Tinkers in de BIT

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:27

Steef schreef:
Ik heb nog nooit op een Tinker gereden, wil dit ook zo laten, lijkt me nl. nóg erger als een Fries (moet je nagaan.....)

Ik denk dat de meeste mensen die Tinkers hebben niet kunnen rijden, excuseer me voor het generaliseren, maar wat ik om me heen zie is dat echt zo. En de mensen die roepen dat ze een Tinker hebben die niet braaf is hebben dat er wsch zelf naar gemaakt of ze hebben nog nooit een echt paard gevoeld...


Ik denk dat je nu veel slapen de honden wakker maakt!!!!

Kijk mijn man richard heeft een tinker en kan redelijk rijden.. Niet je van het.

Maar iemand valt voor het ras of niet.
Ik heb altijd kpwner gereden en nu een fries!! ivm de kinderen en als ik mijn kwpner een dagje niet uit stal haalde bok bok plof!!

Nu ben ik tioch niet verandert omdat ik een ander ras heb gekocht!!??
ik heb zelf kwpner tinker(2) fries shet. ik rijd nu op een kwpner van 175 die ik ga uit brengen op wedstrijden.

Als je dus niet beter weet rijd ik goed ( mischien ) en als je hoor dat ik ook tinkers heb dan ben ik een eens slecht???? Verward Verward Verward
PS: dus als jij eens gaat rijden en een paard bokt heb je het er dan ook zelf naar gemaakt!!! WAHAHAHAHAH of ben jij jomanda dat nooit fout gaat??
een giller!! Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

ok nadine
Laatst bijgewerkt door offspring op 04-02-03 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:29

ps je rijd toch zelf ook op een fries zie profiel???

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:29

Steef schreef:
Ik denk dat de meeste mensen die Tinkers hebben niet kunnen rijden, excuseer me voor het generaliseren, maar wat ik om me heen zie is dat echt zo. En de mensen die roepen dat ze een Tinker hebben die niet braaf is hebben dat er wsch zelf naar gemaakt of ze hebben nog nooit een echt paard gevoeld...


Zeker een grapje he!! Goh, wat moet ik weer lachen zeg. Altijd lol met jou Haha! Haha! Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:42

Steef schreef:
Ik heb nog nooit op een Tinker gereden, wil dit ook zo laten, lijkt me nl. nóg erger als een Fries (moet je nagaan.....)

Ik denk dat de meeste mensen die Tinkers hebben niet kunnen rijden, excuseer me voor het generaliseren, maar wat ik om me heen zie is dat echt zo. En de mensen die roepen dat ze een Tinker hebben die niet braaf is hebben dat er wsch zelf naar gemaakt of ze hebben nog nooit een echt paard gevoeld...


ehm ja en ik blijf vinden dat mensen zonder eigen paard, die maar andermans paardje hobbelen voor plezier maar vreemde snuiters zijn...

nee grapje, dit is niet mijn mening, maar dat zou het wel zijn als ik net als jou zou gaan generaliseren!

Ok er zijn mensen die niet kunnen rijden EN een tinker hebben, maar kijk dan eens bij de kwpners Schijnheilig Daar kom ik ze 100 maal vaker tegen (in verhouding) Ik ken meer dan genoeg mensen die met een tinker veel bereikt hebben en dit vind ik veel knapper dan dat je mensen dat met een kwpner ziet bereiken. En een tinker nog erger dan een fries??? ten eerste zijn er zoveel verschillende tinkers en ten tweede zijn ze niet vergelijkbaar met friezen! Ik zou liever op een goed-ingereden fries rijden dan op een van de vele verpeste kwpners!

En nog nooit op een tinker gereden? Probeer het eens zou ik zeggen, voor je een mening geeft!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:54

Citaat:
ehm ja en ik blijf vinden dat mensen zonder eigen paard, die maar andermans paardje hobbelen voor plezier maar vreemde snuiters zijn...

nee grapje, dit is niet mijn mening, maar dat zou het wel zijn als ik net als jou zou gaan generaliseren!


For money.


Citaat:
Ok er zijn mensen die niet kunnen rijden EN een tinker hebben, maar kijk dan eens bij de kwpners Schijnheilig Daar kom ik ze 100 maal vaker tegen (in verhouding)


Ooh?? Kijk ik soms niet goed als ik naar een tinker kijk? Ze zijn ook zo oogverblindend! Knipoog
Citaat:
Ik ken meer dan genoeg mensen die met een tinker veel bereikt hebben en dit vind ik veel knapper dan dat je mensen dat met een kwpner ziet bereiken.

Euh, waarom??

Citaat:
En een tinker nog erger dan een fries??? ten eerste zijn er zoveel verschillende tinkers en ten tweede zijn ze niet vergelijkbaar met friezen! Ik zou liever op een goed-ingereden fries rijden dan op een van de vele verpeste kwpners!

