cabochon?dekgeld,karakter en achterbeen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 19:40

Citaat:
En hoe bedoelen jullie dat afspraken maken met hengstenhouder maken ze voor waardevollere merries dan andere afspraken of zo,omdat er dan een veulenrapport van gemaakt word of zo,


Je kunt met genoeg hengstenhouders regelen dat je niet hoeft te betalen als ze niet drachtig zijn, dat wil ik maar ff zeggen. En dat zal met een doruto merrie bijvoorbeeld makkelijker gaan, persoonlijk is dat namelijk wel gewild in de moederlijn. Misschien moet je dan voor verkoop wel de voorkeur geven aan de hengstenhouder, maar als je hem toch zelf wilt houden,wat boeit dat dan Lachen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:42

IK bedoelde dat je met een merrie van die leeftijd en met dat mooie bloed altijd ergens wat kunt regelen. Vooral gezien de leeftijd heb je dan een kleiner financieel risico

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 19:30

hmm is een idee tuurlijk wel heel wat minder risico dan,moet dan wel heel wat moed verzamelen hoor om zoiets te vragen,ben toch wel een watje he,nou iig bedankt voor de adviezen en de ideeen van cabochon voor mijn merrie zijn dus verdeeld,als ik t goed begrijp.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 19:49

Ik zou nooit Cabochon aanraden. Tenzij je een type basispaard wilt fokken. Ik zou altijd voor een moderne langgelijnde hengst met bloed gaan. En ik verzeker je dat een afspraak met welke hengstenhouder dan ook in jouw geval geen probleem zal zijn. Als je hulp nodig hebt, trek maar aan de bel!

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:34

Ik vind compleet niet dat Cabochon veel type basispaarden geeft, maar ok. Heb er alleen veel bloedpaarden van gezien, met mooi front en sterke bewegingen in de achterhand.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:37

Het gaat om de combinatie Rick!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:37

_Rick schreef:
Ik vind compleet niet dat Cabochon veel type basispaarden geeft, maar ok. Heb er alleen veel bloedpaarden van gezien, met mooi front en sterke bewegingen in de achterhand.


Waarschijnlijk zijn die paarden uit bloedmerries, zelf vind ik Cabochon echt een goede hengst, en hij heeft veel goede paarden gebracht, maar ik vind wel dat hij een bloedmerrie moet hebben.

Cabochon x Appolonuis................bijv.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 09:21

Misschien moet je ook een beetje op je gevoel afgaan. De perfecte combi bestaat niet naar mijn mening. Ik heb 2 paarden gehad die volle broers waren, allebei op 3 jarige leeftijd bij dezelfde fokker gekocht met 1 jaar ertussen (dus opvoeding etc. was voor beiden gelijk). Ze hadden dezelfde kleur en waren allebei hoog maar verder hield het wel op. Zo verschillend zowel qua karakter als beweging. Wel allebei goed maar ieder op andere punten. Dus heel veel succes bij je keuze, 1 ding kan ik je nog aanraden, neem een hengst die je zelf aanstaat wat uitstraling betreft. Ik zou zelf bijvoorbeeld nooit voor jazz kiezen omdat ik de hengst niet 'aantrekkelijk' vind (gelukkig smaken verschillen).