Uitkijken als er zwelling ontstaat na vermeende insectenbeet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 09:29

Want ik ben 2 weken geleden dus naar ik dacht door een insect gestoken. Ik ben er mee naar de avondarts geweest en die heeft goed gekeken en dacht dat het geen teek was maar als het dikker werd moest ik ab halen. De volgende dag was mijn enkel dikker en ik dus naar mijn eigen huisarts, die zei dat het het stereotype beeld was van een reactie op een flinke prik van een paardenvlieg.
Nu na 2 weken is de plek nog niet weg, mijn enkel was wel weer dun maar rondom de beet werd het weer roder en dikker. En daar omheen een witte rand.
Ben ik vanochtend toch maar weer naar de huisarts gegaan. Moet ik meteen een medicijnenkuurtje halen voor 2 weken want het leek toch wel ontzettend veel op een tekenbeet Verward .
Maar goed moraal van dit verhaal is: kijk toch maar heel goed uit als je denkt gestoken te zijn dat het geen teek omdat het nu het tekenseizoen is. Maar er worden ok veel mensen gewoon door die rotinsecten gestoken waar na je ook een flinke zwelling kan oplopen.
Zo ziet het er nu uit [img]../upload/34/enkelteek.jpg[/img]
Volgens de GGD:"het eerste symptoom is vaak een rode plek die een week tot een maand na de beet verschijnt en die later verandert in een ring rond de tekenbeet"
Hier een link naar een presentatie over tekenbeten: http://www.xs4all.nl/~ehannivo/teken/sld001.htm
_________________
<font color="blue" size="2"><i>"Als je staart zoek is, heb je het volste recht om te Tobben"</i> -Eeyore </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-07-17 10:03 ]</font>

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 09:43

Getver!!!

Zal ook wel pijlijk zijn, of niet?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 09:44

getver! dat krijg ik altijd als ik door dazen gestoken wordt Boos!

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 10:09

(*&^)(*&%&^$&

Verdorie man,

Word hier echt zo kwaad van!!
Ik hoop dat je nu snel opknapt!!

Rotdokter Boos!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41661
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 11:39

Tja, dit is lastig maar het ergste aan dat hele teken verhaal is dat Lyme gebeuren Boos!

Maar hopen dat deze teek niet besmet was!

Beterschap!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 11:55

Ja en de lieve teek die mij te pakken had was dus daarmee besmet. Want ik heb nu, om de beet, een rode ring met daarom heen nog een witte ring gekregen(zie je niet zo goed op de foto). Stom rotbeest. Maar met de ab-kuur bestrijdt je gelukkig die ziekte.

_________________
<font color="blue" size="2"><i>"Als je staart zoek is, heb je het volste recht om te Tobben"</i> -Eeyore </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-07-17 11:58 ]</font>

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 11:59

bah wat vervelend
ik hoop echt voor je dat het meevalt.
wat een stomme doktorren (zit in de naam torren) heb je toch weer in deze wereld. krijg je echt neiging om ........ (vul zelf maar in)
'beterschap' dan maar

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 12:05

IEKS
Ik ben ook een keer gebeten door een teek, was super ontstoken en kreeg toen direct de mededeling van de dokter dat als ik kringen rond de plek zou krijgen, ik meteen terug moest komen. Ik moest het dus goed in de gaten houden ivm de ziekte van Lyme.
Gelukkig is dit bij mij niet gebeurd maar deze dokter was dus gelukkig WEL op de hoogte.
Heel veel succes, hopen dat de medicijnen aanslaan en dat je snel weer beter bent!

Groetjes Marije

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 12:40

ieehhhh arme jij doet het ook zeer enzo?
Mijn plek op m'n arm is helemaal weg maar kun je zo iets krijgen zonder dat er een teek in heeft gezeten want die heb je niet gehad toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 12:52

Er moet wel een teek hebben gebeten, anders kun je het niet krijgen. Bij mij kan die teek alweer losgelaten hebben voor ik het door had. Misschien heb ik hem zelf er wel afgelopen ofzo.
Het doet geen pijn meer, het ziet er alleen dom uit. Ik voel me ook niet ziek gelukkig, dat kan namelijk wel, dan voel je je wat grieperig maar dat heb ik dus gelukkig niet. En ik heb medicijntjes dus ik ben er hopelijk zo weer van af.