Als ik een gemiddelde tinker zie lopen kan ik me neit voorstellen dat ze ook daadwerkelijk fijn te rijden zijn... En een fijne fries kan heel fijn voelen maar haalt het echt niet bij een kwpner hoor!

Citaat:
En nog nooit op een tinker gereden? Probeer het eens zou ik zeggen, voor je een mening geeft!


Nou nee, dank je!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:56

Steef ik daag je uit om op Nuala te komen rijden, zal je heel erg meevallen, weet ik zeker!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:00

Nou ik denk dat ik lang niet de enige ben die heeel veel mensen kent die slecht rijden en een KWPN-er hebben, of een NRPS, kruisingkje, arabier, etc...

"Als ik een gemiddelde tinker zie lopen kan ik me neit voorstellen dat ze ook daadwerkelijk fijn te rijden zijn... En een fijne fries kan heel fijn voelen maar haalt het echt niet bij een kwpner hoor! "

Dat is natuurlijk persoonlijk, wat je fijner vindt rijden. Maar concluderen dat ze niet lekker rijden, na aanleiding van enkel en alleen kijken is wel erg makkelijk en behoorlijk generaliserend en voorbarig als je t niet uitprobeerd.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:00

Esme_27 schreef:
Steef ik daag je uit om op Nuala te komen rijden, zal je heel erg meevallen, weet ik zeker!


Of snowdon }>

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:02


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:03

Als er wel een bokttinker goed is met dressuur, komt Sya idd wel het dichtstbij! ben benieuwd Lachen
(sorry als ik iemands tinker nu vergeet!)

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:04

try offie gna gna......
je mening slaat om als en blad aan een boom.

trouwens daar komen alleen mensen op die GOED kunnen rijden.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:05

ik denk niet dat t steef mee zal vallen. Als jij gewend bent om op een kwpn'er te rijden dan zit een tinker voor geen meter, hetzelfd egeldt als je altijd op een tinker rijdt je opeens erg meot omschakelen als je op een kwpn'er zit.
ik ben het met steef eens dat als mensen roepen dat hun tinker niet braaf is ze het er zelf naar gemaakt hebben. Datzelfde geld voor andere paarden. Tuurlijk zit het ook een stuk in het karakter maar het hangt ook grotendeels af van hoe je je paard opvoedt en behandeld.

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:07

kijk eens naar Boris van Nadine Cardinaels..

pfffffffffttttt...............

daarna spreek ik je nog eens steef!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:07

snowdon schreef:
Als er wel een bokttinker goed is met dressuur, komt Sya idd wel het dichtstbij! ben benieuwd Lachen
(sorry als ik iemands tinker nu vergeet!)


Lovers

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:10

Marjolein schreef:
ik denk niet dat t steef mee zal vallen. Als jij gewend bent om op een kwpn'er te rijden dan zit een tinker voor geen meter, hetzelfd egeldt als je altijd op een tinker rijdt je opeens erg meot omschakelen als je op een kwpn'er zit.
ik ben het met steef eens dat als mensen roepen dat hun tinker niet braaf is ze het er zelf naar gemaakt hebben. Datzelfde geld voor andere paarden. Tuurlijk zit het ook een stuk in het karakter maar het hangt ook grotendeels af van hoe je je paard opvoedt en behandeld.


daar ben ik het helemaal mee eens.,
aleen soms ken je de achtergrond niet..
De kwpner in NL zijn hier gefokt en algemeen een goed begin gehad bij de fokker...
Tinkers niet zoals ieder die verhalen kent uit england of ierland. dus deze paardjes hebben veeeeeeeel meer mee gemaakt dan andere paardjes die uit NL komen....
Offie was mishandeld en vreselijk bang toen we hem kregen na 4 jaar gaat het goed,
Ik denk dat daarom het verschil ligt ...

doeiiiiiiiiiiiiiii nadine

eveline_B

Berichten: 2831
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:12

Ik zie om me heen veel vervelende tinkers. Waar het aan ligt weet ik niet, maar ze hebben hele verschillende ruiters. Tinkers zijn zeker niet altijd lief. Bij ons op de wijkboerderij kochten ze er ook een, omdat het ras daarvoor geschikt leek. Met een jaar hebben ze het beest weer verkocht. Zo ken ik nog vele voorbeelden. Met de verkeerde baas erbij zijn ze koppig, onbenullig en lomp. Met een beetje opvoeding kunnen het hele lieve paarden zijn, die inderdaad ook heel geschikt zijn voor mensen met weinig ervaring.
Elk ras heeft paarden met hele verschillende karakters en geen enkel ras is per definitie rustig of geschikt voor onervarenen.

Enne Steef Tong uitsteken Haha!

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:13

ps eigelijk loopt dit topic uit de hand denk.....

