Schizofrene bovenbuurman

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Schizofrene bovenbuurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 21:54

T is dat ik het weet, anders had ik allang de politie gebeld Scheve mond

Ik woon hier nu sinds een maand en heb na dat ik hier kwam wonen via via te horen gekregn dat die kerel die hier boven woont schizofreen is. Kan ie ook niks aan doen, maar ik vind zelf dat de woningbouw het eigenlijk wel had mogen melden, dan weet ik nog zo net niet of ik hier was gaan wonen. Aan de andere kant zullen ze het niet melden mede ivm privacy gok ik.

Anyway, die kerel is dus standaard iedere avond z'n inrichting van z'n woning aan het veranderen, maar dat niet alleen, vorige week heeft ie 's nachts minstens een uur lang keihard tegen de verwarming lopen rammen, soms begint ie uit het niets nogal hard te schreeuwen, lekker dus...

Wat vinden jullie? De woningbouw alsnog bellen dat ze dit wel ff hadden mogen vertellen van te voren? Vind het allemaal een beetje jammer, zeker omdat ik het nu toch verder wel erg leuk voor elkaar heb hier...

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:29

Oei, zo een heb ik er ook ooit gehad. Op een gegeven moment dacht hij dat ik hem vanuit mijn wc bezweerde en begon hij mij lastig te vallen.

Het heeft veel moeite gekost maar uiteindelijk was er kans dat hij uit huis gezet zou worden. Alleen ging ik toen zelf verhuizen en kreeg zijn volgende onderbuur een probleem.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 23:22

Zo'n engerd hadden wij ook gehad in de straat!!
Ik lach in mijn bedje, hoor ik allemaal geschreew en gegooi, gooit die man zijn eigen ruit in, dus ik heel sneaky(dacht ik) door mijn gordijntjes kijken naar de buurman die naar het gebroken raam stond te kijken, tenminste ik dacht dat het de buurman was, en in ene begint hij weer te krijsen en naar me te wijzen!!!
Brrrr eng.

De woningbouw bellen heeft niet zo weinig zin die kan er achteraf niks meer aan veranderen.

Groetjes Jocelyn

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 23:28

Ja, ik zou ze wel bellen, of liever nog een aangetekende brief sturen. Voor het geval het toch heel erg vervelend wordt, dan heb je iig daar contact over gehad en daar een bewijs van.
Als je dan alsnog wilt verhuizen hoef je geen jaren te wachten voor je een huis krijgt, omdat zij fout zaten door dit niet te melden (volgens mij moeten ze dit namelijk wel melden). De mensen die eruit gingen, kan je die misschien nog te pakken krijgen? Dan kun je hen vragen of zij klachten hebben ingediend over de buurman.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 23:31

Nou daar zit je dan maar mooi mee! Alshet bekend was, vind ik dat ze het wel ff konden melden. Ik denk wel dat je moet gaan klagen, ik bedoel je woont er ook voor je plezier toch?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 23:34

Tsja, vind ik dus ook...
De vorige bewoner ken ik heel toevallig wel, wist alleen niet dat hij hier woonde, is het broertje van een stalgenootje van me. Tot zo ver ik weet heeft hij het ook wel eens gemeld en zelfs ook wel eens de politie gebeld.
Al kon ik die nacht geen ander nummer dan 112 verzinnen, leek me wat overdreven

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 23:41

Tja, je kunt er niet zoveel tegen doen. Ik zou wel de woningbouwvereniging bellen en om opheldering vragen.
(en verder maar hopen dat ie zn medicatie inneemt en begeleiding krijgt)

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 23:44

Dan zou ik het zeker melden. Een vriendinnetje van mij woonde met haar zoontje boven een schizofreen, die heeft geprobeerd zijn huis in de fik te steken. De woningbouw was van zijn toestand op de hoogte, maar heeft niets gezegd, voor zij daar kwam wonen. Een aantal weken later heeft hij in zijn huis een oudere buurman vermoord.. je zal er maar boven wonen.
Dus, je gaat leuke tijden tegemoet Lachen

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 23:49

Ik geloof dat ik morgen maar rap ga bellen Scheve mond

Bedankt voor de info, Lis Sigaar

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:28

Waarom had de woningbouwvereniging dit van te voren moeten melden? (Misschien weten ze wel niet eens dat deze man schizofrenie heeft.)

Niet iedereen met deze ziekte gedraagt zich zo als jouw bovenbuurman. En iemand zonder schizofrenie kan natuurlijk net zo goed overlast veroorzaken.

Anyway, je kunt in ieder geval een klacht indienen wegens overlast. Wat ze hiermee gaan doen, verschilt per woningbouwvereniging.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:29

Haha dat heb jij weer he Nienke? Ik zou het iig eerst even melden bij de woningbouw en daarna een klacht indienen wegens overlast als de woningbouw niet even gaan informeren.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:33

Het probleem is, is dat ze dit soort mensen onderdak moeten aanbieden en die staan niet altijd op de hei. Klote, voor je! Krijgt hij geen begeleiding van de SPD ofzo of een andere instantie? Ik denk dat je het bij hun ook beter kan melden.

en op zoek gaan naar andere woonruimte?