XoNo schreef:Mij is ooit uitgelegd dat de tweede fase inhoudt dat je min of meer zelf bepaalt wat je doet, en wanneer je het doet, zolang je het maar voor die en die tijd af hebt. Ook legt de leraar zo min mogelijk uit, en doet dat alleen als je vragen hebt.
Nou zit ik nog maar in de 2e klas, maar wij krijgen februari en maart een 1 of ander experiment volgens dit.
Je krijgt op wat je af moet hebben in 4 weken en moet het zelf inplannen, vragen=uitleg anders niet (behalve als het iets heeel moeilijks is).
Bij Latijn en Grieks gaat het al op deze manier, maar ik ben benieuwd wat het wordt als het met alle vakken zo is..
Vooral, of de leraren zich eraan houden, want een aantal leraren blijven tot vervelens toe uitleggen, benieuwd of dat dan opeens is afgelopen (andere leraren leggen al nooit uit, dus die hebben geen problemen)
Ik weet niet of dit nou zoiets is als de 2e fase, maar van wat ik begrepen heb wel, we krijgen dat ook een maand lang maar 7 à 8 vakken en de andere maand dan de andere 7 à 8 vakken.
(Misschien een beetje off-topic, maar vroeg me af of dit nou op de 2e fase lijkt? Het moet 'een voorbereiding zijn op' zeggen ze op school.)