Helaas, einde verhaal voor Once..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:55

Geen enkele paardeneigenaar hoopt ooit zo'n beslissing te hoeven nemen.
Vreselijk, ongelooflijk, dat jou dit moet overkomen.
Heel veel sterkte!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 10:44

Echt verschrikkelijk Verdrietig.
Meer pech met paarden dan jij hebt gehad, is haast niet mogelijk...
Heel erg veel sterkte!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:15

Ik heb zelf ooit een paard met ataxie naar de slacht moeten brengen. tot mijn spijt achteraf wist ik nog niet van het bestaan van Rodinde HOogenraat af.
Veeartsen die volgens de reguliere medische wetenschap werken hebben geen behandeling voor een ataxie. DAt weet ik omdat ik diverse veeartsen gebeld heb en geinformeerd. Maar via accupunctuur of manuele therapie zouden wobblers (een vorm van ataxie) geholpen kunnen worden. Rondinde heeft al een paar wobblers van hun euvel af kunnen helpen. Ik zou nog niet opgeven. Ik weet hoe beroerd de situatie is, en ik wens je heel veel sterkte. Ik hoop dat het je lukt om dit paard weer goed te krijgen.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 14:53

Heel veel sterkte, wat een vreselijk nieuws!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 14:58

Wat vreselijk, en dan twee in één jaar......Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.
Als ik dit zo lees denk ik dat je een goede, weloverwogen beslissing hebt genomen.
Sterkte!

Mellow

Berichten: 6495
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:26

hey joleen.

ik vind je heel dapper.
dat jij de beslissing neemt dat once niet door kan zo.
wij op bokt weten niet hoe once nu is.
de adviezen om naar een kraker te gaan word goed bedoeld.
soms heb je het geluk soms niet.
het is niet leuk om een paard te verliezen.
zeker niet 2 in 1 jaar.
zo jong nog.
ik begrijp dat je het beste voor once wil.
onnodig lijden wil niemand zijn paard aan doen.
heel veel sterkte joleen.
en alleen jij weet wat het beste is voor once.
sterkte meid. Lovers

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:01

Jee wat erg zeg... Maar ik vind je beslissing erg dapper en eerlijk tegenover je paard, heel veel sterkte!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:33

Joleen,

Ik wens je ook heel veel sterkte de komende periode en heel veel sterkte met het nemen van deze moeilijke beslissing. Jij weet wat het beste is voor Once ook al is het nog zo verschrikkelijk maar een leven met pijn is ook heel erg.

Groetjes,
Annemieke

Gaby
Berichten: 3400
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:12

Wat vreselijk. Veel sterkte de komende tijd. Ten opzichte van het paard is het een goede beslissing, maar ik kan me goed indenken dat je je er stinkmodder door voelt.

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:50

wat erg zeg... sterkte

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 13:12

Sterkte met alles. Het is toch wel verschrikkelijk om dit voor de tweede maal in zo'n korte tijd mee te moeten maken...

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:48

Bah, dat je weer nu zo'n beslissing moet nemen... Het verlies van Brando is nog maar zo kort geleden en nu Once ook al. Heel veel sterkte meid, ik hoop dat je vrede kunt hebben met je beslissing. Al ben ik het roerend met je eens dat het in het belang is van het paard. Een paard van 6 maak je niet blij met dag in dag uit op de wei voor de rest van z'n leven...

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:47

Ten eerste wil ik jou veel sterkte wensen Joleen en jij kent je paard het beste en weet wat goed voor haar is.

Ik ben het er niet mee eens wat hierboven staat dat je een 6 jarig paard niet blij maakt mee in de wei te lopen dit is natuurlijk voor elk paard anders. Ik heb 3 paarden waarvan twee niet goed zijn een merrie met het
Wobbler syndroom (vorm van ataxie) en een merrie die hoefbevangen is geweest ze worden 5 en 8 en ze hoeven bijna niks meer te doen ze kunnen een beetje rustig gereden worden een keer met ze wandelen en andere dingen doen. Ik heb gekozen deze paarden toch te houden en ze bij mij oud te laten worden.

IK snap heel goed dat niet iedereen zijn paard wat niet goed meer is wil en kan houden vooral niet als je vooruit wil in de sport en daar heb ik ook respect voor en zal daar nooit iemand op aankijken.

Iedereen moet doen wat zij denkt wat het beste is voor jezelf en het paard en daar hoef je niemand uitleg voor te geven.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:42

Ik vind het echt heel erg, maar vind het net zo knap dat je die beslissing durft te nemen.

Heel veel sterkte ermee!!

