Met twee paarden op les geweest...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-01 20:36

... Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap ...ben kapot nu! Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap
Maar het was wel leuk.
Vanmorgen om 9.30 op stal, natuurlijk was Imatador weer helemaal vies (gisteren gewassen!), dus die moesten we weer toonbaar maken.
Hele berg spullen mee en paardjes in de trailer. Voor het eerst naast elkaar, maar dat gaf totaal geen problemen. Party!!
Anderhalf uur rijden, Imatador in een box geparkeerd en Marillion opgezadeld en les gehad, hij ging heel fijn! Lovers
Halverwege ging de stalhulp stappen met Imi en nam toen Maril over om uit te stappen, kon ik in een keer door Slapen Slapen Slapen Slapen ...
Ik ben blij dat ik hem meegenomen heb, hij ging heel fijn en heb goede dingen geleerd om hem achter actiever te krijgen...was redelijk op de goede weg qua laag/rond/diep en daarna wat aanpassageren om hem bij te krijgen, maar dan kwam ie omhoog. Nu moet ie dat dus ook l/r/d doen en dan gaat het veel makkelijker *LOL* *LOL* Daarna loopt ie totaal niet meer stijf en laat goed los overal.
Volgende keer hoef ik dus alleen Maril mee, want met Imi kan ik thuis weer even zelf verder.
Maril uit box geplukt, paardjes weer in de transportbeschermers en weer anderhalf uur terug.
Zaaaaaaaaaalig geslapen in de auto!!! Gaaaap

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 20:38

Ben blij dat het zo goed gaat.

Slaap lekker voor zo je zal wel slapen als een roosje.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 20:40

aaah dat is fijn maar is het zo lang rijden dan alleen naar de les? of naar speciale priveles of stal?
kan me voorstellen dat je na anderhalf uur achter het stuur moe bent en dan nog paardrijden poepoe
en vonden de paardjes het ook een geslaaagde dag?

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 20:40

He naamgenootje!! Bij wie les je eigenlijk? Gewoon even nieuwsgierig. Hoe kan je in de auto slapen als je aan het rijden bent? Of reed er iemand anders? Wel druk hoor met 2 paarden op stap.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-01 20:50

Haha..idd naamgenoot!!!

Ik les bij Vivian v Tiel in Brummen...idd een dressuurstal...
Mijn man bestuurd de auto hoor, anders wordt slapen een heel gevaarlijke bedoening, hahahaha Party!!
Meestal ga ik alleen met mijn ruin, mijn hengst heeft 6 mnd stilgestaan met blessure, we zijn sinds 8 weken weer aan de gang. Om te kijken of ik goed bezig ben is hij nu voor het eerst meegeweest.

Suzanne, heb op die site gekeken uit jouw profile.....mooie paardjes rijd je daar hoor hee!

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 20:53

Haha, dus je was nieuwsgierig! Ik heb net de masterclass afgemaakt en nu zit in het eerste jaar een meisje wat ook bij Vivian van tiel lest, Sandra met een moeilijke achternaam, oudebrunnick ofzoiets. Misschien weet je wel wie ik bedoel.
Maar inderdaad leuke paardjes he? Ben er ook erg blij mee dat ik ze mag rijden. Wat zijn jouw paardjes voor cracks?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-01 21:01

Ja, Sandra ken ik idd! Zij toiletteert mijn paard, hihi!
Heel aardig meisje Party!!

Ik heb geen KWPN, maar een BWP, van Karate Kid vh Geelhof, een 7 jarige ruin van 1.75 die ik groen kreeg toen hij 4,5 was. Ik rijd nu een jaar wedstrijden met hem en ben nu M1+3, 2 keer M gestart.
Mijn andere paardje is een ggk Andalusische hengst die onder Eddy de Wolff v Westerrode heeft gelopen. Hij is in Spanje beleerd en kent alle GP oefeningen en spaanse pas..grijnz!!! Hij is inmiddels 17 jaar en heeft een blessure gehad, we trainen nu weer op Z nivo en hij gaat heel fijn, gelukkig Party!!
Hij staat ook ter dekking en in september en oktober hebben we premiekeuringen met hem (NL en B).
Onze allerleukste krack is de A welsh merrie van onze tweeling....een 1.15 kleine, pittige merrie...we willen haar binnenkort laten dekken.. Haha!

Groetjes Suzanne

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 21:27

leuk naamgenootjes die het met elkaar kunnen vinden Lachen ik dacht dat jij reed en dat je in de auto sliep vooordat je ging rijden
verkeerd begrepen maarja

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 10:53

Jee Suzanne, 2 paarden achter elkaar rijden in de les.... Nou, als ik prive-les heb kun je me na een half uur al uitwringen laat staan dat ik er 2 moet rijden!! Hoe houd je dat vol? Verward

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-01 11:17

Hihi...goed oefenen Silvia!! Ik rijd ze natuurlijk elke dag al achter elkaar, is wel minder intensief dan een uur priveles, maar ik ben het wel gewend om achter elkaar door te gaan. Soms rijd ik daarna ook nog paarden van anderen bij ons op stal....
Het scheelt al enorm dat de stagiaire daar meehelpt je andere paard over te nemen, want daar gaat veel tijd in zitten.
Ik was wel HEEL moe hoor, daarna, en het is ook niet de bedoeling om dit wekelijks te gaan doen. Marillion neem ik iedere week mee en wsch Imatador eens per maand erbij.... Gaaaap