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:15

Ook helemaal mee eens. Ik ken een tinker die de eerste 7 jaar van haar leven ergens in Ierland in een weiland heeft gestaan veulens te werpen. Beest was helemaal vermagerd en 'leeggezogen' door haar laatste veulen. Wist nog van niks. Zadel Verward, hulpen Verward, Rondlopen in de bak Verward. Conditie nul.
Dit beestje is gelukkig gekocht door iemand die wel wist wat ze deed. Zij heeft veel privelessen genomen en ze is veel naar het strand gegaan (galopperen op strand? ik zal daar gek zijn.).
Nu: half jaar later: beestje loopt normaal door in de bak, soms zelfs stukjes richting nageeflijk. Op het strand komt ze gewoon met de grotere paarden mee. Heeft in een half jaar tijd een goede conditie gekregen en ze is ook een stuk dikker geworden.
(maar ja, ik kan ook omgekeerde verhalen vertellen).

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:27

Oh wat een onzin mensen met een Tinker niet goed kunnen rijden. Ik rijd al 20 jaar paard heb altijd kwpners gehad en ik heb er nog 1 maar ook een kruising fries en een Tinker. Je valt voor een ras of voor een bepaald paard of niet. Ik heb mijn Tinker gekocht voor zijn uiterlijk omdat ik op bont en veel haar val en gewoon omdat hij een leuk paard is en niet omdat hij zogenaamd braaf zou zijn. Wat hij overigens wel is. Ik denk dat veel staat en valt met de opvoeding van de tinker. Wat eigenlijk voor elk paard geld. Van mijn drie paarden is hij wel degelijk het rustigste maar ook het koppigste.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:40

Ach, je zal het altijd houden.
Er zijn mensen die heerlijk op een Tinker rondhobbelen omdat ze verder geen wedstrijden willen rijden. Er zijn ook zat mensen die op een KWPN-er rondhobbelen omdat ze geen wedstrijden willen rijden.

Er zijn ook mensen die hun Tinker verkl*ten, maar ik weet wel zeker dat de groep die hun KWPN-er verkl**t net zo groot zijn.

Kijk eens hoe mooi nageeflijk hij rond........ zaag, zaag, trek trek.....en het paard maar 'nee' schudden.

Ongeacht welk ras er zitten rotzakken van mensen tussen, maar ook rotzakken van paarden .


Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:21

hmmmm..ik wilde nog ff reageren op de aller eerste reactie op deze topic. Beetje laat misschien maar toch. Over dat tinkers rustig zijn er arabieren druk. Dat zijn dus allebei dezelfde vooroordelen.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:42

ah ja ik heb ook een tinker omdat ik niet kan rijden pwahhhhhhhhhhhaaaaaaawahhhhhhahaahhahhaa

En dat kwam helemaal uit de verf tijdens mijn eerste wedstrijd, de jury had zo'n medelijden met me en gaf me maar de eerste plaats met 177 punten. en een 9 voor uiterlijke verzorging.

ach heb ik toch mooi een deken en een zilveren beeld gewonnen omdat ik zo zielug ben met mijn Tinker vent.

Monique

idd loopt uit de hand, maar als we dan toch gaan geinen doe ik ff mee

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:47

Elk ras heeft zijn vooroordelen en sommige ruiters ook.

Het stukje in de BIT had beter in het algemeen over beginners kunnen gaan.
Het is nu net alsof alle tinkers boemannen zijn.


En Boemannen en Braverikken heb je in elk ras.

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 19:08

of ben je bang steef dat je op een tinker niet weet hoe je moet rijden?

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 19:13

men mag pas oordelen over iets als men objectief alle informatie uit de 1e hand heeft. Iemand die zegt dat mensen die een tinker heeft niet kan rijden, is dus ook zeker niet objectief, Jij hebt namelijk niet iedereen die een tinker heeft zien rijden.
Dat is het zelfde oordeel dat mensen met een kortzichtige mening (STEEF) niet altijd even intelligent zijn.

In ieder geval heeft de schrijver bereikt wat ie wilde, men gaat meer nadenken en praten over de tinker, Helaas komen dan de mensen met de minste ervaring naar voren als de experts! Wanneer kan je nou zeggen dat een tinker verpest is, een slecht karakter heeft of een slechte ruiter/eigenaar. Nooit, want je weer namelijk niet hoe het dier zou hebben gereageerd in precies dezelfde periode onder andere omstandigheden, Natuurlijk kan dezelfde tinker bij een andere eigenaar of onder andere omstandigheden worden geplaatst, maar dan kan je het nog niet vergelijken. Want gedrag komt niet alleen voort uit behandeling en rijstijl, maar ook door het lichaam, hormomen, andere paarden, de omgeving, het weer en alles wat wij als mens niet kunnen of willen beinvloeden.