4/5 Maart Amersfoort (+kür)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:30

mooi dat het met Joop nu redelijk goed gaat Bettine!

Ik doe niet mee met de kur, ga ik echt niet redden als ik pas om 11 uur thuis kom en 's ochtends om half 10 weer naar roosendaal moet, wordt wel beetje teveel dan. Vind het wel jammer want vind kur rijden echt heel leuk
Ik ga wel met iemand mee in de Z1 om te groomen.

Melanie15
Berichten: 2702
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Slagharen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:08

Ik weet nog niet zeker of ik ga kijken, want er komt hier n vriend van mn vader en mn nichtje viert dr verjaardag, dus weet dan nog niet hoe ik in A'foort moet komen. Maar hoop het wel

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 14:08

Zou leuk zijn als je kan komen natuurlijk

Ik heb me net toch maar opgegeven met Joop
Hij is niet meer kreupel, maar heb hem dus maar 2 keer kunnen rijden nog voor morgen... Hij is niet super dus, maar hij moet toch wel een kürtje door kunnen lopen. Erg spectaculair zal het alleen niet worden

Lisa, ik heb dus mooi jouw plekkie alweer overgenomen

Melanie15
Berichten: 2702
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Slagharen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:18

Super Bettine!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 19:48

Ja ik ga het gewoon proberen hoor, vind t zo leuk nog een keer mn kür te rijden!

Verwacht er alleen niet te veel van, heb er 2 keer weer opgezeten in 1 maand nu
Hij liep behoorlijk 'tuttig' vandaag, maar kan ook door de wat harde bodem komen (hoop ik..).

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re: 4/5 Maart Amersfoort (+kür)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 01:09



Ik was gewoon 3e geworden
Had het totaal niet verwacht van te voren, mede dankzij mijn bijzonder slechte voorbereiding...!

Maar hij was best fijn te rijden, niet echt heel stijf ofzo.
Hij dook er af en toe een beetje op, waardoor het geheel wat beter had gekund, maar ik ben zeker trots op Joop! Super dat hij zo voor me wil lopen!

Stond bij de jury dus 3e met 65%, en met de publieksprijs stond ik ook nog 4e! Erg leuk dus

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 01:17

Super bettine
Jammer dat het een beetje uit de richting was, we waren graag komen kijken .
Hoe is het Jippie vergaan met lois?

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 01:20

Weet niet hoeveel % ze had, ik moest gaan zadelen voor de prijsuitrijking, en daarna was ze al weg

Heb haar wel zien rijden en vond het een leuke kür!
Lois vond de tribune best spannend, maar dat probleem hadden bijna alle paarden begreep ik.
Denk dat ze que percentage niet veel onder me zal hebben gezeten, zag er netjes uit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 11:15

Pfoe ik ben er weer. Ik lag gister om 2.00 uur op bad en toe had ik de puf niet meer om er iets over op te schrijven. Het was een hele onderneming gister. Op de heenweg hadden we problemen bij het vinden van de stal. Wij hadden er geen notie van dat we het militaire terrein op moesten, legitimatie inleveren, pasje halen, door de slagbomen heen en dan naar de manage.

Losrijden was buiten op een hele fijne bodem. Door de schaduwen was Lois wel een beetje van slag en bang maar gelukkig hadden we alle ruimte. Op een gegeven moment liep Lois buiten even zo te swingen en gruwelijk goed van de grond te draven dat ik er zelf kippenvel van kreeg. Toen ik hem daarin iets naar voren wilde rijden kwam hij nog meer van de grond maar dan wel met 4 benen tegelijk }>

De binnenbak was ook erg kijkerig, op de korte zijde is een tribune gebouwd dus dat was allemaal super spannend. Voor de proef heb ik hem vaak langs die korte zijde gestuurd om alvast te laten wennen en kijken en dat pakte goed uit. De kur verliep prima, ik had zelf ruimte om hier en daar dingen weer passend te maken op de muziek en Lois heeft zich super gedragen naar de tribune.

Bij de prijsuitreiking te paard werd ik niet opgeroepen en in die tijd kon je ook je protocol en CD ophalen. Het was toen al 23.00 uur en we rijden er toch wel een kleine anderhalf uur op. Ik heb die tijd benut om met de jury over mijn kur te praten en daar ben ik heel wat wijzer van geworden. Mijn choreografie is gelijk aan een klassieke proef en dat wil men niet zien in een kur. Daar laat ik dus heel veel punten liggen. De jury had die week net de bijscholing gehad met mevroiuw Withages en kon me precies vertellen wat ze wel graag willen zien. Ook mag de muziek een dynamischer en fragmentarischer. Ik kreeg complimenten voor mijn rijden en daar heb ik ook hoog op gescoord. Al die dingen hebben we goed in onze oren geknoopt! Al heel lang stond in de planning dat we in mei een nieuwe kur gaan maken en daar zullen we deze tips in meenemen.

Mijn score was 64% dus lang niet gek, ondanks alle kritiek!! Ik ben super trots.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 11:53

Leuk joh!
Nette score

Ik vond het jammer dat ik niet even meer met de jury heb kunnen praten. Bij de prijsuitreiking gaf hij nog aan dat hij daarna nog bleef en beschikbaar was voor vragen.
Maar helaas wilden mijn ouders zo snel mogelijk naar huis toe. Ergens wel begrijpelijk, die hadden de hele avond al op die tribune zitten kleumen!

Hij zei tijdens de prijsuitreiking tegen me dat ie wel kon zien dat ik goed geoefend had
(ik: eeeeh... Ja hoor!)
Heb maar niet verteld dat ik er de hele maand pas 2 keer op had gezeten

Melanie15
Berichten: 2702
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Slagharen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 13:24

Super Bettine! Gefeliciteerd. Ik heb 2 combinaties gezien, mn instructrice en die daarna. Mn instructrice ging best goed, was de 1e keer dat ze met dit paard kur reed, hij werd alleen in de galop een beetje heet. Die daarna vond ik niet super, vond de muziek niet echt bij haar paard passen. Heb jou volgens mij nog zien lopen Bettine

Melanie15
Berichten: 2702
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Slagharen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:42

Die na mn instructrice had dus gewonnen haha, bij het publiek stond ze helemaal niet in de prijzen. Mn instructrice was wel 5e bij het publiek

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 10:05

Gefeliciteerd Bettine!

Nou Jippie, dat is nog een goede score! En het feit dat je me de jury nog even hebt kunnen napraten is natuurlijk perfect.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 17:06

Thnx iedereen

@Melanie, jammer, die twee (jouw instructrice en die daarna) heb ik dus net niet kunnen zien omdat ik aan het zadelen/losrijden was.

Verder was ik het trouwens wel goed eens met de plaatsing, voor wat ik heb gezien (en van sommige weet ik wel zo ongeveer hoe ze rijden..)!

Misschien heb je mij dan zien losrijden?
Ik was degene die alleen maar aan een lang teugeltje aan het draven en gallopperen was

Melanie15
Berichten: 2702
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Slagharen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:37

Mm ik heb wel even gekeken bij het losrijden, maar dat was meer om te kijken of mn instructrice daar nog was, dus heb je niet gezien, sorry