Aranka

Berichten: 266
Geregistreerd: 15-12-01
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 18:29

Jeetje wat erg!!
Heel erg veel sterkte!!
Groetjes Aranka

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:39

Jemig wat erg zeg Frusty

Heb ook al eerder een paard moeten laten inslapen en weet hoe vreselijk het is om die beslissing te nemen.

Maar jij ken haar het beste als je zeker weet dat er verder geen opties voor haar zijn......

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 18:14

Jemig, hier word ik wel even stil van. Ik vind het ontzettend moedig dat je deze stap zet. In het geval van Hercules was het niet mijn eigen paard, maar toch zou ik op dat moment zelf ook die beslissing genomen hebben. Heel veel sterkte!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 21:37

Het is nu 9 dagen geleden Joleen dat je over de slechte toestand van Once schreef. Na alle medeleven van bokt-genoten ben ik wel benieuwd hoe het met hem is. Heb je hem inmiddels in laten slapen of gaat het beter? Volgens mij heb je geen reactie meer geplaatst?

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 21:41

Als het goed is kan Joleen op dit moment niet reageren want ze is namelijk bezig met de verhuizing. Bij Algemeen heeft zij vorige week een berichtje neer gezet, ze heeft dus op dit moment geen internet.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 21:55

Beetje raar hè, zo'n vaag antwoord... Ik ga niet een half uur zoeken naar een berichtje bij Algemeen, terwijl ik weet niet hoeveel Bokkers op haar topic hebben gereageerd. Het is wel zo netjes dat je, als je een topic start, er ook een eind aan brouwt. Zo blijf je, ik in ieder geval, met een vreemd gevoel acher.

manzano

Berichten: 23989
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 21:55

Heel veel sterkte Joleen. Echt zonde van zo'n super paard, maar je moet doen wat het beste is en jij bent degene die dat het beste kan beoordelen.

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 22:00

Soxje schreef:
Beetje raar hè, zo'n vaag antwoord... Ik ga niet een half uur zoeken naar een berichtje bij Algemeen, terwijl ik weet niet hoeveel Bokkers op haar topic hebben gereageerd. Het is wel zo netjes dat je, als je een topic start, er ook een eind aan brouwt. Zo blijf je, ik in ieder geval, met een vreemd gevoel acher.


hoezo is mijn antwoord raar en vaag?? Verward
Waarschijnlijk zit er nog geen eind aan dit verhaal, je zult dus nog geduld moeten hebben. Joleen heeft op dit moment wel andere dingen aan
haar hoofd dan bokt.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 22:18

Als je om medeleven vraagt via Bokt, en dat ook krijgt, vind ik dat je na 9 dagen wel een reactie mag geven. Toen had ze een paard dat ten dode was opgeschreven en had ze ook tijd voor Bokt. Ik weet niet wie jij bent, maar in ieder geval niet degene waar het om gaat. Dit heeft niets te maken met geduld, maar wel met betrokkenheid en dus fatsoen. Iedereen kan geloof ik topics plaatsen, waar of niet waar. Waar is dat ze helemaal nooit heeft gereageerd op haar eigen topic. Kan best hoor, door overmacht. Maar als je dus (volgens jou) wel op Algemeen een berichtje kan zetten kun je dat toch ook op je eigen topic? Ik wil er verder geen discussiepunt van meken en wacht Joleen's reactie t.z.t. graag af.

manzano

Berichten: 23989
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 23:23

Soxje schreef:
Als je om medeleven vraagt via Bokt, en dat ook krijgt, vind ik dat je na 9 dagen wel een reactie mag geven. Toen had ze een paard dat ten dode was opgeschreven en had ze ook tijd voor Bokt. Ik weet niet wie jij bent, maar in ieder geval niet degene waar het om gaat. Dit heeft niets te maken met geduld, maar wel met betrokkenheid en dus fatsoen. Iedereen kan geloof ik topics plaatsen, waar of niet waar. Waar is dat ze helemaal nooit heeft gereageerd op haar eigen topic. Kan best hoor, door overmacht. Maar als je dus (volgens jou) wel op Algemeen een berichtje kan zetten kun je dat toch ook op je eigen topic? Ik wil er verder geen discussiepunt van meken en wacht Joleen's reactie t.z.t. graag af.


Wat is dit nou weer voor iets belachelijks. Vooral dat: Toen had ze ook tijd voor bokt. Ze heeft in tussen tijd nog gereageerd. De laatste keer is een week geleden. En wil jij als jij iemand medeleven toont er meteen iets voor terug dan> En als je dan zo medelevend bent had je ook naar wat verdere achtergronden kunnen kijken en had je ook haar berichtje kunnen lezen dat ze aan het verhuizen was. Ik ken Joleen verder helemaal niet, maar toevallig had ik het zo ook gelezen.
Wat een gezeur zeg!!! Frusty