schijnt het beste te zijn) genoeg energie geeft om een paard 160 km te laten lopen. Lijkt mij stug, maar in olie zit wel veel vet en dus energie. Let op voer met vet en eiwitgehaltes, dat zijn de energie leveranciers. Mijn paard (erg gevoelig voor spierbevangenheid) geef ik altijd zo min mogelijk van dat soort dingen, omdat hij dan uit elkaar klapt, en na een paar daagjes rust juist in elkaar klapt.

Laui

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 21:25

De energie in olie (vetten) is lang niet zo effectief als die van suikers (koolhydraten). Als het je puur gaat om wat extra "power" zou ik eerder iets meer brok geven. Plantaardige olie heeft altijd wel een positief effect op de huid.